Wpis z mikrobloga

300zł regulacja gaźników, uszczelnianie lagów ~350zł. Mam jeszcze kawałek funduszu i zastanawiam się czy starczy na regulacje zaworów w Kawasaki er5. Czy regulacja zaworów wymaga rozebrania silnika? Ile to kosztuje +/-?
#motocykle
  • 11
  • Odpowiedz
Czy regulacja zaworów wymaga rozebrania silnika? Ile to kosztuje +/-?


@programista3k: W ER-5, jeżeli dobrze pamiętam jest regulacja śrubkowa. Powinno się zamknąć koło 200zł, nawet mniej 150-160 tak naprawdę.

Przy regulacji śrubkowej musisz tylko zdjąć pokrywę wałków rozrządu. Przy regulacji płytkowej trzeba jeszcze rozpinać rozrząd i wywalać wałki.
  • Odpowiedz
@programista3k: sporo za wymianę uszczelniaczy

generalnie trochę zła kolejność :P
najpierw robi się zawory, potem regulację i synchro gaźników :) - to tak na przyszłość

regulacji możesz się podjać samodzielnie w tym sprzęcie, tak jak napisał @Glenroy, są śrubki więc temat jest dość prosty :)
  • Odpowiedz
@programista3k: u Ciebie też jest lańcuszek rozrządu, jeśli się okaże przy regulacji zaworów, że jest zużyty to niestety może Cię czekać wymiana, ale spokojnie zużyte jest zwykle słychać :)
  • Odpowiedz
@programista3k: Z regulacją śrubkową masz bardzo prostą sprawę. No i masz jeszcze jedną zaletę...trudniej coś #!$%@?ć. W swoim pierwszym moto, miałem właśnie zawory na płytkach, początek moich początków, także bałem się jeszcze zabierać do takich rzeczy, a i narzędzi nie miałem wtedy za wiele. Oddałem do mechanika, problem był z nim taki, że miał dynamometr, ale w w ręce. Gość dokręcił mostki na wałkach rozrządu na tyle konkretnie, że się wałki
  • Odpowiedz
@Glenroy: no wiesz mieszkam w bloku, myślałem żeby wynająć garaż widziałem taki spoko ogrzewany z prądem za 500zł miesięcznie. Ale za 2 miesiące przeprowadzam się. Narzędzi też mam trochę, ale nie ma gdzie nawet oleju zmienić.
  • Odpowiedz