Wpis z mikrobloga

Dzisiaj mam dla was krótki poradnik 'jak wymienić koło w Mercedesie W220'.

Potrzebne będą:
- podnośnik fabryczny
- młotek
- podnośnik trapezowy z castoramy
- śrubokręt

Zaczynamy od zdjęcia zaślepki w listwie pod fabryczny podnośnik. Niech nie zniechęcają nas luźne fragmenty rdzy wysypujące się spod zaślepki.
Wsadzamy podnośnik w otwór i kręcimy, dopóki nie usłyszymy charakterystycznego dźwięku pękającego skorodowanego metalu (pojazd powinien trochę opaść). W tym momencie nasz fabryczny podnośnik jest już na tyle zgięty, że nie jest możliwe obniżenie go wbudowaną korbą. Do jego wybicia używamy więc młotka. W trakcie wybijania możliwe jest, że drzwi samochodu oprą się o podnośnik. Pozostawia to trwały znak na drzwiach, ale to dobrze, bo dzięki temu wiemy, że koło na pewno było zmieniane.
Po wybiciu podnośnika, wyjmujemy pęknięty element metalowy (dzięki czemu pozbywamy zbędnych kilogramów, co niewątpliwie zaowocuje niższą konsumpcją oleju napędowego w przyszłości). Możemy też zobaczyć, że otwór na fabryczny podnośnik został przesunięty tak, by w przyszłości nie dało się już użyć takiego podnośnika (bezpieczeństwo).

W tym momencie, należy wybrać się do najbliższej castoramy i kupić najtańszy podnośnik trapezowy. Pod spodem samochodu znajduje się jedno nieskorodowane miejsce (ponieważ jest ono gumowe). To właśnie tam powinniśmy podeprzeć nasz nowy podnośnik. Zaczynamy podnoszenie od wykorzystania dołaczonej do zestawu korby. Po około dwóch obrotach powinna pęknąć. W tym momencie bierzemy śrubokręt i podnosimy już do docelowej wysokości umożliwiającej zdjęcie koła.

Następnie ponowne opuszczamy podnośnika, ponieważ w powietrzu nie da się odkręcić tak mocno dokręconych śrub.
W ostatnim kroku podnosimy samochód jeszcze raz, zmieniamy koło i jedziemy do wulkanizatora całodobowego, który skasuje nas 100 zł za załatanie jednej dziury.

#motoryzacja #samochody #diy #mercedes #bekazw220 #truestory
Pobierz
źródło: comment_1597691429q2zdbV7xZxrSpIdspFsA9T.jpg
  • 36
@Red54: W zasadzie to nigdy mnie nie zawiódł. Nawet jak zgubił płyn od wspomagania to przejechałem 30 km do domu, wymieniłem oring i jeździło dalej xd

A historia posiadania tego z złoma była taka, że w poprzednim volvo pompa paliwa i skrzynia wyzionęła ducha (ech, aisin), a ojciec sobie trzymal tego w220 z #!$%@? amortyzatorem, wiec 800 pln za regeneracje amorka to był lepszy deal.
@bencbenc321: Golf 3 pozdrawia :D Auto idealne gdyby nie ta blacha :P
Później było tylko gorzej i by wymienić koło musiałem wykopac dziurę pod nim bo nawet żabka z podłożoną deską nie dawała rady :P Progów tam nie było wcale. Bardzo miło wspominam ten samochód, zawsze dojechał. Moja pierwsza terenówka, dostawczak - dał radę przewieźć prawie 2 metrową lodówkę mimo że hatchback, kamper - spałem w nim parę razy, driftowóz -
Pobierz
źródło: comment_1597731684twrLvz2jpXzbDz4B5jVTD7.jpg
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@bencbenc321: W202 95r. here, jeszcze w tym sezonie wszystkie koła bezproblemowo zmieniane na podnośniku osobiście. Co prawda drzwi i nadkola już nabrały pięknego, jesiennego koloru, ale bez takich wżerów jak na zdjęciach. I nawet lekko zapocony tylny most, chłodniczka skrzyni biegów i miska olejowa nie psują przyjemności z jazdy ( ͡° ͜ʖ ͡°)