Wpis z mikrobloga

Mirki z #ruchdrogowy może umiecie mi pomóc, a może ktoś ze #szczecin się znajdzie bo dziś taka sytuacja.

Jadę sobie środkowym pasem na półturbinowym i chciałem go zmienić na zewnetrzny, typowy do zjazdu a tutaj mi na ten zewnetrzny z boku wyskakuje facio i #!$%@? łapami. Oczywiście obtrąbiłem go i też odmachałem, ale sam zwątpiłem czy dobrze mnie nauczono, że to ja mam pierwszeństwo bo przecież on ma ustąpić tym co jadą po rondzie (mimo, że ja zmieniałem pas). Oczywiście jeśli się myliłem to z góry przepraszam, ale no tak mnie nauczono XD

Poniżej rysunek z góry a w komentarzu zdjęcie z miejsca zdarzenia.

#samochody #polskiedrogi
TadekNiekradek - Mirki z #ruchdrogowy może umiecie mi pomóc, a może ktoś ze #szczecin...

źródło: comment_1594984958C2KSk4OqbltRc8A4VSw3kf.jpg

Pobierz
  • 46
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@TadekNiekradek: wszystko prawidłowo, rondo trzeba traktować jako całość. Czasem mam wrażenie ze ludzie myślą ze rondo jest dopiero w miejscu gdzie jechałeś przed zmianą pasa.
To jest analogiczna sytuacja jak na klasycznym rodzie. Jedziesz na wewnętrznym zmieniasz pas na zewnętrzny - bo zaraz będziesz zjeżdżać - a z podporządkowanej wyskakuje ci auto.
  • Odpowiedz
#!$%@?ąc od sytuacji OPa, to nagminne na tym rondzie jest, że ludzie włączają się do ruchu na pas ten do skrętu od razu w prawo, a później cyk kierunek na lewika wjebują się przed maskę.
  • Odpowiedz
@Michazzz To pokazuje jasno, że to rondo jest bardzo źle zaprojektowane.

@TadekNiekradek Tu masz podobnie radosną twórczość projektanta: https://www.google.com/maps/@52.2005285,21.491507,3a,75y,291.01h,80.94t/data=!3m6!1e1!3m4!1suuTykmwuLZq86r5vWqnFJw!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl-PL Trochę dziwię się jak niektórzy są pewni że winny będzie ten lub tamten, ja np. nie mam zielonego pojęcia kto będzie winny w przypadku kolizji w sytuacji, którą podałeś. Moim zdaniem jeżeli do kolizji dojdzie na skrzyżowaniu wlotowym to BYĆ MOŻE winny będzie tamten gość a jak na wylotowym to BYĆ
  • Odpowiedz
@Michazzz A, już teraz widzę dlaczego są żółte linie, wcześniej było klasyczne trzypasowe a teraz ktoś nieudolnie próbował je przerobić na turbinowe. To już lepiej moim zdaniem jakby zostało klasyczne trzypasowe. Albo przerobić je na turbinowe ale nie tak :)
  • Odpowiedz
@vertical: Półturbinowe wprowadzili testowo, po okresie testów przedłużyli ten okres mimo pozytywnych komentarzy i pójścia w kierunku pełnej turbiny. Nic Pan nie zrobisz ¯\_(ツ)_/¯
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@TadekNiekradek: ty masz rację, on musi ci ustąpić. Tutaj nie ma o czym dyskutować w ogóle.

Chyba, że on już był na tym pasie za linią warunkowego zatrzymania to wtedy jest normalna zmiana pasa.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
#!$%@?, co z zjeb to projektował. Przecież linię rozgraniczającą pasy trzeba było zacząć kilka metrów dalej i nie byłoby problemu z interpretacją.

@janekplaskacz: to teraz wyobraź sobie, że tam przed rondem nawet nie ma znaków pionowych określających gdzie dany pas prowadzi. Jak pierwszy raz tam jechałem to też byłem zmieszany.

Tak nas na siłę próbują uszczęśliwiać w tej stolicy rond. (°°
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
moim zdaniem jeśli miałeś wbity kierunkowskaz do zmiany pasa a on dopiero włączał.sie do ruchu

@hornat89: on się nie włączał do ruchu jakby co.
  • Odpowiedz
@TadekNiekradek: Ale przecież tu nie ma żadnych wątpliwości. Przed rondem stoi znak "ustąp pierwszeństwa" dodatkowo poparty oznakowaniem poziomym. Niebieski ustępuje wszystkim, którzy jadą po rondzie, niezależnie od tego, czy zmieniają pas, czy też nie. Analogiczna sytuacja jest na każdym skrzyżowaniu drogi, która ma więcej niż jeden pas ruchu. Wyjeżdżający z podporządkowanej musi ustąpić pierwszeństwa przejazdu wszystkim pojazdom na drodze z pierwszeństwem, niezależnie, po którym jadą pasie.
  • Odpowiedz
@TadekNiekradek: Linia oddzielająca pas prawy i środkowy powinna być podwójna: przerywana z prawej i ciągła z lewej.
Wtedy wina byłaby Twoja (ewentualnie współwina) i organizacja ruchu dużo lepsza.

Albo mógłby być taki niski "próg" (taki "wąż), który umożliwiałby wjechać na środek spoza ronda, ale nie pozwalałby zmienić pasa ze środka na prawy.
  • Odpowiedz
@TadekNiekradek: Pokazujesz dwa różne fragmenty tego ronda. Na zdjęciu z góry typ wyjeżdżał z myjni na tym z widokiem od strony kierowcy jest zjazd z południowej. Co nie zmienia że miałeś pierwszeństwo.
  • Odpowiedz