Wpis z mikrobloga

Ostatnio wpadła mi w ręce książka napisana przez Christophera Berry-Dee pt. „Rozmowy z psychopatami:. Jest to kontynuacja serii „Rozmowy z seryjnymi mordercami i morderczyniami” tego samego autora.
Jestem laikiem jeśli chodzi o sprawy psychologii i psychiatrii, ale odkąd pamiętam to zawsze interesowały mnie sprawy kryminalne. Pamiętam, że w dzieciństwie podglądałam z wypiekami na twarzy, przez szparę w drzwiach, program 997 (muzyka z czołówki do tej pory wywołuje u mnie dreszcze niepokoju). W większości przypadków kończyło się to tak, że w nocy nie mogłam zasnąć i wpychałam się, ku rozdrażnieniu rodziców, do ich łóżka. Raz nawet zaatakowałam wujka patelnią, bo myślałam, że przyszli źli ludzie zrobić mi krzywdę, ale to opowieść na innego posta. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Jako, że jestem biologiem zawsze zastanawiała mnie motywacja sprawcy, pod względem neurobiologii. Nie ukrywam, że działanie mózgu człowieka, jest mocno nurtujące, a na samą psychikę może wpływać wiele czynników. Jako przykład mogę podać (przepraszam, za seksizm, ale no niestety takie są fakty i choćbym mocno się zapierała to nie mogę zaprzeczyć) wahania hormonów przed miesiączką u kobiet lub podczas trwania ciąży – z anioła kobieta może stać się diabłem lub płaczliwą kupką nieszczęść.
Nie byłam więc zaskoczona, kiedy w książce „Rozmowy z psychopatami” doczytałam się, że u wielu sprawców także zaobserwowano odbiegające od normy zmiany biochemiczne krwi i moczu. Jedna z historii na tyle mnie zaciekawiła, że postawiłam się z Wami nią podzielić.