Wpis z mikrobloga

Też wam tak klima obciąża silnik jak jest wilgotno i gorąco? Mam wrażenie, że z auta robi się mega muł. Ogólnie chłodzi jak #!$%@?, jak warunki na zewnątrz są lżejsze to nie odczuwam tak tego.
1.6 w benzynie, 115 KM, klimatyzacja manualna. (Jak spełnię inne priorytety to kupie lepsze)
Ewentualnie co mogę sprawdzić w warsztacie.

#motoryzacja #samochody #citroen
  • 48
@Arkadioization: wilgotno to moga byc przebicia przewodach wn i wtedy slaba iskra moze byc

albo ciagnie rzadkie gorace powietrze i mu brakuje tlenu i by trzeba doprowadzic lepiej powietrze zimne

i wsadzic lepszy filtr powietrza ktory stawia mniejszy opor
Też citroen, diesel, w czasie jazdy nie przeszkadza, przy ruszaniu czuć że sprężarka chodzi i silnik jest trochę bardziej obciążony. Ruszam zawsze delikatnie, wczoraj przy lekkiej górce musiałem docisnąć mocniej bo zaczął się dusić.
w normalnym aucie nie czuć różnicy w jeździe z klimą włączoną lub nie. Albo jest coś #!$%@?, albo sobie wmawiasz.


@JudzinStouner: Różnica nie jest olbrzymia, ale ją czuć szczególnie w starszym aucie z małym silnikiem wolnossącym i manualną klimą jak u OPa.

@Arkadioization: klimatyzacja manualna nie jest wrażliwa na warunki, włączona obciąża silnik praktycznie tak samo, niezależnie jakie są warunki na zewnątrz i jak ją ustawisz pokrętłami.
@Arkadioization: norma, nowsze samochody odłączają klimę na chwile żeby tak nie obciążać przy ruszaniu czy przyspieszaniu mocniejszym. byś się przejechał golfem 4 z silnikiem 1.4, tam to dopiero klimatyzacja zabiera moc, aż potrafi zgasnąć przy ruszaniu jak za mało gazu dodasz. :D
@JudzinStouner: Tak, jeszcze ładuję cały bagażnik :D

@Norskee: zmieniałem filtry rok temu, też myślałem, że może jakieś słabe mam.

@niezawodny: @HetmanPolnyKoronny: Jeszcze czytałem, żeby parownik sprawdzić bo może być zasyfiony, łożyska w klimie albo wiatrak chłodnicę mogę mieć krzywo (łopatki źle chłodzą itp) w sumie przy włączonej klimatyzacji często włączają mi się wyższe obroty chłodnicy w upały.

@GrindujTopy: Jeszcze tak źle nie jest :D ale jak się
@JudzinStouner: dużo zależy od rodzaju sprężarki i od silnika. Są takie sprężarki co "chodzą" cały czas i tam nie słychać charakterystycznego "cyknięcia" jak się załącza sprężarka i nie ma odczucia spadku mocy. A są takie co załączają się interwałowo i tam podczas załączenia jest spadek mocy bo silnik ma dodatkowe obciążenie. To jak bardzo jest to odczuwalne zależy od konstrukcji i mocy silnika.

Każde auto z włączoną klimatyzacją ma większe obciążenie
Mithrindil - @JudzinStouner: dużo zależy od rodzaju sprężarki i od silnika. Są takie ...

źródło: comment_1592822444IiTc9BEZQaBz10t1BGIfMp.jpg

Pobierz
@Arkadioization: ja to się nawet śmiałem jeżdżąc tym golfem, że włączam turbo jak klikałem przycisk od klimy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
w audi A3 też odczuwałem mocno włączoną klimę, ale tam akurat kompresor był w stanie tragicznym i od razu po włączeniu wył jak silnik od pralki przy wirowaniu. silnik był 1.6 benzyna i tak samo przed wyprzedzaniem wyłączałem klimatyzacje żeby się zebrał lepiej. vmax na włączonej
@Arkadioization: wolnossące silniki o małej mocy nie mają takiego zapasu i są obciążane pracą sprężarki, która jest napędzana paskiem osprzętu. W twoim przypadku to normalka. Wyobraź sobie jak samochód, który ma 77KM i jeszcze włączy klime.. zawodowi rowerzyści biorą takiego na 100m xD