Wpis z mikrobloga

Prędkość kątową kół samolotu nadaje ciąg silników pchający całą tą masę. Z prędkości kątowej koła, po pokonaniu oporów toczenia na nieruchomej powierzchni, wynika prędkość liniowa całego samolotu; prędkość rośnie, rośnie przepływ powietrza na skrzydłach, samolot się unosi.


@b7kj: nie. Prędkość liniowa samolotu też wynika z ciągu silników.

Obroty koła to tylko wskaźnik tej prędkości, bo samolot się na kołach jedynie podpiera, a nie jest przez nie napędzany.

Taśma taśmociągu jest powierzchnią
MOC BIEŻNI BĘDZIE DOWOLNIE WIELKA. Na tym polega ten eksperyment.


@Emes91: no ale co z tego? Przecież samolot do uniesienia się potrzebuje stosunkowo małej mocy, a moc bieżni jest dostosowana do mocy samolotu, bo się z jego prędkością synchronizuje, czyli też będzie mała.
Moc bieżni ma się dostosowywać tak, by dokładnie zrównoważyć moc samolotu.


@Emes91: nie. Prędkość bieżni ma się dostosowywać idealnie do prędkości kół samolotu. To co innego.

Wrócmy do tych 100 na godzinę potrzebnych do wystartowania.

Jeśli samolot jedzie 99 km na godzinę, a bieżnia też ma 99 km na godzinę, tylko w drugą stronę, to co broni samolotowi przyspieszyć o ten jeden km?

Przecież bieżnia magicznie go nie powstrzyma. Po prostu
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
W rzeczywistym świecie samolot poleci. Wg mnie przedstawiona sytuacja jest nierealna. Żeby samolot wystartował musi przesunąć się względem podłoża/bieżni co oznacza że jego koła muszę obracać się szybciej co jest możliwe dzięki napędzaniu przez silnik. Natomiast w zagadce nie przemieści się w ogóle bo koła i bieżnia obracają się z tą samą prędkością.
@Strzelec_Kurpiowski:

Ale to koła przenoszą siłę ciągu na teren po którym rozpędza się samolot. Bez kół silniki nie byłyby w stanie wygenerować odpowiedniej siły by pokonać opory terenu i rozpędzić maszynę. Musi osiągnąć określoną prędkość, czyli w czasie X przejechać Y metrów.

Gdy teren (czyli nasza taśma), PORUSZA się względem powietrza i samolotu w przeciwnym kierunku i prędkość poruszania się rośnie wraz z rosnącą prędkością kątową kół samolotu, to mimo rosnącej
@Emes91: dobra przeczytałem wszystko i wiem
Zakładając hipotetyczną sytuacje ze bieżnia niweluje ciąg silników to bieżnia popycha powietrze i wytworzy ciąg ktory minimalnie podrzuci samolot do góry a wtedy ciąg silników pozwoli mu utrzymać ciąg wiec wystartuje
Szach mat ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Jacie, ale dyskusja ( ͡° ͜ʖ ͡°) To jeszcze raz.

Założenia:
1. Samolot posiada silniki.
2. Ciąg silników można regulować w zakresie od 0 do ich konstrukcyjnego max
3. Prędkość bieżni można regulować w zakresie od 0 do nieskończoności.
4. Przez określenie „prędkość koła” rozumiemy prędkość liniową osi obrotu koła.
5. Przez określenie „prędkość pasa” rozumiemy prędkość liniową pasa.
6. W związku z punktami 4 i 5 prędkość