Wpis z mikrobloga

Jak widzę płacz o to, jak to "złe" kraje UE chcą zabić gałąź gospodarki w której dominują przede wszystkim Polacy, to niestety chce mi się z tego śmiać.

Polscy przedsiębiorcy specjalizujący się e transporcie mieli paredziesiat lat na to, by międzyczasie skumulowany kapitał zainwestować w inne dziedziny gospodarki. A oni co zrobili? Kij wyncej aut bo moje Porsche się ni sploci.

Prawda jest taka że przedsiębiorcy mieli lata na to by się do tego przygotować, bo kraje starej UE dyskotowaly o tym od lat, zwłaszcza że przewoźnicy między innymi z Polski tak zaczeli dumpingowac ceny, że miejscowym firmom transportowym oraz Hiszpanom (bo kiedyś to Hiszpania była królem transportów) przestali się za bardzo przewozić ładunków. Więc co oni zrobili? Zaczęli zakładać spedycje. Potem nagle Polacy odkryli, że można dostawać ładunki i je sprzedawać i zarabiac nie ponosząc przy tym praktycznie kosztów z tytułu fizycznego przewozu. No i się okazało że zanim zlecenie o przewozie od firmy producenta dobrze do przewoźnika, musi przejść przez parę "rąk". Przez to ostatecznie stawki i tak zdumpingowane, jeszcze poleciały w dół. I tak wkraczamy w czasy terazniejsze. Gdzie Polacy myśleli by być innowacyjnym, wystarczyło kupować zestawy transportowe z EURO 6....

No niestety przy okazji dostali mocno po dupie przewoźnicy że starej UE gdzie już praktycznie nie mieli możliwości konkurowania na rynku, bo już bardziej w ich rzeczywistości administracyjnej kosztów nie dało się zmniejszyć. Bo jak konkurować z wcześniej Polakiem A teraz Ukraincem ktory dwa miesiace bez przerwy moze spedzic w kabinie, dojac kilometry i czesto naginajac tachograf? Dlatego no odpowiedza dla takiej "fajnej" sytuacji na rynku transportowym jest nic innego jak te regulacje.

Więc być może one spowodują że sytuacja na rynku transportowym się ucywilizuje, a Januszexy niech teraz płaczą że zamiast wykorzystać ten łatwy pieniądz inwestując w coś bardziej persepktywicznego, doily ten rynek A jedynie co potrafili to liczyć hajs i wydawać na swoje zachcianki. Bo nie ma co ukrywać - orłem nie trzeba być by prowadzić średnio properujace przedsiębiorstwo transportowe, więc nawet rolnik z pola może to zacząć robić w każdej chwili...

#polska #gospodarka #bekaztransa #transport #europa #uniaeuropejska
  • 59
  • Odpowiedz
@JudzinStouner ludzkie gówno stosowane jako zammienik nawozu ma więcej sensu niż Twój wpis posiada merytoryki. Ale zapewne dyskusja za bardzo obciąża Twoje zwoje myślowe żeby ja podejmować, więc musiałes zapewne Swoją tezę wkleiles z Internetu. Chyba że tak masz od urodzenia, że nie było Ci dane korzystać z mózgu, to jedyne mogę współczuć.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@MarnaImitacjaTuwima: @JudzinStouner: A Poza tym zapomniałeś o jednej istotnej kwestii. Transport generuje 6%pkb. Jestem malutką firmą a płacę setki tysięcy vatu I pitu.

Jak rozumiem cieszysz się z tego, że te pieniądze się utną Polsce?

Dodatkowo, jak kierowca z Rzeszowa / Lublina / Białegostoku ma pracować w systemie Pon-Pt w Niemczech?
  • Odpowiedz
@xspeditor Nie że się ciszę z tego, ale rozumiem czym jest to wszystko podyktowane. A transport ma to do siebie że generuje duże obroty ale mały procent marży.

Ale tak jak wspomniałem głównie można podziękować samym sobie za sytuację.

A jak kierowca z Polski Wschodniej ma pracować w Niemczech? Coz to problem który zapewne o tak zostanie rozwiązany, tak jak wtedy kiedy wprowadzili Niemcy obowiązek MiLOGa.
  • Odpowiedz
@xspeditor no to będzie pracował od poniedziałku do czwartku jako że na powyżej 3.5t 45h nie zrobi. Albo czas zarejestrować firmę w Niemczech. Zapewne niebawem będzie wysyp ofert pośredników wykonujących takie manewry.

@wezsepigulke Tak samo jak teraz zapomnij że teraz Polski kierowca będzie spać w kabinie dłużej niż 2 tygodnie, teraz aktualnie Ukraińcy wykorzystują swoje Trucki jako drugie domy, ale z biegiem czasu to się zmieni.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@MarnaImitacjaTuwima: tak bo ktoś będzie układał system pracy pod Polaka, i marnowal zasoby jeden dzień w tygodniu.

Widzę że w teoretycznym #!$%@? to jesteś dobry, wiesz wszystko Ale sam to pewnie w życiu nie zrobiłeś nic
  • Odpowiedz
@MarnaImitacjaTuwima prawda jest taka, że jak utną polskie firmy, to Polacy pójdą jezdzic do Niemca. Ten towar i tak trzeba przewieźć, on nie zniknie. Ale transport podrożeje i Ty zapłacisz za wszystko więcej. I Ty jako Polak, z tego zwiększonego wydatku nic nie będziesz miał. Bo jeśli zarobiłby wiecej Twój sąsiad to byłoby pół biedy, bo te pieniądze są w kraju.

Jednego ludzie nie rozumieją. Jak szwedzka firma zapłaci polskiej firmie
  • Odpowiedz
@xspeditor obraziłem Cię w jakiś sposób że się do mnie tak obnosisz? I nie martw się w życiu zrobiłem coś więcej niż tylko wypłacanie teorii na portalu że śmiesznymi obrazkami. A wracając:

Nikt tego nie będzie robił, to jest wiadome, jednak jak siedzisz długo w tej branży to powinieneś już dawno zauważyć to jak z perspektywy lat spadły stawki przy praktycznie wzrostach kosztów związanych z prowadzeniem działalności. A widać że kraje
  • Odpowiedz
@wezsepigulke Jakby co już tak się dzieje, że większość kierowców idzie do Niemieckich lub pseudoNiemieckich przewoźników (Niemiecka firma ale Polski praktycznie zarząd). I mam świadomość że będzie się płacilo więcej, ale z drugiej strony transport aktualnie to branża, gdzie płaci się mniej za sam transport przy rosnących kosztach. Ale do jakiego momenty te ceny mogą spadać? Dlatego coz mielismy szanse drenowac pieniadze z zachodu przy malych kosztach, ale czasy sie zmienily,
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
@MarnaImitacjaTuwima: tak, obraziłes mnie stwierdzeniem że byle rolnik może stworzyć dochodową firmę transportową, i że jestem Januszem bo nagle z transportu nie przebranzowie się na produkcję rakiet kosmicznych.

Dlatego też uważam że jesteś teoretykiem tylko który nic nie stworzył
  • Odpowiedz
@xspeditor z tego co się orientuję wykształcenie bądź doświadczenie w branży nie jest wyznacznikiem do uzyskania licencji na transport międzynarodowy, zaś przy przewozach do 3.5t takowa licencja nie jest w ogóle wymagana - dlatego wyszło stwierdzenie że byle rolnik może założyć i prowadzić firmę transportową. A nie ma co ukrywać że transport oprócz transferu pieniądza nie wnosi żadnej dodatkowej wartości pod względem rozwoju dla innowacyjności. Bo kupno zagranicznego samochodu nie powoduje
  • Odpowiedz