Wpis z mikrobloga

#pcmasterrace #gry #gothic

Czy tylko ja uważam, że rebalans jaki zrobili w Nocy Kruka to totalna kupa? Uważałem tak wiele lat temu i teraz jak wracam do G2:NK nadal nie mogę się nadziwić czemu tak postanowili to popsuć. Nawet przez tyle lat nie jestem w stanie się przekonać do tego popsutego IMO systemu.

Zamiast po prostu w miarę przemyślanego levelowania mamy jakiś dziwny symulator excela gdzie trzeba z góry sobie policzyć ile trzeba zapakować w skilla na punktach, co jest teraz po prostu nieprawdopodobnie drogie (i coraz droższe później), bo jak nie zrobimy full optymalizacji używając metagamingowej wiedzy to się okaże że pod koniec gry nam braknie statów aby używać end-gamowych broni lol. W G2 też trzeba było troszeczkę z tego co pamiętam pokombinować aby osiągnąć 100 w statsie, ale to była sama końcówka a nie jakieś posrane buildowanie od samego początku żeby się nie wywalić na ryj znienacka później, bo się nagle okazuje że jeden punkt stata kosztuje nas 5 PNów i się okaże, że za #!$%@? nie dociągniemy już do tego np. 160 czy ile tam potrzeba.

Nie mogli po prostu z racji większej liczby nabijanych lvli podnieść capy tak jak podnieśli ze 100 do 200, zostawić cały czas te same koszty statsów i wypieprzyć te zbędne power-upy albo zmienić je po prostu na expa? Samo dolevelowanie do 200 w statsie i tak kosztowałoby 19 lvli wywalonych tylko w tym celu a przecież są jeszcze inne wydatki (system levelowania dwóch rodzajów broni z vanilli też był fajnym sinkiem, bo wymuszał interdyscyplinarność, przez co mogliśmy się później przekonać do innego rodzaju broni i sobie przeskoczyć nie wydając miliona lvli na to). Wtedy przynajmniej dałoby się ten rozwój po prostu przeprowadzać nie zastanawiając się zbytnio nad nim i pakując punkty w to co się chce i/lub jest potrzebne. Robić questy i spokojnie levelować bez stresu że nam zaraz gdzieś coś braknie jak nie dooptymalizujemy.

A nie NO MUSZĘ DOBIĆ SIŁĘ DO 94 PUNKTÓW I POTEM PRZEZ 20 DNI MUSZĘ CHODZIĆ SIĘ MODLIĆ DO KAPLICZEK + KORZYSTAJĄC Z MOJEJ MAGICZNEJ WIEDZY Z DUPY WIEM, ŻE W GRZE BĘDZIE JESZCZE XX PUNKTÓW Z TABLICZEK I TYLE I TYLE SZCZAWIÓW #!$%@? ZE SMOCZYMI KORZENIAMI KTÓRE SĄ TU I TU I TO MI POZWOLI DOBIĆ DO XXX PUNKTÓW NA STYK

No #!$%@?, po co to było?
  • 30
@Hashiru: G2 też nie prowadził za rączkę, ale nie był przy tym jednocześnie tak absurdalny jak NK jeśli chodzi o rozwój postaci.

W NK musisz najpierw usiąść do poradników i planować builda żeby gdzieś przy połowie gry się potem niemile nie rozczarować że już nie założysz nawet górnej połowy lepszych broni a co dopiero najlepszej. Praktycznie wszystkie bronie 2H wymagają 100+ siły, jak źle rozplanujesz to nawet te 110 może się
@agdybytak: No tak, w NK musisz #!$%@?ć i zajebywać najlepiej wszystkie moby ze wszystkich map w każdym rozdziale, bo jak nie to będziesz #!$%@? i możesz złapać deadlock w grze xD W G1 to była opcja i zamiast na 5 lvlu kończyłem 1 rozdział na 10 lvlu, ale to nie było WYMAGANE dosłownie żeby się nie #!$%@?ć.

Ta mechanika jest #!$%@? i wolałbym grać w NK na mechanice z vanilli G2
@Megawonsz_dziewienc: Przecież będziesz onehitował moby w 2 akcie bo tak działa mechanika krytyków w NK lol. Albo nie zadajesz obrażeń albo #!$%@? pół hp na raz. W vanilli to też było w miarę zbalansowane pod tym względem. W NK możesz przyjąć 20 randomowych hitów za psi #!$%@? dmg od moba a potem sprzeda ci kryta i zdychasz na strzała lol. I z mobem jest tak samo. Odbijasz się od krwiopijcy nawet
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Khaine: śmierdzi fiutem xdd ja czekam trochę na te nieoficjalne polskie Gothiki z profesjonalnym dubbingiem. Mogą być sztos, możliwe że wyeliminują bolączki o których piszesz zachowując grywalność pierwszych Gothiców
@Khaine: G2NK i w ogóle G2 to #!$%@? gry. Nie mam pojęcia dlaczego są one tak uznane w Polsce. Kolejne biedafantasy w settingu będącym podróbą D&D i upośledzonym lore. G1 to była świeża gra, Sequel się zapowiadał ciekawie, ale go #!$%@? nawet nie w połowie.

Co do tematu - G2 był w #!$%@? łatwy i szło tam niewielkim kosztem nieźle napakować postać. Można było na wyjebce wbić siłę, zręczność, umiejętności walki
@Khaine: ja nie mam jekiegoś hejtu na te grę, mam z nią dobre wspomnienia, no i z tego właśnie powodu do niej nie wrócę xD Mnie #!$%@?ł za to fakt, jak trzeci raz przechodziłem grę na buildzie zręczności i cieszyłem się jak #!$%@?, że mam miecz MISTRZOWSKI! A potem Betty. No się okazało, ze gra i tak ma to w dupie i obrażenia wzrastają tylko z siłą xD
@Raciatek: Ja się do tej mechaniki dostosuję, w końcu jestem weteranem serii i wiem czego się spodziewać. Ale ta mechanika jest po prostu #!$%@?, no nie da się tego nazwać inaczej xD Gdy w pewnym momencie przepalasz cały level na 2 punkty siły bo twórcy zaprojektowali ją pod powerupy o których nawet nie wiesz początkowo czy wystąpią później - to znaczy że ktoś ostro coś #!$%@?ł.

Zmienić tabliczki na extra exp
@multikonto69: @Khaine: tylko to wszystko tak piszesz że jest łatwe bo znasz tą grę na wylot wiesz jak przejść dane questy gdzie znaleźć przedmioty i tak dalej wiesz wszystko, prawda jest taka że jakby ci zresetowali mózg i wywalili wszystkie wspomnienia związane z tą grą oraz nie było by żadnej solucji i kogoś kto mógł by ci pomóc to byś się zesrała przechodząc g2 nk bo jest #!$%@? trudne ze
@Khaine: ale po co ta cała filozofia? xD
Ja tam rozróżniam dwa tryby trudności w Nocy Kruka. Trudno i dużo kombinowania przed zdobyciem Szponu Beliara, no i po wyjściu z Jarkendaru ze Szponem, to jest już masełko
@Khaine: Idealnie podsumowałeś moje nastawienie do Gothica 2 Nocy Kruka #teamclassicgothic2

I co to za sens czytać jakieś poradniki, gdzie co oszczędzać, jak rozdawać punkty itd. Nowy gracz odpala grę i gra, a build sobie spierniczy w połowie gry i rzuci ją w kąt. Powinni byli dodać jakiś hard mode i tyle.
@Khaine: To jest do przejścia, nie jest aż takim problemem. To co mnie boli do dziś to to, że bonusy z mikstur itp wliczają się do statsów nabitych przez PN. W R2 jest to fajnie zrobione i zostało podzielone na staty zainwestowane z PN i całą resztę bonusów.
@Titsuman: Jakby tak zrobili to też by był spory "odfjuczacz". Nie musiałbyś się martwić że sobie zablokujesz. Jeszcze jedną rzecz mogli zrobić żeby zrebalansować rozwój żeby bezi nie miał 100 siły w pierwszym chapie, to uzależnić PNy od lvlu. Czyli tak jak masz progresywne koszty statów, tak masz progresywne PNy na wyższych lvlach żeby to nadrabiać. Czyli jakbyś miał 30 lvl to ten koszt np. 3 PNy za 1 punkt mógłby
@Khaine: no na prawdę ciężko: chcesz sobie iść w walke mieczem to ładujesz w siłę i umiejętność władania bronią a bonusy stałe wcinasz pod koniec. Na prawdę skomplikowane bardzo fest xD. W tej grze ciężki jest jedynie 1 rozdział.