Wpis z mikrobloga

#4x4 #offroad #motoryzacja #mechanikasamochodowa

Mirosławy. Chcę podnieść moje Sorento 1. Wersja przed liftem 3.5l benzyna. Tak żeby stworzyć samochód nie tyle co do upalania i topienia w błocie a wygodna wyprawowke. I tu moje pytanie, jak podnieść auto. Na pewno chciałem zmienić sprężyny na +45mm od h&r. Ponoć na tył warto dać amorry od musso, bo mają większy skok. Przód to mcpherson, wiex nic nie zdziałamy.
Ale, czy warto do tego dać podkładki nad kolumnę Mcphersona i na tył nad sprężyny (tyl i przód po 2')?

Biorę od każdego po 100 i słucham ekspertów
  • 7
@Podstarzaly_Mandalorianin: robi się. Ale podniesienie samej budy wiele mi nie da. Wolę żeby całe auto się podniosło. Plus wymiana sprężyn na dłuższe i zmiana amorów tył, powinno to daj większe możliwości w terenie. A skoro jzu będę wymieniał te elementy to ewentualnie przy okazji mogę dać te podkładki. Pod ramę to już osobna robota, więc i kasa wieksza
@ImeNs: no podniesienie budy 2 cale da ci tyle samo miejsca na opony co podniesienie na zawiasie. Więc nie rozumiem czemu miałbyś mało zyskać. Podnosząc na budzie nie bawisz się w przeróbki np. opuszczanie reduktora. Lift w swojej rzeczy ma służyć wsadzeniu większej gumy i tym zyskujesz dodatkowy prześwit, a nie przez to że oddalisz auto od podłoża. Druga sprawa to wykrzyż jaki się zyskuje robiąc lift prawilnie, a nie na
@ImeNs: przód podkładki, tył zamów sprężyny fabryczne +6cm w Fedah Katowice, zaplacisz 300zl za obie na grubszym rodzeniu pod wyprawówkę. Amory jak nie planujesz skakać podnieś na uszach 100 Ziko za zestaw.
Podkładki pod przednie zamówisz w warsztacie robiącym CNC pod wymiar talerzyka górnego, z alu za około 200 ziko 50mm.
@Podstarzaly_Mandalorianin: dzięki za odpowiedź. Co do amortyzatorów na tył. Z tego co wyczytałem na forach, to one tak właściwie są tej samej długości co oryginał, jedynie więcej się wyciągają. Chyba że właśnie to miales na myśli.

A podnosić na budzie nje chciałem, bo boję się zd będzie dużo do przerabiania. Wydłużanie przewodów itp. Dlatego stwierdziłem że w podobnej cenie wyjdzie mnie zmiana amortyzatorów.

@Tonari_Totoro: równiez dzięki za propozycję. Wczytam się
@ImeNs: oj tam, nie przesadzaj. Jak nie zamierzasz latać po szutrach i dziurach 120km/h to spokojnie podkladkuj i zakładaj uszy do amorów. Te drogie dedykowane lifty w pakietach po 4k są dla ludzi którzy upalaja ostro w terenie bez hamowania jak widzą hopke albo duża dziurę. Do zwykłej jazdy wyprawowej i codziennego normalnego offroadu podane rozwiązania są jak najbardziej wporzo. I na wypadek awarii po trasie zakładasz części fabryczne ogolno dostępne