Wpis z mikrobloga

#anonimowemirkowyznania
Mirki i Mirabelki. Jestem pół roku w szczęśliwym związku z dziewczyną. Mam 23 lata, studiuję dziennie, ona pracuje. Mieszkamy w tym samym mieście, ale ona wynajmuje mieszkanie, mieszka ze współlokatorem. Z tego powodu, głównie siedzimy u niej, a nie u mnie, gdyż w domu mam rodziców i młodszego brata z dziewczyną, także nie ma tutaj świętego spokoju. Wyszło tak, że już od 3 miesięcy praktycznie mieszkamy razem, gotujemy, sprzątamy, itd. W domu jestem tylko wtedy, gdy muszę coś zrobić na studia (z powodu pandemii są zdalnie), żeby posprzątać, spakować ciuchy, etc. W wyniku pewnych okoliczności, różowa zmienia mieszkanie i zacznie wynajmować mieszkanie mniejsze, ale już bez żadnych współlokatorów. Chciałaby, żebym się wprowadził, ale nie naciska na to. Mam dużo wątpliwości. Biorąc pod uwagę to, że jeszcze studiuję to pracę mam tylko dorywczą i dorabiam sobie w weekendy i w wakacje. Nie chcę być darmozjadem, ona to rozumie i w kwestii finansowej jakoś byśmy się na pewno dogadali. Lecz boję się, jak zareagują na to rodzice, bo dom w którym teraz mieszkam, został wybudowany ledwie parę lat temu i cały czas powtarzają, żebym mieszkał z nimi jak najdłużej. Oni proponowali też, żeby różowa wprowadziła się do nas, bo szkoda pieniędzy na wynajem i bezsensu płacić komuś i nic z tego później nie mieć. Rozważała kredyt, no ale to za wcześnie i jeszcze nie ma możliwości dostania tak dużego, jak by chciała. Jeżeli to mieszkanie byłoby w mieście, w którym studiuję to nie byłoby problemu, od razu bym się zdecydował. Ale jak zajęcia wrócą do fizycznej formy to znowu będę musiał dojeżdżać, a więc boję się, że czynsz + paliwo to za duży wydatek, jak na studencki budżet. Zawsze udawało mi się sporo kasy odkładać, a teraz wychodziłbym na zero, a nawet gorzej, bo bym musiał sięgać do swoich oszczędności.

Proszę o jakieś opinie, porady.
#zalesie #kiciochpyta #mieszkanie #studia #wynajem #zwiazki