Wpis z mikrobloga

Co myślicie o pierwzym moto Yamaha XSR 900? To prawda, że nie ma czegoś takiego jak dobry/ zły pierwszy motocykl? Ze wszystko zalezy od kierowcy? Nie zamierzam jezdzic szybko. Maszyna ma być tylko narzędziem do poznawania okolic ;)
#motocykle
  • 18
@VanGogh: jako osoba która ma za sobą tylko sezon mogę powiedzieć że chyba jednak jest coś takiego jak zły dobry pierwszy motocykl, mając za sobą kilka tys. Km na er6n, lekkim nakedzie, widzę dopiero ile jeszcze jest do doszlifowania w technice jazdy. Ciągnie mnie do zmiany na większy ale wychodzę z założenia że odkręcić może każdy a lepiej nauczyć się odruchów i poprawnej techniki na czymś troszkę słabszym i lżejszym co
@Sahkez: Zakup tak mocnej maszyny jest raczej manifestacją snobizmu ( ͡° ͜ʖ ͡°) Chcę się jarać pięknymi widokami i mocnym /podobającym mi się/ motocyklem- ale nie szybką jazdą. Myślisz, że np. 700 będzie lepszym wyborem? O żadnym zap@#$dalaniu w ogóle nie ma mowy. Emocje mnie nie ponoszą ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@VanGogh: ja kupowałem z takim samym zamiarem jak ty ale samo doskonalenie techniki też przynosi przyjemność, nie mówię tutaj o odkręcaniu oczywiście, jak bym miał Ci doradzić z perspektywy kogoś kto niedawno był w tym samym momencie to powiedziałbym że maszyna musi dość lekka i nie "narowista" żebyś ze spokojem mógł opanować manewry i nauczyć się jak poprawnie i odruchowo używać przeciwskretu żeby się nie stało kuku jak coś trzeba będzie
@Sahkez: W ogóle wcześniej miałeś styczność z motocyklami? Ja miałem tyle, że w liceum jeździłem na skuterze 50 cm3. Kierowcą samochodu jestem od 10 lat i raczej jestem z tych, którym wszyscy w razie czego proponują, żebym usiadł za kółkiem. Jeżdżę sprawnie i bezpiecznie... Ale trochę się cykam jak będzie z opanowaniem moto ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@VanGogh: Pierwszy raz wsiadłem na moto na kat A, wcześniej tylko autem jeździłem, codziennie ale to coś zupełnie innego. Na początku wiadomo, coś zupełnie innego, nowego ale to nie odrzutowiec, podstawy na kursie ze spokojem się nauczysz. A po kursie trzeba nauczyć się reszty. Polecam książki D Hougha, praktyki się z nich nie nauczysz ale na początku dużo z nich wyciągnąłem biorąc pod uwagę że z "towarzystwa" nie miałem nikogo kto
XSR 900 to bardzo mocne moto, ten sam silnik i platforma co mt-09
wyglada niegroznie, niby takie neo retro ale wstaje na kolo jak szalony i jest tak naprawde wilkiem w owczej skorze
xsr700 z drugiej strony jest bardzo podobny wizualnie, a duzo lepszy na poczatek
@VanGogh: Ganiałem trochę XSR900 testowo, fajne moto, ale jak jak pisał @S4ndM4n: mocne i z tendencją do stawania na koło z samego gazu, co może wystraszyć. Czy to dobry wybór dla początkującego albo do relaksacyjnej jazdy - moim zdaniem tak średnio, ale wszystko zależy jakie masz priorytety ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Co myślicie o pierwzym moto Yamaha XSR 900? To prawda, że nie ma czegoś takiego jak dobry/ zły pierwszy motocykl?


@VanGogh: Jeśli nie masz wewnętrznych hamulców i odkręcisz maszynie co ma 150KM choć droga nie jest za dobra a Ty nie umiesz skutecznie chamowaci to tak moc ma znaczenie tak samo jak waga jak nigdy nie jeździłeś motocyklem i weźmiesz maszynę 370kg to możesz mieć problem na początku.
Lecz jeśli masz
Nie ma mowy o jezdzie z taką prędkością. 70 - 120km /h - jazda turystyczna. Żadnego pajacowania. Czysty relaks.


@VanGogh: A więc mam pytanie.
Po co Tobie taki motocykl koro chcesz jeździć do 120km/h?
Dlaczego akurat ten model?
Jest cała masa spełniająca powyższe zadania i kosztująca znacznie mniej.
@VanGogh: Też się nad tym zastanawiałem jakieś pół roku temu jak kupowałem pierwszy motocykl. Niby nie pajacuje, jestem rozsądnym człowiekiem i też sobie powtarzałem przed zakupem, że na pewno nie będę odkręcał, bo to przecież nie o to chodzi, ale jak jedziesz po pustej, prostej, 3 pasmowej drodze przez 50-100 km to chociażby z nudów w końcu zaczniesz się trochę bawić. Tak jak już przedmówcy wspominali 650-700cmm to ta granica, która
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@VanGogh: zawsze się trochę odkręca. Bo jest prosta, bo wyprzedzasz, bo się zdenerwowałes. Jest jeszcze druga ważna sprawa: waga. Na większym i cięższym motocyklu trudniej nauczyć się poprawnie pracować nad maszyną i wyrobić nawyki. Jeżeli się na nią zdecydujesz, to koniecznie idź na dodatkowe kursy na torze.