Wpis z mikrobloga

Fabryka Tesli w Fremont ma największą maszynę odlewniczą na świecie
Pełna nazwa maszyny to „Jednoczęściowa Wielokierunkowa Maszyna Odlewnicza do Nadwozia Samonośnego Pojazdu i Powiązanych Metod”
https://elektrowoz.pl/auta/fabryka-tesli-w-fremont-ma-najwieksza-maszyne-odlewnicza-na-swiecie-szanghaj-i-berlin-tez-beda-mialy/
#ciekawostki #technologia #inzynieria #maszynyboners #tesla #elonmusk #motoryzacja
I.....u - Fabryka Tesli w Fremont ma największą maszynę odlewniczą na świecie
Pełna ...

źródło: comment_1597647077xbzdT3Nx7uLOrdSgaxy3cw.jpg

Pobierz
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Gorion103: tego nie wiem ale przypuszczam (przypuszczenie graniczące z pewnością), że producent po prostu nie będzie przewidywał takiej opcji... tzn - pewnie będzie można wymienić cały element w cenie 85% wartości nowego auta...
  • Odpowiedz
@GrafikaUltraHaDe: dokładnie tak samo pomyślałem. do tego odlewanie wysokociśnieniowe jest charakterystyczne dla stopów lekkich (alu, mg) te materiały się ciężko spawa. do tego stopnia ciężko, że taki lotus je np. klei.

na bank nie jest to opcja do dzisiejszych modeli - one są produkowane ze stali tłoczonej.
  • Odpowiedz
@siona: Elementów nośnych się nie naprawia tylko wymienia. Części są tanie to robocizna kosztuje. Jak masz całe auto rozebrać by się dostać do części pod 3 warstwami to ubezpieczyciel mówi "nie". Takie rzeczy to Mirek w garażu - a i on spawa auto z dwóch niebitych połówek.
Tutaj masz wymianę paneli - i tak samo to będzie wyglądać bo to pozostaje takie samo. Stłuczki niczym się nie będą różniły a
  • Odpowiedz
@anon-anon: no właśnie tu się różnimy - w ocenie polityki sprzedaży części

BTW
spora ilość części jest wymienialnych w "normalnych" autach: podłużnice, progi, słupki - i to zgodnie ze sztuką!
  • Odpowiedz