Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Ray_Zero: duża różnica w prowadzeniu 3ki a 5tki? Jeździłem trochę 328i f30 250km i przyznam szczerze że samochód prowadził się zajebiscie, normalnie przyklejony do jezdni, świetnie wchodził w zakręty, osiagi też pierwsza klasa, normalnie samochód idealny. Zastanawia mnie jak to wygląda w 5tce, rozważam teraz do kupna między tymi dwoma, ale ludzie mówią że podobno 5tka to ciężka krowa i nie prowadzi się tak dobrze
@Ray_Zero: Ładne autko, ale mi coś ostatnio strzeliło, że w takich brykach muszą być koniecznie przyciemniane tylne szyby ( ͡° ͜ʖ ͡°) Jak widzę taki pojazd, to wtedy czuję się spełniony ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Mmm tanzanit, jeden niewielu lakierów za który byłbym w stanie zapłacić 8k. Jak nie masz przedłużonej gwarancji to śmiało go dłubnij do tych 250KM, B48 nawet ten z 20i (ma inne tłoki i wyższą kompresję od tego z 25 czy 30i) przyjmuje to z pocałowaniem ręki. Mam ten sam silnik tylko w f21 i w zupełności mi wystarcza seria (no i jeszcze 2,5 roku gwarancji) ale w f36 to już może brakować
@tejotte: No jak mowa o 200KM to automatycznie założyłem że chodzi o 20i ze 184KM, ale teraz dopiero patrzę że napisał ~200KM więc to może być równie dobrze 418d po remapie, to by też tłumaczyło te malutkie tarcze.

I tak 30i to mocowo najrozsądniejsza opcja w BMW, nawet do piątki, bo pali bardzo mało w porównaniu do R6, a osiągi ma naprawdę zacne i wystarczające na co dzień. Tylko że względem
@Cernold: z salonu.
@richr @Pavlo1983: trójką nie jeździłem, także nie mogę nic powiedzieć. Piątką jeździ mi się tak samo dobrze jak czwórką przy czym ja mam odczucie, że jest masywniejsza - nie jest to jednak problem. Jedno i drugie auto jest bardzo wygodne, bardzo dobrze się prowadzi. Wiadomo jednak, że co kierowca to pewnie inna opinia :)
@burnthefires: aktualnie jest zrobiony na ~ 200 km i szczerze mówiąc to
@Ray_Zero: W sensie, że zrobiłeś remap z 184 na 200KM? I że te 15KM zbiło 1,5s w czasie do setki? Taki czas przecież robi dopiero 30i z 252KM dlatego brzmi to mało prawdopodobnie, chyba że tylko zrobili Ci moment, a wysokich obrotów zbytnio nie ruszali, ale to dziwne trochę.
Co do "wystarcza" to wiadomo, że kwestia jest względna, tak jak mówiłem ja też się nie ścigam na ulicach, a na tor
@Ray_Zero: Super, chętnie bym zobaczył wykres z hamowni. Oczywiście nie zarzucam pisania bajek, czysta ciekawość co tam jest zrobione. Swoją drogą nie masz wrażenia że te seryjne hamulce szybko się męczą przy hamowaniu z dużej prędkości? Bo mamy te same 300mm, a u mnie nawet mimo mniejszej masy drugie ostrzejsze hamowanie na autostradzie w krótkim odstępie czasu jest już o wiele słabsze.

@takupatamta 428i to starszy silnik N20, który ma bardzo
@burnthefires: chip tunning wykonywała firma z Warszawy, a efektem pracy miała był moc z tego co pamiętam około dwustu koni mechanicznych - może dwieście dziesięć. Nie dam sobie teraz palca za to uciąć ;) Prace wykonywał pierwszy właściciel, ja to auto kupiłem gdy miało rok i trzy miesiące. Przyspieszenie mierzyłem stoperem - było na pewno poniżej siedmiu sekund. Jak będzie ładna pogoda to sprawdzę raz jeszcze.

Zaś co do hamowania -
@Ray_Zero: Okej to sporo wyjaśnia, myślałem że masz go od nowości 3 lata, a jak ma ponad 4 to by świadczyło że to nie B48 tylko N20, tu temat modyfikacji jest mi bardziej obcy, ale z wykresów wynika że powinno być podobnie (przykładowy pic rel dla N20).

Hamowanie z dużej prędkości w sensie te licznikowe 150-160 do 90 jak Ci TIR wskoczy nagle na lewy. Nie to że hamulce się już
Pobierz
źródło: comment_1588348039wCKrjbKMh4ooxkuJNLAVGo.jpg
@takupatamta: nie idź w 428i. To silnik N20 który brzmi jakby ktoś wrzucił do niego paczkę gwoździ. Do tego pali więcej niż B48.
@burnthefires: szczerze mówiąc w swojej też nie zauważyłem takiego problemu z hamowaniem. Muszę to wybadać.