Drugi dzień #sluchajmyalbumow i przyznaję, że mam lekkiego stresa tym projektem, m.in. czy wrzucane tu albumy spotkają się z pozytywnym odzewem, no ale trzeba zebrać się w sobie i jechać dalej z tym koksem. Przed nami kolejny uczestnik programu, tym razem z hip-hopowej stajni, pomimo iż przyznaję osobiście, że nie jestem jakimś wielkim zwolennikiem rapów i nie chłonę ich z taką łatwością jak inni. Z oldschoolowym hip-hopem natomiast sprawa wygląda o niebo lepiej.
KRS-One - Return Of The Boom Bap(1993)
Gatunek: Hip-hop / conscious hip-hop
Pierwszy album może się kojarzyć niektórym jako pierwsza praca zaliczeniowa obfitująca w błędy, niedoróbki i potknięcia - nic bardziej mylnego. Jest to jego pierwszy album spod szyldu KRS-One - zarazem szósty w całej jego dotychczasowej karierze. Wcześniej współpracował z Boogie Down Productions (BDP) wydając album Criminal Minded w 1987 roku. Kilka miesięcy później członek zespołu BDP Scott La Rock z którym współpracował został zastrzelony. KRS-One po tych wydarzeniach postanowił kontynuować hip-hopową przygodę pod własnym szyldem wydając 6 lat później Return Of The Boom Bap, który został bardzo ciepło przyjęty i został wytypowany m.in. w '100 Best Rap Albums' wg The Source - amerykańskiego magazynu zajmującego się hip-hopem. Bardzo często przy tym powtarza, że jest wierny undergroundowi, dlatego do pomocy przy albumie poprosił o pomoc wschodzące gwiazdy undergroundu - DJ Premiera, Showbiza oraz Kid Capri. Mógł zrobić krok naprzód i sformować jakiś szyk z mainstreamowymi artystami, zamiast tego zrobił krok do tyłu i wybrał underground - i to jest właśnie 'Powrót Boom Bapu'.
Boom bap to styl produkcji muzyki, który był widoczny na Wschodnim Wybrzeżu w połowie lat 80. i na początku lat 90. Termin „boom bap” to onomatopeja, która reprezentuje dźwięki używane odpowiednio dla bębna basowego i werbla.
Wcześniej przytoczony conscious hip-hop (świadomy hip-hop) to po prostu podgatunek hip-hopu koncentrujący się na kwestionowaniu dominującej kultury, polityki, filozofii, konsensusie gospodarczym, problemach społecznych i konfliktach.
"No politician can give you peace. If you trust Jesus, why do you vote for a beast?"
Jego przydomek KRS-One jest skrótem od "Knowledge Reigns Supreme Over Nearly Everyone" (Wiedza Panuje Niepodzielnie Niemal Nad Wszystkimi).
@LisiaRumba: Świetna seria mireczku, ja od zawsze słuchałem całe płyty a nie pojedyncze single, ludzie nie zdają sobie sprawy jak wiele gemów im unika.
@LisiaRumba: super idea, sam rzadko slucham albumow od deski do deski, choc to tak naprawde jedyny prawidlowy sposob, ale jakbym mial takiego krs przesluchac to bym chyba umarl z bum bapowych nudow
@heater: Boom Bapowe brzmienie potrafi być męczące, sam dobrze o tym wiem, stąd przytoczyłem na wstępie, że raczej nie chłonę tak rapu jak reszta. Na szczęście też wielu artystów czerpało swe inspiracje z funku/disco/jazzu, słychać to doskonale w wielu samplach, co mnie osobiście bardzo cieszy. ʕ•ᴥ•ʔ
eh że im nie wstyd coś takiego podawać. a w tym kawałku kurczaka więcej panierki niż mięsa... nawet na sosie i sałacie oszczędzają #kfc #fastfood #jedzenie
2/31
Drugi dzień #sluchajmyalbumow i przyznaję, że mam lekkiego stresa tym projektem, m.in. czy wrzucane tu albumy spotkają się z pozytywnym odzewem, no ale trzeba zebrać się w sobie i jechać dalej z tym koksem. Przed nami kolejny uczestnik programu, tym razem z hip-hopowej stajni, pomimo iż przyznaję osobiście, że nie jestem jakimś wielkim zwolennikiem rapów i nie chłonę ich z taką łatwością jak inni. Z oldschoolowym hip-hopem natomiast sprawa wygląda o niebo lepiej.
KRS-One - Return Of The Boom Bap (1993)
Gatunek: Hip-hop / conscious hip-hop
Pierwszy album może się kojarzyć niektórym jako pierwsza praca zaliczeniowa obfitująca w błędy, niedoróbki i potknięcia - nic bardziej mylnego. Jest to jego pierwszy album spod szyldu KRS-One - zarazem szósty w całej jego dotychczasowej karierze. Wcześniej współpracował z Boogie Down Productions (BDP) wydając album Criminal Minded w 1987 roku. Kilka miesięcy później członek zespołu BDP Scott La Rock z którym współpracował został zastrzelony. KRS-One po tych wydarzeniach postanowił kontynuować hip-hopową przygodę pod własnym szyldem wydając 6 lat później Return Of The Boom Bap, który został bardzo ciepło przyjęty i został wytypowany m.in. w '100 Best Rap Albums' wg The Source - amerykańskiego magazynu zajmującego się hip-hopem. Bardzo często przy tym powtarza, że jest wierny undergroundowi, dlatego do pomocy przy albumie poprosił o pomoc wschodzące gwiazdy undergroundu - DJ Premiera, Showbiza oraz Kid Capri. Mógł zrobić krok naprzód i sformować jakiś szyk z mainstreamowymi artystami, zamiast tego zrobił krok do tyłu i wybrał underground - i to jest właśnie 'Powrót Boom Bapu'.
Boom bap to styl produkcji muzyki, który był widoczny na Wschodnim Wybrzeżu w połowie lat 80. i na początku lat 90. Termin „boom bap” to onomatopeja, która reprezentuje dźwięki używane odpowiednio dla bębna basowego i werbla.
Wcześniej przytoczony conscious hip-hop (świadomy hip-hop) to po prostu podgatunek hip-hopu koncentrujący się na kwestionowaniu dominującej kultury, polityki, filozofii, konsensusie gospodarczym, problemach społecznych i konfliktach.
Jego przydomek KRS-One jest skrótem od "Knowledge Reigns Supreme Over Nearly Everyone" (Wiedza Panuje Niepodzielnie Niemal Nad Wszystkimi).
Można odsłuchać tutaj:
- Spotify
- Tidal
- YouTube
Zapraszam pod tag #sluchajmyalbumow
#muzyka #gruparatowaniapoziomu #hiphop #rap
Komentarz usunięty przez autora
@LisiaRumba: super idea, sam rzadko slucham albumow od deski do deski, choc to tak naprawde jedyny prawidlowy sposob, ale jakbym mial takiego krs przesluchac to bym chyba umarl z bum bapowych nudow