Wpis z mikrobloga

@goodghost:

ugruntowaną wiedza o grach video

kretynów z umiejętnościami grania w gry video powinnismy przemilczeć.

Co żeś się do tych gier doczepił robalu? Boli cię dupa, że jedni grają w gierki i zarabiają w tydzień tyle ile ty zarobisz w pół roku?

Also
<oceny powodem do dumy
<w podstawówce
Ty jesteś upośledzony jednak xD

To jest powód do dumy z powodu tego, że synakek/córeczka robi to co każą, idealny urzędas rośnie.
to jednak jakiegoś skilla tam wymaga rodzicielskiego, żeby dziecko miało jakieś ambicje


@TenAnonToKlopoty: Niech żyją stereotypy. XD

Moja terapeutka dopiero uświadomiła mi jak bardzo uciekałem w naukę, żeby tłumić w sobie to, co miałem w domu. Starzy nigdy się nie interesowali tym co robię, gdzie robię i czy w ogóle się uczę. Nigdy nie usłyszałem chociaż głosu pochwały z ich ust. Średnią na koniec szkoły średniej miałem powyżej 5,5 i dwa
@kezioezio: Pewnie to dziecko łaziło za nauczycielami "psze pani, co mogę zrobić na szóstkę". Bo mama kazała i uzależniała swoją akceptację od wysokich ocen. Potem wyrastają z tego ludzie z chorobliwą ambicję, uzależniający swą samoocenę od sukcesu i nie potrafiący znieść żadnej porażki bo w ich świadomości porażka=brak akceptacji, szacunku i miłości.
@kezioezio
Nie rozumiem dlaczego większość komentujących zakłada, że akurat to dziecko jest tłamszone, rodzice je zmuszają do nauki, oceny są wyproszone, albo płaci miliony za lekcje dodatkowe.

W tym kraju edukacja wygląda tak, że jak ktoś ma ponadprzeciętne zdolności i odrobinę ambicji i dobrej woli to dobre wyniki z każdego przedmiotu nie są specjalnym problemem. Nie ma tam przecież nic specjalistycznego co wymagałoby nie wiadomo jakiego nakładu pracy od osoby ogólnie zdolnej.
@bianco86 oceny wśród uczniów chyba powinny w jakimś stopniu odzwierciedlać rozkład normalny, w innym przypadku ocena ucznia daje błędną iluzje posiadania ponadprzeciętnej wiedzy, bądź też już czas na ambitniejsze programy nauczania dla uczniów b. dobrych.
Z drugiej strony na świecie pojawiają się programy całkowicie porzucające system ocen (np. Finlandia)
AmateurHardcore - @bianco86 oceny wśród uczniów chyba powinny w jakimś stopniu odzwie...

źródło: comment_159333013872EXNeeUgFcM2GuIcs4oY4.jpg

Pobierz
@AmateurHardcore: zgadzam się i zakres materiału i przedział zaliczenia na konkretną ocenę powinien być dostosowany do takiego rozkładu. Można też wprowadzić bardziej konkurencyjny model gdzie wymuszamy jakby taki rozkład poprzez przydzielenie puli ocen, na przykład na każdych 10 uczniów: 1 celująca, 2 bardzo dobre 4 dobre, 2 dostateczne 1 dopuszczający. Sprawiłoby to, że poziom musiałby rosnąć samoczynnie poprzez konkurencję między uczniami.
@bianco86 ale to raczej w skali kraju, a nawet - w dobie e-learningu wystarczyłyby standaryzowane krótkie niezobowiązujące testy, sprawdziany z materiałów przeprowadzane w szkołach itp. które dawałby informacje zwrotną nauczycielowi czy przypadkiem nie zawyża bądź nie zaniża ocen w swoich klasach, big data + MEN mają duży potencjał, ale może się okazać że gra jest nie warta świeczki, do tego dochodzi nauczycielski beton itd...