Aktywne Wpisy
rybsonk +23
Ostatnio gadałem z kumplem o gierkach i czasach podstawówki i tak mnie naszło, że aż zrobię ankietę. Mireczki, jaka gra jest dla was pierwszą która przychodzi do głowy gdy myślicie o dzieciństwie? Głosujcie w ankiecie:
#gry #grypc #ankieta #ciekawostki #grajzwykopem #gryparatowaniapoziomu
#gry #grypc #ankieta #ciekawostki #grajzwykopem #gryparatowaniapoziomu
Gra dzieciństwa to:
- GTA V 9.6% (185)
- Fortnite 2.1% (41)
- Minecraft 13.1% (253)
- Roblox 2.4% (47)
- League of Legends 6.3% (122)
- Fallout 4 1.4% (27)
- Skyrim 6.7% (129)
- Inna (napisz w komentarzu jaka) 58.4% (1131)
kiciuch_ +21
O czym świadczą tatuaże u facetów? Bo u kobiet to wiadome - choroby psychiczne. A u facetów?
#zwiazki #tinder #pytaniedoeksperta
#zwiazki #tinder #pytaniedoeksperta
Każdy z tych tytułów jest dedykowany grze w dwie osoby. Oznacza to, że gra jest albo wyłącznie dla dwóch osób, albo ewidentnie widać, że była z taką myślą tworzona, a pozostałe tryby to tylko dodatki. Pewnym wyjątkiem są jednak gry, które są tak pozbawione jakiejkolwiek interakcji (nawet tej niecelowej, przypadkowej), że nie ma najmniejszego znaczenia czy gra się w dwie czy dwadzieścia dwie osoby. Choć i od tego wszystkiego będą wyjątki.
Odrzucałem więc wszystkie gry, co do których wariant dwuosobowy jest równie dobry co wszystkie inne warianty. Za często na tym polu trafiałem na kłótnie, że gra X czy Y wcale nic nie trafi przy grze w dwie osoby, podczas gdy dla innych jest to wariant niegrywalny. Wolałem unikać takich dyskusji w tym wpisie.
We wszystkie wymienione gry grałem przynajmniej kilkanaście razy, w kilka z nich nawet i 50 partii na pewno. Dla każdej napiszę kilka zdań od siebie, jakieś plusy i minusy, ale jednocześnie wrzucę informacje z bgg odnośnie oceny i ciężaru gry.
Jako że gry miały być dobre dla osób niedoświadczonych w świecie planszówkowym - z bólem serca musiałem wyciąć część lubianych przeze mnie gier - jak choćby Neuroshimę Hex czy Tash Kalar.
Testu będzie sporo, więc każda gra otrzyma swój własny komentarz.
Zaczynamy!
Ocena na bgg: 7.6
Czas gry: 20-30 minut
Ciężar: 1.90
Bracia bliźniacy. No, prawie - najpierw powstało Star Realms, później identyczna gra została przeniesiona na świat fantasy. Czołowy przedstawiciel gry typu deck-building - tutaj w wersji gracz kontra gracz. Gracze zaczynają z kilkoma identycznymi, słabymi kartami. W trakcie partii za ich pomocą kupują coraz lepsze karty i pozbywają się tych słabych. Istotą tej gry jest takie kupowanie kart w
Ocena na bgg: 7.1
Czas gry: 20-45 minut
Ciężar: 1.87
Polski akcent w tym zestawieniu. Pod pewnymi względami wygląda dość podobnie do Hero Realms, jednak nie jest to gra w budowanie swojej talii kart, ale swojego tableau - wszystkie zdobyte karty wykłada się przed sobą (a nie do budowanej i przetasowywanej w trakcie gry talii), dzięki czemu gracz jest stopniowo coraz silniejszy.
To, co wyróżnia Zaklinaczy spośród podobnych gier, jest nietypowy
Ocena na bgg: 7.3
Czas gry: 10-20 minut
Ciężar: 2.33
Mała gra taktyczna, gdzie każdy z graczy dostaje 11 kafelków (z bakelitu ;) ). Przedstawiają one różne owady, których zadaniem będzie otoczenie królowej rywali bez przerywania roju. Gracze na zmianę albo dokładają kolejnego owada do roju, albo poruszają owadem dołożonym wcześniej. Jest kilka typów i każdy ma unikalny sposób poruszania się.
Tutaj nie ma się co rozpisywać, zasady gry mieszczą się
Ocena na bgg: 7.3 (niebieska wersja), 7.2 (czerwona wersja)
Czas gry: 20-25 minut
Ciężar: 1.51
Jeden z przedstawicieli gier, które w ostatnich 3 latach niesamowicie zyskały na popularności. Mam na myśli wszelkie wykreślanki, roll and write, pick and write i pokrewne. W tym wydaniu w każdej rundzie rzuca się 4 kośćmi, na których są narysowane drogi i/lub tory kolejowe (wariantów jest oczywiście wiele: proste, zakręty, skrzyżowania, czy też stacje kolejowe
Ocena na bgg: 7.6
Czas gry: 20-30 minut
Ciężar: 1.83
Ponownie jeden z typów gier, o których wspominałem na początku opisu gry Kolejowy Szlak. Tutaj również możemy grać w dowolną ilość osób - byle tylko każdy miał swój arkusz do zaznaczania wyborów i coś do pisania. Ba, nawet na pudełku zaznaczono, że to gra do 99 osób - bo tyle arkuszy do gry znajduje się w pudełku.
Tym razem zamiast
Tutaj małe oszustwo z mojej strony. Tutaj podobnie jak w Welcome to każdy z graczy dostaje swoją kartkę papieru i ołówek do wykreślania elementów, ale ze względu na sposób punktowania (im mniej graczy przede mną wykreśli wszystkie kwiaty tego koloru co ja - tym więcej punktów za to zdobywam) gra jednak różni się w zależności od tego ilu jest graczy. Co łamie moje podstawowe założenie.
Ale bukiet ma jedną zaletę. Jest
Ocena na bgg: 7.0
Czas gry: 15-25 minut
Ciężar: 2.00
To jednocześnie jedna z łatwiejszych gier jakie znam, z drugiej strony bardzo ciężko opisać jej zasady bez demonstracji. Ale spróbujmy.
Gra składa się z małej planszy, podzielonej na kwadratowe pola o różnych kolorach. Każdy z graczy ustawia swoje pionki agentek na polach w rzędzie najbliższym sobie.
Wszystkie agentki mają swoją wartość siły (0-3) oraz jest na nich zaznaczona informacja czy
Ocena na bgg: 7.7
Czas gry: 15-25 minut
Ciężar: 1.66
Gra, w której z dobieranych łat materiału tworzymy sobie kocyk. Jeśli kocyk będzie możliwie mało dziurawy i mieć możliwie dużo guziczków - jego posiadacz wygra grę. Brzmi śmiesznie - choć sama gra jest raczej lekko suchą, logiczną planszową wariacją na temat tetrisa. Może od tego powinno się zaczynać - bo jak się opowiada o kocyku (czy tam kołderce) i guziczkach, to
Ocena na bgg: 8.1
Czas gry: 30 minut
Ciężar: 2.22
Potomek gry 7 cudów świata; Pierwowzór nadawał się do gry od przynajmniej trzech osób (dla mnie przynajmniej czterech i dziwię się, że nie jest to powszechna opinia), tutaj mamy wyłącznie dwuosobową grę. Ta wersja jest wystarczająco odległa mechanicznie aby nie można było mówić o odcinaniu kuponów, a jednocześnie ma wystarczająco dużo elementów wspólnych z pierwowzorem, aby nie uważać,
Ocena na bgg: 7.6
Czas gry: 20-35 minut
Ciężar: 1.73
Gra w budowanie domków i wspinaniu się na nie. Z banalnymi zasadami, których clue można omówić w jednym zdaniu, nawet nie będącym przesadnie złożonym. Max dwie linijki tekstu. Rusz pionkiem, następnie zbuduj nowy poziom budynku na polu koło siebie. Jeśli gramy bez kart bogów - to wszystko. Pozostaje wyjaśnić czym jest sąsiednie pole i jak ruszamy się pomiędzy poziomami i jesteśmy
Ocena na bgg: 7.6
Czas gry: 15 minut
Ciężar: 1.73
Druga w tym zestawieniu gra o tematyce japońskiej, z grafikami tego samego twórcy co w przypadku Tajnych agentek. Co ewidentnie od razu widać. Jednak tym razem zamiast wykorzystywać gejsze do przenoszenia tajnych wiadomości - tutaj walczymy o ich przychylność, a zamiast wiadomości do dyspozycji mamy prezenty. Oczywiście im więcej prezentów otrzyma gejsza od gracza - tym chętniej właśnie jemu będzie przychylna
Na 2 i więcej graczy z krótkich gier to najbardziej przypadają mi gry z naszej księgarni np niedawno wydany Boarding, Spacer po Burano lub Rzuć na tacę od G3 i Kartografowie od Ogry Games . (✌ ゚ ∀ ゚)☞
So what's keeping HR from getting more attention from competitive players?
1. Swingy starts due to powerful low-cost cards in the market deck
2. Swingy starts due to the Rubies in starter decks
3. First player advantage (link), exacerbated by the above
4. Randomness in, and lack of control over, the market row (this also applies to SR)