Wpis z mikrobloga

Cześć,

Czy ktoś z was może podzielić się linkiem do jakichś fajnych materiałów na temat zawieszenia ?

Pytam, bo wszyscy fani #offroad zachwycają się sztywnymi mostami, a z perspektywy prześwitu to nie jest jakieś turbo burbo rozwiązanie, nawet przy zastosowaniu zwolnic.

Takie wielowahaczowe wydaje się sensowniejsze bo nie ryjesz dyfrem po gruncie przy jeździe w koleinach.

Generalnie nie znam się, dlatego pytam was o jakieś namiary na wiedzę i "nowoczesne" typy zawieszeń ?

#offroad #terenwizja #motoryzacja #mechanikasamochodowa
GreenHood16794 - Cześć,

Czy ktoś z was może podzielić się linkiem do jakichś fajny...

źródło: comment_1599549856bAULSlafEG4iu1asM7ieQg.jpg

Pobierz
  • 12
@GreenHood16794: żeby w pełni wykorzystać wielowahacz musiałbyś mieć dłuższe wahacze. Da się zrobić. Druga sprawa to odpowiednio dłuższe półosie i tu pojawia się problem - bez odpowiedniego budżetu trochę cieżko ugryźć ten temat, może w hameryce jakoś im to łatwiej, ale nie u nas. Nie rozumiem za bardzo po co się czepiasz sztywnych mostów? Na zwolnicach jest już kawał prześwitu przecież.
@GreenHood16794:

Jeśli chodzi o mnie a przerobiłem już dużo terenówek to mogę powiedzieć że:
-sztywne mosty są wytrzymalsze
-na sztywnych mostach można robić większe wykrzyże i trudniej utknąć
-na sztywnych łatwiej się przewrócić trawersując ( ͡° ʖ̯ ͡°)
-na sztywnych komfort jest na postoju
-na mieszanym (np.frontera,pajero, terracan) gdzie przód to dyfer na przegubach bardzo wzrasta komfort oraz lepiej manewruje poza asfaltem ale robi mniejsze wykrzyże.
-na