Ktoś ogarnia temat jaki udźwig ma hak samochodowy? Ale nie chodzi mi o cieżar jaki uciągnie,ale jakim go obciążymy ? Obstawiam że zawieszenie pneumatyczne lepiej sobie poradzi z takim obciążeniem,ale wysunięcie 100 czy 150kg poza tylną oś to chyba nie jest najmądrzejsze? Wyjazd zagraniczny w takiej konfiguracji, auto plus motocykl wydaje mi się idealnym przepisem na udany urlop.
@Kick_Ass: na allegro haki mają podany nacisk na kule, vagi fabrycznie mają westfalie, widziałem 100 I 150kg teraz tak wyrywkowo, ale szczerze, nie montował bym 150kg tak bardzo wysunięte
@Matiko1 no do dużej terenówki gdzie się montuje do ramy to tak, jestem w stanie to zrozumieć,ale na zwykłą osobówkę na hak? @bigger przyczepka ma więcej ograniczeń no i jechać 1500km z przyczepką to bym chyba nie zdzierżył. A widziałem jeszcze taki patent na halowanie motocykla za tylne koło.
@Matiko1 nie chodzi mi o udźwig platformy, a o udźwig haka w aucie. Udźwig góra dół a nie udźwig ciągniętej przyczepy. @bigger jak pickup to tylko taki (。◕‿‿◕。)
@Kick_Ass: jaki samochód? Hak znajdziesz nawet z obciążeniem pionowym 250 kg i więcej. Tylko, że tu chodzi o maksymalny pionowy nacisk na hak dla konkretnego pojazdu
@Kick_Ass: w instrukcji 90 kg. Więc z moto będzie za ciężko. Gdzieś w koło komina pewnie można by się pokręcić, ale dalej bym się nie wypuścił. Słabo sterowne będzie auto.
@cichanos domyślam się że 150kg za tylną osią może troche wpłynąć na prowadzenie,choć nivo zapobiega przysiadaniu auta z ładunkiem,ciekawe jakie są granice tego systemu. Jak wpakujesz 3 grubasów na tylną kanapę i ich walizki to robi się więcej jak motocykl (⌒(oo)⌒)
Jak wpakujesz 3 grubasów na tylną kanapę i ich walizki to robi się więcej jak motocykl (⌒(oo)⌒)
@Kick_Ass: tak ale te grubasy nie siedzą za osią, tylko przed/nad kołami. Za duże obciążenie za tylną osią połączone z niedostosowanym do tego zawieszeniem, będzie sprawiać, że nie tylko tył będzie przeciążony, ale też przód będzie tracił przyczepność, w skrajnym przypadku przednie koła mogą się nawet unieść.
@HetmanPolnyKoronny no nie w aucie ważącym prawie dwie tony. Czasem widzę takie platformowe bagażniki na haku Thule , tam 3 albo 4 rowery, sam taki bagażnik też pewnie swoje waży, 100kg pewnie bez problemu taki set może ważyć, a ludzie latają tak po całej Eu.. ok odstępuje od tego pomysłu,lepiej sobie rower pomodzić,dodać silnik elektryczny i jakąś porządną baterię i też można śmigać :)
@Kick_Ass: no nie, mówimy o skrajnych przypadkach, ale chodzi o różnicę w aucie dociążonym pomiędzy osiami nawet na 600-700kg, a takim w którym 150-300kg wisi mocno za tylną osią.
Czasem widzę takie platformowe bagażniki na haku Thule , tam 3 albo 4 rowery, sam taki bagażnik też pewnie swoje waży, 100kg pewnie bez problemu taki set może ważyć, a ludzie latają tak po
Ktoś ogarnia temat jaki udźwig ma hak samochodowy? Ale nie chodzi mi o cieżar jaki uciągnie,ale jakim go obciążymy ? Obstawiam że zawieszenie pneumatyczne lepiej sobie poradzi z takim obciążeniem,ale wysunięcie 100 czy 150kg poza tylną oś to chyba nie jest najmądrzejsze? Wyjazd zagraniczny w takiej konfiguracji, auto plus motocykl wydaje mi się idealnym przepisem na udany urlop.
źródło: comment_1589698631h7JSnOTUlf5oH5okAjxbxx.jpg
PobierzMożliwe, że w aukcjach z hakami, mówię o Westfalii
źródło: comment_1589698803HIyowRZcTO29haEETcQORn.jpg
PobierzKomentarz usunięty przez autora
@bigger przyczepka ma więcej ograniczeń no i jechać 1500km z przyczepką to bym chyba nie zdzierżył. A widziałem jeszcze taki patent na halowanie motocykla za tylne koło.
źródło: comment_15897058956PNGb89tzqo1FAIGyBdM9E.jpg
PobierzKomentarz usunięty przez autora
@bigger jak pickup to tylko taki (。◕‿‿◕。)
źródło: comment_1589706171Y0WYk9LCa762d1Kq212Fk8.jpg
Pobierz@Kick_Ass: tak ale te grubasy nie siedzą za osią, tylko przed/nad kołami. Za duże obciążenie za tylną osią połączone z niedostosowanym do tego zawieszeniem, będzie sprawiać, że nie tylko tył będzie przeciążony, ale też przód będzie tracił przyczepność, w skrajnym przypadku przednie koła mogą się nawet unieść.
@Kick_Ass: no nie, mówimy o skrajnych przypadkach, ale chodzi o różnicę w aucie dociążonym pomiędzy osiami nawet na 600-700kg, a takim w którym 150-300kg wisi mocno za tylną osią.