Standardowe pytanie zapewne, ale zaryzykuję, bo chciałbym opisać moje wymagania.
Robię prawko na A, B mam od 20 lat. Potrzebuję moto tylko na dojazdy z obrzeży Poznania do centrum do pracy lub po na jakieś wyjście. Dojazd Naramowicka głównie, więc nawet nie ma tam możliwości rozpędzania się. Wiadomo, że zależny od pogody i pory roku, więc na pewno nie częsty. Celuję w moto w stylu KTM Duke 390 - myślałem, że ta moc to kompromis między za wolno a rozjebię się na pierwszym drzewie, bo lubię z---------ć autem. Pewnie powyżej 70 to rzadko w ogóle będę się kręcił, przede wszystkim będę omijał auta w korku. Za miasto niemal w ogóle nie będę wyjeżdżać. Dobre moto celuję?
Stąd - jakie akcesoria? Nie muszę oszczędzać, ale czuję, że nie ma sensu wydawać za dużo do takich celów. Chyba wszystko nówka raczej? W jaki przedział cenowy przynajmniej uderzać?
@wnocy: muszę zacząć na start po taniości, więc nie myślałęm o spodniach na razie. Poza tym to jest to czego wymaga ode mnie koleś ze szkoły jazdy. Potem będę myślał dalej.
I po co się tak oszukiwać? :)
Wierzę, że jednak z wiekiem jakaś odpowiedzialność we mnie jest. Tam gdzie będe dojeżdżać na prawdę nie ma się gdzie rozpędzać, a lata jazdy autem i rowerem już mnie nauczyły mieć ograniczone
Po wywałce, jak sobie zedrzesz skórę, to miło nie będzie. Jak przywalisz bioderkiem o asfalt/krawężnik/cokolwiek to zmieni Ci się pogląd na tę kwestię. Uszkodzenia miednicy nie są
@RupturaPerinei: stąd moje pytanie, na które kompletnie nie odpowiedziałeś. Nie wiem czy mam kupować full face czy nie i nie wiem czy mam patrzeć na kaski za 500 czy za 1500 i nie wiem czy mam patrzeć tylko na cenę czy jednak konkretne marki są bardziej polecane
@prostynick nie znajdziesz tu jednoznacznej odpowiedzi, ale ogolnie kup kask integralny, od 1,5k dostaniesz juz wiecej niz potrzebujesz na poczatek. Kask trzeba przymierzyc i dopasowac, polecam zapiecie DD, blende raczej odpusc i kup po prostu ciemniejsza szybe. Poczytaj o typach skorup i nie kupuj termoplastiku.
Czyli mam kupić kask za 10 koła, żeby było bezpiecznie?
@prostynick: ja mam HJC FG-ST. Widzę, że teraz potaniały mocno. Masz zapięcie typu DD, blendę, wentylację. Nie narzekam na ten kask. Teraz za 700zł można to nabyć.
@prostynick: Oto ty w niedalekiej przyszłości. Dobry kask, kurtka, buty, spodnie, rękawice. Nie warto kupować po taniości na początek bo potem i tak kupisz drugie, kasa w błoto, lepiej później na kursy doszkalające wydać.
Firma to zależy od ciebie i jak ci leży/pasuje, byle było ci wygodnie i bezpiecznie. Kask integralny, twarzą też można po asfalcie przejechać
od 1,5k dostaniesz juz wiecej niz potrzebujesz na poczatek
@RupturaPerinei: dzięki za odpowiedź. Właśnie czuję, że są rzeczy, które są w skali drogości "więcej niż potrzebuję na początek". Jestem cebulą, będę marzył potem o czymś droższym i szybszym, ale pozostanie to w sferze marzeń. Jak oceniasz propozycję kolegi - HJC FG-ST?
@prostynick: właśnie, odnośnie mocy - będzie Ci brakowało za czas jakiś. Jak jesteś odpowiedzialny i nie masz niedowładu w rękach, i jesteś w stanie kontrolować manetkę, to w ogóle brałbym 600. Stosunkowo szybko nauczysz się to kontrolować, a nie będziesz musiał się bawić w wymianę po roku.
@wnocy: no to mi powiedział koleś jak się zapisywałem - że bez sensu i 600 od razu. Ale nie wiem czy nie za dużo na start i czy nie lepiej coś mniejszego - taka 300-400 nie będzie zwinniejsza na mieście?
@prostynick ja kupiłem sobie F4i sport i jestem mega zadowolony cały czas. Świetne do jazdy po mieście bo mogę się wcisnąć tam gdzie inne nakedy z szersza kierą nie wjadą, a i w trasę pojechać też można, bo całkiem wygodne i owiewki ma.
Przecież od lat wiadomo, że sytuacja się powtórzy. Jak był niski poziom, można było wyjechać koparkami i pogłębić. Wtedy woda by sobie przepłynęła bez problemu.
Standardowe pytanie zapewne, ale zaryzykuję, bo chciałbym opisać moje wymagania.
Robię prawko na A, B mam od 20 lat. Potrzebuję moto tylko na dojazdy z obrzeży Poznania do centrum do pracy lub po na jakieś wyjście. Dojazd Naramowicka głównie, więc nawet nie ma tam możliwości rozpędzania się. Wiadomo, że zależny od pogody i pory roku, więc na pewno nie częsty. Celuję w moto w stylu KTM Duke 390 - myślałem, że ta moc to kompromis między za wolno a rozjebię się na pierwszym drzewie, bo lubię z---------ć autem. Pewnie powyżej 70 to rzadko w ogóle będę się kręcił, przede wszystkim będę omijał auta w korku. Za miasto niemal w ogóle nie będę wyjeżdżać. Dobre moto celuję?
Stąd - jakie akcesoria? Nie muszę oszczędzać, ale czuję, że nie ma sensu wydawać za dużo do takich celów. Chyba wszystko nówka raczej? W jaki przedział cenowy przynajmniej uderzać?
Kask full face mimo wszystko?
#motocykle #motomirko
I po co się tak oszukiwać?
Wierzę, że jednak z wiekiem jakaś odpowiedzialność we mnie jest. Tam gdzie będe dojeżdżać na prawdę nie ma się gdzie rozpędzać, a lata jazdy autem i rowerem już mnie nauczyły mieć ograniczone
Czyli mam kupić kask za 10 koła, żeby było bezpiecznie?
W aucie też w kasku jeździsz?
Po wywałce, jak sobie zedrzesz skórę, to miło nie będzie. Jak przywalisz bioderkiem o asfalt/krawężnik/cokolwiek to zmieni Ci się pogląd na tę kwestię. Uszkodzenia miednicy nie są
xD
@prostynick: ja mam HJC FG-ST. Widzę, że teraz potaniały mocno. Masz zapięcie typu DD, blendę, wentylację. Nie narzekam na ten kask. Teraz za 700zł można to nabyć.
@prostynick: Imo tak.
Firma to zależy od ciebie i jak ci leży/pasuje, byle było ci wygodnie i bezpiecznie. Kask integralny, twarzą też można po asfalcie przejechać
Komentarz usunięty przez autora
@RupturaPerinei: dzięki za odpowiedź. Właśnie czuję, że są rzeczy, które są w skali drogości "więcej niż potrzebuję na początek". Jestem cebulą, będę marzył potem o czymś droższym i szybszym, ale pozostanie to w sferze marzeń. Jak oceniasz propozycję kolegi - HJC FG-ST?
@Kion: jakaś propozycja czegoś w podobnym stylu z podobną mocą?