Aktywne Wpisy
lansvans +24
Trójkskok w nowoczesność, czyli rebranding PKP w barwy Deutsche Bahn ( ͡° ͜ʖ ͡°)
#cpk #pkp #ko #bekazlewactwa
#cpk #pkp #ko #bekazlewactwa
![lansvans - Trójkskok w nowoczesność, czyli rebranding PKP w barwy Deutsche Bahn ( ͡° ...](https://wykop.pl/cdn/c3201142/4caf4209f54b978f4310f3fdab75001540f715cbc301cb08190e5aeb93d8b6c0,w150.png?author=lansvans&auth=d8a9dd1db1c3181b06068e63a4148853)
źródło: Firefox_Screenshot_2024-06-27T01-23-36.490Z
Pobierz![Rasteris](https://wykop.pl/cdn/c3397992/Rasteris_MUC591uhoT,q60.jpg)
Rasteris +99
1. Jak to jest, że z litrowych silników wyciskają 200KM, gdzie normalnie w aucie bez turbo by się nie obyło, a bez turbo było by pewnie z 60KM?
2. Jak to jest, że taki Duke 375cc ma powiedzmy 6s do setki, ale prędkość maksymalną ma taką jak auta, które do setki mają 9-10s?
3. Jak to jest, że takie ważące z pasażerem moto ma 250kg i pali aż 4 litry na 100km, podczas gdy moja dwulitrowa Mazda zapakowana z pasażerem waży 1400kg i pali 6 przy spokojnej jeździe, a 8l jak ją cisnę?
#motocykle
@prostynick: zależy, np. w Wanklu 1.3 już dawniej wyciągano ponad 230 kucyków
- spalanie byłoby nie do przyjęcia
- oprócz koni mechanicznych jest tez moment obrotowy i w motocyklach ze względu na ich niska mase ten nie jest tak potrzebny, jeśli potrzebujesz mocy odkręcisz gaz i silnik poprzez obroty jej dostarcza. Chciałbyś jeździć autem które byś musiał kręcić do 8 tys by napędzić je wystarczająco do zmiany biegu na wyższy?
@prostynick: Moc wynika z momentu obrotowego i obrotów silnika. Gdyby silniki samochodów kręciły się do tak wysokich wartości, też miały by i po 200KM z litra. Tylko co z tego, skoro masz 200KM i np. 120Nm, przy 12 000 obrotów. Dla 200 kg
@Glenroy: fakt, kompletnie o tym zapomniałem
Do pojemności rotora w Wanklu liczono tylko jedną z trzech tworzonych przez rotor komór. Tyle tylko, że wszystkie trzy komory rotora pracują równocześnie (rotor w każdym momencie wykonuje wszystkie suwy) - jeśli więc liczyć w ten sposób to pojemność tego silnika to 3,9 litra, a przyjęło się je zestawiać z silnikami tłokowymi o pojemności około 2,6 litra, więc nie jest
W dodatku silniki moto są drogie w produkcji i w serwisie, chociażby taka regulacja zaworów co 6 czy 12 kkm :-)
Gx
To generalnie powinno odpowiedzieć na Twoje pytania, również te których nie zadaleś ;p
@prostynick: wysoka moc w silnikach motocyklowych uzyskuje sie dzięki lekkim częściom roboczym w silniku jak wal korbowody i tłoki itp.
@KOXsu: a to aż taka ogromna różnica? Nie piszemy pracy naukowej i równie dobrze mogłem napisać, że zależy od momentu i obrotów silnika...
@KOXsu: no i sam sobie zaprzeczyłeś, moc wylicza się na podstawie obrotów i momentu, lekkie