Wpis z mikrobloga

@GryfnySzac: światło może być zdemontowane przecież w dzień w warunkach dobrej widoczności, chyba tylko tylny odblask musi zostać

Zamiast dzwonka mogą być np klamki manetek
@modzelem: brednie-swiatlo (przednie) nie jest obowiazkowe jak nie jezdzisz po zmierzchu (co nie zmienia faktu ze jakbys chcial byc zgodny z prepisami to przez tunel oznczony znakiem nie mozesz przejechac bo wtedy musisz wlaczyc swiatlo ktorego nie masz :P)
Niemniej zas ktos chcial byc madry a wyszlo jak zawsze
@rdy jest mowa o tym, że rower musi być wyposażony w światło emitujące dany kolor. I sygnał dźwiękowy o nie przeraźliwym dźwięku. Więc myślę że można to sobie tak interpretować. Ja jako sygnału często używam hamulców.
@modzelem:
"ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY

z dnia 31 grudnia 2002 r.

+ nowelizacja z października 2012

w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia

(Dz. U. z 2003 r. Nr 32, poz. 262)

Dział II

Wymiary, masy i naciski osi pojazdu

§ 2. 1. Długość pojazdu, nie może przekraczać:

7) motocykla, motoroweru lub roweru oraz zespołu złożonego z motocykla, motoroweru lub roweru i przyczepy - 4,00 m.

Dział V

Warunki
@gorzki99: no i wszystko jasne ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Światło trzeba mieć, ale może być zdemontowane jeśli nie używasz
I teraz zatrzymuje cię milicjant i mówi: pokaż mi światło. Jakie? Te które możesz zdemontować, kiedy nie używasz, ale które musisz mieć.Bo skoro je zdemontowałeś, to gdzie je masz? W domu? Czyli świateł brak.
@lurker: jak widac nie do konca jesne
skro dopuszcza sie by swiatla byly zdemontowane jesli warunki nie wymagaja ich uzycia to oznacza ze nie musza byc zamontowane. Gdzie jest napisane ze masz je miec przy sobie?? Mozesz zacytowac?

Jedyne co jest smieszne to to o czym wspomnialem-wjezdzajac w tunel oznaczony znakiem musisz wlaczyc swiatla ktorych nie masz :P WIec nie wolno Ci do takiego tunelu wjechac.
@gorzki99: a masz napisane, że mogą być w domu? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
jedynie jest napisane, że mogą być zdemontowane, a reszta to już interpretacja
tunel można załatwić telefonem
@GryfnySzac: Ja się całkiem poważnie zastanawiam czy nie wyrzucić tylnego hamulca - większość siły hamowania przekłada się i tak na przednie koło (vide hamulce tarczowe i bębny z tyłu w wielu samochodach). W przypadku single-speed/ostrego koła każda manipulacja związana z tylnym kołem (zmiana naprężenia łańcucha, wymiana opon) wiąże się z ponownym ustawianiem klocków - strzelam, że w przypadku tarcz jest to jeszcze bardziej uciążliwe.
@Ajtos myślę, że przejście na rower z tylną sztywną osią załatwi twoje bolączki. Gdy masz sztywną oś, to przy każdym manipulowaniu przy kole czy hamulcach sprawia, że koło jest zawsze w tej samej pozycji i nic o siebie nie ociera jak jest dobrze ustawione. Fakt, że bardziej wydajne jest hamowanie przednim hamulcem, ja tylnego używam tylko do, do hamowania czy stabilizowania pozycji przy zjazdach. Ja bym nie demontował.
@GryfnySzac: W rowerach single-speed (także piasta planetarna)/ostre koło hak tylnego koła jest poziomy - ośka musi się przesuwać inaczej nie ustawisz naprężenia łańcucha/paska. Sztywne ośki też są spotykane w tych rowerach - jest to rozwiązane za pomocą haku, który jest oddzielnym elementem i jest przykręcany do ramy na prowadnicach. Sztywna oś w tym przypadku niczego nie zmienia, po korekcie naprężenia łańcucha (który się rozciąga i jest to optycznie widoczne) trzeba regulować
@Ajtos w sumie zależy czego oczekujesz od roweru, zawsze możesz przesiąść się na współczesną szosę / trekinga / MTB. Tam rozwiązania z sztywną osią stają się standardem, a co za tym idzie w parze znika problem regulacji hamulca, a skuteczność znacząco wzrasta.