Wpis z mikrobloga

Co w sytuacji, kiedy studiuję przez 2 lata po czym zmieniam uczelnię na inną. Czy transze kredytu studenckiego są nadal normalnie wypłacane?
A co jeśli po 2 latach "wyrzucają" z uczelni (czyt. nie zdaje się semestru), robi się pół roku przerwy po czym wraca się na uczelnię dokończyć studia, lub wznawia(kontynuuje) studia na innej uczelni?
Wypłaty na pewno zostaną wstrzymane w momencie przerwania studiów, ale jak się wznowi studia - czy wypłaty kredytu też zostaną wznowione? I co wtedy z terminem spłaty dotychczas pobranego kredytu?

#kredytstudencki #pekao #pkobp #finanse #kredyt #pkobp #studbaza #banki @EkspertPKO
  • 3
  • Odpowiedz
@Filip69, w sytuacji, gdy w trakcie korzystania z kredytu zmieni się kierunek studiów, będzie możliwość otrzymywania kolejnych transz kredytu, a ich wypłaty będą uzależnione od przedstawienia ważnej legitymacji studenckiej lub doktoranckiej, z zachowaniem maksymalnego okresu kredytowania wynoszącego 6 lat, a w przypadku studiów doktoranckich - 4 lata, z wyłączeniem urlopów.

Możemy zaprzestać wypłaty kredytu, jeżeli nie zostanie przedstawiona w terminie ważna legitymacja studencka. Wypłata transz jest wznawiana w następnym miesiącu po dostarczeniu legitymacji.

Wypłata rat kredytu jest wstrzymana również w przypadku, gdy:
- nie zostanie przedstawiona w terminie ważna legitymacja studencka
  • Odpowiedz
@EkspertPKO: Dzięki za odpowiedź. A co w przypadku, jeśli na 1 uczelni studiowałem przez 2 lata i wtedy (po 4 sem, przed 5) przepisałem się na inną uczelnie(ten sam kierunek), ale po przepisaniu przyjęli mnie na 2 rok (3 sem), a nie na 3 rok (5 sem), a więc nauka planowo wydłuży się o rok. Z 3.5, od momentu rozpoczęcia pierwszych studiów do 4.5 (ciągle mowa o studiach I stopnia).
  • Odpowiedz