Wpis z mikrobloga

Zakupiłem telefon w #mediaexpert na firmę prawie rok temu. Po 3 dniach telefon przestał mi działać, zgłosiłem wadę po czym telefon został naprawiony (została wymieniona cała płyta główna). Nie dalej jak miesiąc temu w telefonie przestał działać czytnik linii papilarnych a jego praca na baterii zmalała z 10 dni do 15h (standby). Telefon również delikatnie się nagrzewa. Zgłosiłem ponownie wadę telefonu z tytułu rękojmi i po dwóch tygodniach dostałem lakoniczną informację, że

zgłaszana wada została zakwalifikowana jako uszkodzenie powstałe w wyniku nieprawidłowej eksploatacji. Wyjaśniam, że uszkodzenia tego typu spowodowane są czynnikami zewnętrznymi, za które sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności.


Czy coś z tym fantem mogę zrobić? Telefon był bardzo rzadko użytkowany, nigdy mi nie spadł ani go nie zamoczyłem, to średnio podoba mi się odpuścić zwłaszcza, że nie minął nawet rok. Są jakieś kroki prawne, które mógłbym podjąć? Niestety kupowałem jako firma, co pozbawia mnie większości ochrony UOKIKu. Może jakaś ekspertyza fachowca z niezależnego serwisu?

#reklamacja #elektronika #naprawa #serwisgsm #telefony #prawokonsumenckie #prawo #gwarancja #rekojmia
  • 9
  • Odpowiedz
@latarnikpolityczny: Telefon powinien być objęty 2-letnią gwarancję producenta. Taką sprawę mam zgłaszać osobno, poza mediaexpert, do salonu producenta? Generalnie myślałem o drodze sądowej, jako ostateczności. Nawet nie chodzi tutaj o czas, kasę czy zemstę ale próbę wyrobienia pewnych standardów rynkowych

@elektryczny_mariusz: nie wiem czy w mojej sytuacji to ma moc, gdyż kupowałem na firmę.
  • Odpowiedz