Wpis z mikrobloga

#anonimowemirkowyznania
Piszę z anonimowych ponieważ nie chcę aby siksy z HR się potem na mnie mściły za to co zaraz powiem.

Jestem Senior Programistą i aż się we mnie zagotowało jak czytałem ostatni wysryw rekruterki.

Po pierwsze:
To że wołamy sobie takie stawki wynika z tego że posiadamy wiedzę którą trzeba zdobywać kilkanaście lat. Kiedy ty piłaś piwo pod żabką z oskarkami z klasy wyżej i kiedy później na studiach typu socjologia albo inna anglistyka nabijałaś się codziennie na innego drąga ricardo albo jakiegoś innego mokebe to MY siedzieliśmy w piwnicy i uczyliśmy się nowych algorytmów, struktur danych, paradygmatów programowania, protokołów sieciowych, baz danych i tysiąca innych rzeczy o których nie masz zielonego pojęcia oprócz kilku buzzwordów które wykułaś na pamięć.
To są dziesiątki tysięcy godzin nauki i oprócz zapału wymaga to intelektu który posiada może kilka procent populacji. Za wiedzę oraz intelekt się płaci. Ciesz się że zarabiasz aż 1/3 naszych stawek bo twoja wiedza to max 1% z tego co my wiemy.

Po drugie:
Te wszystkie w twoim mniemaniu super stanowiska w prestiżowych firmach na które rekrutujesz w polsce to tak naprawdę gównoprace przy projektach, których zachód nie chce ruszać nawet za 2x większy hajs. Całe szambo z US, kod pod hindusach oraz biznesowe gówna lecą do nas bo polacy zrobią to 3x taniej i lepiej. Te 15k nawet na rękę to tak naprawdę psie pieniądze za wiedzę którą posiadamy i za robienie w tym chłamie który twoi klienci sprowadzają do PL. Dobry murarz potrafi tyle wyciągnąć a nie musi się ciągle kształcić po godzinach i psuć sobie oczy oraz kręgosłup od siedzenia po 12h przed komputerem.

Po trzecie: