Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 877
Rynek pracownika XD jakiś czas temu złożyłam CV do firmy, gdzie wymagana jest znajomość pewnego niszowego języka. Po miesiącu pani z HR do mnie oddzwoniła, przeprowadziła wstępną rozmowę o dupie marynie i poinformowała, że wyśle mi link do testu językowego. Test wypełniłam, później czekała mnie rozmowa z lektorką w tym niszowym języku, a w międzyczasie miałam zrobić trzy arkusze zadań, jakieś excele i zadania logiczne. Potem miałam ponowną rozmowę z panią z HR, na której pytała się, czy nie ogarnęłabym jeszcze drugiego niszowego języka, który jest bardzo podobny do tego, który znam, oczywiście z pomocą słowników. Dzisiaj mam już rozmowę z menagerem, choć dalej nie wiem, czy to ostatni stopień tej rekrutacji xD Wszystko za najniższą krajową, ale nie mogę wybrzydzać, bo ostatnio nawet z CCC nie oddzwaniali ( ͡° ʖ̯ ͡°) #praca #rynekpracy #pracbaza #jezykiobce
Tl;dr

  • 188
  • Odpowiedz
@Phyrexia: Ale już sztucznie wydłużony proces, niepotrzebne fikołki rekruterów etc. sprawiają, że przepala się czas, a wielu sensownych kandydatów nie przechodzi przez sito zakrzywionego światopoglądu „pań z HR”. Rozumiem o czym mówisz i na czym się skupiasz, ale zapominasz jeszcze o drodze do tego celu i tej oszczędności, a tę można dokumentnie usiać zbędnymi wybojami i ją wydłużyć niepotrzebnie. Konkrety i szacunek. Normalna rozmowa. Zero #!$%@? i jakichś zabaw. Pamiętanie
  • Odpowiedz
Po kolejnym etapie okazuje się, że o ile najlepiej wypadł pan który spodziewał się nie mniej niż 4000 złotych, niewiele gorszy kandydat zgodził się na 3000 złotych netto. W skali rocznej firma oszczędza w ten sposób bardzo dużo pieniędzy tylko i wyłącznie dzięki rekruterce.


@poziomek90: no zwłaszcza jak pan pracujący za 3000zł złoży wypowiedzienie po 3 miesiącach, gdy zda sobie sprawę, że w sumie to ktoś inny da mu 4000zł.
  • Odpowiedz
@highhopes: jakie miasto? Jak Wrocław, Łódź to znam jedno korpo, w któym za każdy język obcy dostaje się lepszy hajsik. Niedawno mocno się rozwijali i szukali pracowników.
  • Odpowiedz