Wpis z mikrobloga

#daewoo #fso #polonez #polska #takbylo #historia #motoryzacja #samochody #korea

Fajny film przedstawiający "jak miało być" i jak mógł wyglądać przemysł motoryzacyjny w Polsce. Daewoo bardzo agresywnie się rozrastało, niestety - kryzys i brak zabezpieczenia spowodował to, co wiemy. Szkoda, bo dawało to jakąś szansę, choć nie wiem na ile Daewoo było zależne od GM i jak bardzo ich problemy mogłyby dotknąć Daewoo - no i się nie dowiemy.

Problemem FSO był jednak oczywisty rak w postaci Z.Z. i zbyt wolnego działania - Skoda została sprywatyzowana już w 91, FSO realnie w 95-6, do tego restrukturyzacja, modernizacja, etc - zabrakło czasu. Szkoda - nie twierdzę, że mielibyśmy własne auta, ale coś bardziej naszego niż Astra z Gliwic.

Wołam też @SonyKrokiet ( ͡° ͜ʖ ͡°) i ludzi z tagów #zlomnik #motobieda
S.....S - #daewoo #fso #polonez #polska #takbylo #historia #motoryzacja #samochody #k...
  • 13
  • Odpowiedz
@Student_AWAS: Ten koń na wstępie rozwala za każdym razem xD
A teraz na poważnie to możemy tylko gdybać co mogłoby być, inna sprawa, że teraz tak ludzie mówią, że po co się wiązaliśmy z Daewoo, Volkswagen byłby lepszy, durni Koreańce i związki zawodowe rozwaliły nam przemysł motoryzacyjny, ale tak naprawdę przyczyna upadku tej polsko-koreańskiej spółki leżała z dala od Polski i nikt nie mógł przewidzieć, że to się tak skończy. Tu
  • Odpowiedz
@fajnyprojekt: nie wiem czy krxj, ktory z jednego z najbiedniejszych krajow swiata w 70 lat wspial do top10 mogl nam cokolwiek zniszczyc ( ͡° ͜ʖ ͡°) fso bylo zapoznione, tu trzeba bylo dac wolna reke, ale wczesniej. W 96 czy 7 to byla chwila przed kryzysem azjatyckim. Nie byla to do konca wina rzadu czy zz, ale pewna opieszalosc i chec ugrania dla swoich pewnych grantow -
  • Odpowiedz
@fajnyprojekt: @Student_AWAS: wina leżała po obu stronach - Koreańczycy chcieli fhui zysków przy niewyobrażalnym deficycie i braku pokrycia, zaś nasi oczekiwali uj wie czego a mieliśmy jedynie do zaoferowania fabrykę i #!$%@?, którego zamiast pożegnać w '97, niczym pewne policencyjne ścierwo w '91, to dobijano go do 2002, gdzie wyglądał jak pieprzona parodia samego siebie XD

  • Odpowiedz
@SonyKrokiet: wiesz, Daewoo to byl swiatowy koncern, my patrzylismy przez nasz pryzmat, ale jest w tym troche racji. Dla Daewoo to byla inwestycja w koncu ( ͡° ͜ʖ ͡°).

Natomiast Truck moglby byc tluczony dopoki byl popyt - a mysle ze do 2007-8 znajdowalby nabywcow.
  • Odpowiedz
@Student_AWAS: do skody nie ma co porównywać. Zawsze miała dużo wyższy potencjał. Tworzyła własne auta i je produkowała. Zrobili od podstaw Favorit a u nas dalej klepany był polonez. FSO można zestawić z Dacia która też za dobrze nie wyglądala, ale jeśli chodzi o potencjał to też potrafili kolejne auta wrzucać do produkcji. U nas politykowanie i totalny brak planu, pomysłu na FSO.
  • Odpowiedz
@SonyKrokiet: Polonez szczególnie po unowocześnieniu przez Daewoo do + stał się dobrym pojazdem za sprawą niskiej ceny i komfortu jaki dawał za tak małe pieniądze.

@Student_AWAS:

Przykry filmik jak pomyśleć, że niewiele brakło by to się ziściło. Paradoksalnie wybór Daewoo był dobrą opcją - > Fiat z FSM zrobił montownię, podobnie inne fabryki. Daewoo jednak inwestowało w całe zaplecze zw. z budową aut.
No ale kto mógł przewidzieć kryzys w
  • Odpowiedz
@Singularity00 tylko przy unowocześnianiu zapomnieli o jednej poważnej rzeczy, silniki zostały te same tylko po paru modyfikacjach, jedynym silnikiem w polonezie który był okej było 1.4 rovera (o dieslu nie mówię bo jego z tego co wiem to pakowano tylko do trucka), mimo że pod ręką mieliśmy silniki Daewoo, które dobrze by wypełniły game silnikową poloneza, ale wiadomo że Polacy wiedzą lepiej i nie postarali się o to aby do poloneza trafiły
  • Odpowiedz
@Niebieski_mazak: łatwo się mówi z perspektywy 2020 roku, w praktyce wymiana silnika podniosłaby cenę auta a to by zabiło ideę dalszej produkcji Poloneza. Montowany w caro/atu plus 1.6 z wtryskiem był już całkiem fajną jednostką w tych pieniądzach więc skąd ten hejt na plusy. w ogóle? Jak dla mnie są tylko dwie wersje Poloneza - ten oryginalny z 1978 roku i potem dopiero caro plus, reszta to tylko nic nie warte
  • Odpowiedz
@Student_AWAS: Daewoo miało ogromnego pecha. Do problemów FSo dodałbym wyjątkowo głupi pomysł Balcerowicza - zaprzestania handlu z byłymi RR. Rynek byłego ZSRR wchłaniał wszystko bo wszystkiego brakowało, nawet Polonezy Caro wyprzedawałyby się na miejscu.
  • Odpowiedz