Wpis z mikrobloga

@wezsepigulke: samolot musi się poruszać względem powietrza, a nie pasa. Oczywiście że wystartuje, tylko koła będą mu się szybciej kręcić. Koła w samolocie to nie jego napęd ()
  • Odpowiedz
@MiQ27: nic więcej nie trzeba dodawać, poleci bo to że taśmociąg będzie się kręcił w przeciwnym kierunku nie sprawi że samolot względem ziemi będzie stał.
  • Odpowiedz
@MiQ27: ale samolot na takiej biezni nie bedzie sie poruszal ani wzgledem pasa ani powietrza.
Caly naped samolotu bedzie rownowazony przez bieznie, samolot bedzie stal w miejscu wzgledem ziemi, kreci sie beda tylko kola wzgledem tasmy bierzni. Powietrze tez stoi w miejscu (z przyblizeniem do wiatru). Wiec zadna sila nie dziala na skrzydla.

Wystaw glowe z samochodu jadacego 200kmph po hamowni ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@wezsepigulke:
  • Odpowiedz
@InterferonAlfa_STG: wyobraź sobie wózek sklepowy który stoi na bieżni i jest ciągnięty przez wciągarkę. Silniki w samolocie nie napędzają kół tylko go odpychają, to że taśma się będzie kręcić nie ma nic do rzeczy bo on i tak się będzie przesuwał względem powietrza.
  • Odpowiedz
Silniki w samolocie nie napędzają kół tylko go odpychają


@Sackaf: zgadzam sie, jest odwrotnie.
Samolot odpycha ciag silnikow, a to sprawia ze zaczyna on kolowac.
Problem polega na tym ze jezeli rolki hamowni beda rownowazyc kolowanie to samolot bedzie stal w miejscu
  • Odpowiedz
@InterferonAlfa_STG: wyobraź sobie to wszystko w miniaturkach, co się stanie jak dmuchniesz w malutki samolot na taśmociągu? Nie przesunie się do przodu bo taśmociąg zniweluje twoje dmuchnięcie? No nie, pojedzie do przodu tylko kolka będą się kręcić dwa razy szybciej.
  • Odpowiedz
@InterferonAlfa_STG:
1. na obrazku nic nie pisze na temat tego, ze samolot jest zakotwiczony, tak jak to się robi na hamowni.
2. ciąg powoduje przesuwanie samolotu względem powietrza, w która stronę się kręcą koła w podwoziu jest absolutnie obojętne. Mogą nawet się kręcić do tyłu.
  • Odpowiedz
@wezsepigulke: jeśli "prędkość kół" znaczy prędkość środka koła w ruchu prostopadłym do ziemi (a nie np prędkość kątową) to samolot wystartuje bez problemu o ile wytrzymają łożyska, bo koła w momencie odrywania od ziemi obracać się będą 2 razy szybciej niż zwykle. Jak nie wytrzymają i coś się rozleci to nie wiadomo co się stanie :) urwane części mogą na przykład uderzyć np w zbiornik i zrobić to co w słynnej
  • Odpowiedz
ciąg powoduje przesuwanie samolotu względem powietrza, w która stronę się kręcą koła w podwoziu jest absolutnie obojętne. Mogą nawet się kręcić do tyłu.


@MiQ27: jezeli mylisz o samolocie ktory jest w powietrzu to ofc masz racje.
Ale on zaczyna z predkoscia 0 na pasie tasmowym
  • Odpowiedz
@MiQ27: @Sackaf: jest boeing, który w ten sposób wystartuje.

Bell-Beoing V22 Osprey.

Nie wiem jak ktoś sobie wyobraża start samolotu na tego typu bieżni, samolotu oczywiście nie o pionowym starcie.

Nagle miałby cudownie poleciec do przodu, czy w bok?

Tak jak @InterferonAlfa_STG pisał - postaw auto na hamowni, wyjrzyj przez okno i spróbuj puścić papierowy samolot.

Powinien poleciec do przodu, prawda?
  • Odpowiedz