Wpis z mikrobloga

Taki widoczek z wczoraj. Przesiadłem się na prawy fotel, uczę się jak być instruktorem. Robię to niespiesznie, czerpiąc jak maksimum radości z latania. Przygotowuję wykłady, odpowiadam na podchwytliwe i złośliwe pytania innych instruktorów, uzupełniam papiery i staram się znaleźć odpowiedź na pytanie gdzie jest ten moment w którym stan "uczeń popełnia błąd" zamienia się w "zaraz zginiemy".

Starsi instruktorzy mówią, że nieunikniona progresja nowego instruktora wygląda tak: Na początku jesteś spięty jak agrafka. Widzisz śmierć w każdym ruchu kursanta. W końcu, jakby nie patrzeć - siedzisz w samolocie z gościem, który w ogóle nie umie latać. Potem w miarę upływu godzin robisz się rozluźniony, pozwalasz sobie i uczniowi na więcej, aż w końcu nadchodzi ten moment gdy przypierd$#isz w coś samolotem i poziom luzu zostaje ustawiony na właściwym miejscu.

Także tego, hehe już niebawem zapraszam na szkolenie. Poszukajmy razem punku "O kur8a". ;)

Szkolenie FI (Czyli hehe Flight Instructor) zdecydowałem się robić w innym ośrodku niż poprzednie i jestem z tego zadowolony. Moim zdaniem warto zobaczyć jak pewne rzeczy robi się w różnych miejscach, bo w każdym robi się je nieco inaczej. Dzięki temu nabiera się dystansu i łatwiej zadecydować czy coś jest normalne czy patologiczne. A patologii w lotniczym światku nie brakuje, ale może to już może przy kolejnym odcinku mrożących krew w żyłach #lotniczehistorie albo przy piwie pod hangarem, po lotach. #lotnictwo #odzeradoatpla
popovonkox - Taki widoczek z wczoraj. Przesiadłem się na prawy fotel, uczę się jak by...

źródło: comment_1593587706aIpOfbwwIIQO2Zu6n20adc.jpg

Pobierz
  • 25
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@sznaap: Raczej pierwsza opcja. Obecny kryzys prawdopodobnie pogrzebał moje (a i nie tylko moje) szanse na duże latanie, więc zamierzam realizować się w tym mniejszym. Plan B, zupełnie bez żalu.
  • Odpowiedz
@sznaap: Myślę, że będzie, ale ja wtedy będę miał również czwórkę z przodu i wracanie do poziomu zarobków człowieka po studiach może nie być zachęcające.Oprócz tego to jest branża nieco bardziej k------a niż ustawa przewiduje. Natomiast fantastyczny materiał na hobby.
  • Odpowiedz
@sznaap luźne szacunki mówią o 60k bezrobotnych pilotów zoświadczeniem , patrząc po tym co dzieje się na samym bliskim wchodzie i Europie można się spodziewać, że będzie tyle albo i więcej. Załapać się bez doświadczenia albo worka kasy w ciągu najbliższych 2 lat będzie mega mega trudno.
  • Odpowiedz
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
@popo_von_kox: No nareszcie! Twoje wrodzone umiejętności pedagogiczne z pewnością się przydadzą.

Kiedyś ktoś mi powiedział: O! Odpowiedni człowiek na odpowiednim stanowisku! Takich ludzi nam trzeba!
To samo mogę teraz powiedzieć i ja.
Nośności i wysokości!
  • Odpowiedz
@sznaap: No jak zaczniesz za jakieś 2 lata to pewnie będzie akurat akurat.
@Wernher_von_Braun: Główny problem polega na tym, że spadnie zapotrzebowanie na podróż lotniczą jako taką. Zostanie kilka linii, wrócą płatne type-ratingi, psie zarobki i c-----e warunki pracy.
@Antol: Dzięki Antolu, mój najwierniejszy fanie :)
  • Odpowiedz
@sznaap luźne szacunki mówią o 60k bezrobotnych pilotów zoświadczeniem , patrząc po tym co dzieje się na samym bliskim wchodzie i Europie można się spodziewać, że będzie tyle albo i więcej. Załapać się bez doświadczenia albo worka kasy w ciągu najbliższych 2 lat będzie mega mega trudno.


@Wernher_von_Braun: Właśnie, niestety to jest powód dla którego wiele osób zrezygnuje z robienia kursu/uprawnień, wiedząc że będąc po kursie z zerowym nalotem
  • Odpowiedz
@Wernher_von_Braun: Nawet wczoraj EasyJet ogłosił że około 700 pilotów będzie musiał zwolnić, w pierwszej kolejności będą oni na rynku pracy wybierani przez linię. Perspektywa fajnej pracy czyli połączenie przyjemnego z pożytecznym to bardziej miałem na myśli.
  • Odpowiedz