Wpis z mikrobloga

@hyperlink: Masz wersje 184KM czy 245? Mi dokładnie tyle pali w mieście 245, tez w automacie. Jeśli tak to dziwne, ze obie jednostki mają tak podobne spalanie.
  • Odpowiedz
@pstryju: 184 KM. Wiesz co, w sumie z tego co zauważyłem to jest kwestia eksploatacji. 90% to u mnie miasto, do tego większość to krótkie odcinki. Jak przegonię na trasie (tak jak np. dzisiaj - zrobiłem ponad 450 km) to na ok. 100 km potem w mieście mam wyraźnie niższe spalanie. Dzisiaj z trasy przy średniej prędkości 87 km/h wliczając niewielki kawałek miejski średnie spalanie wyniosło 6,1 L/100km. Podejrzewam, że teraz będę się mieścił przez jakiś czas w 10l/100 km. Wg starej procedury pomiaru NEDC BMW podawało różnicę średnio 0,5l/100km na korzyść słabszej jednostki.

Teraz ciekawostka, wg BMW (NEDC) średnie spalanie powinno wynosić:
- trasa: 4,9l/100km (mój rekord z komputera to właśnie dokładnie tyle, ale trzeba doliczyć poprawkę na realne spalanie o czym niżej)
- miasto: 7,7l/100km (mój rekord 8,5l/100km, uwagi
  • Odpowiedz
@hyperlink: Naprawdę Wyczerpująca odpowiedź!

Edit: dodało mi tylko pierwsze zdanie komentarza...
U mnie nie zauważyłem przekłamań większych niż 0,5l. Aczkolwiek najniższe spalanie jakie uzyskałem w trasie to 8,7l, wiec tu różnice już widać. Sto mam z 06.2014 wiec na ten rozrząd muszę zwrócić uwagę. W przyszłym tygodniu jadę na wymianę oleju silnikowego, w skrzyni i w skrzynce xdrive’a to omówię ten rozrząd. A co do różnic między 20, a 28
  • Odpowiedz
Masz może auto wyprodukowane przed styczniem 2015? Jeśli tak to uważaj na rozrząd. Ma wadę, a konkretnie chodzi o ślizgi, które w wyniku przegrzania ukruszają się i powodują rozciągnięcie łańcucha w wyniku czego tłoki mogą spotkać się z zaworami.

Chyba częściej dochodzi do tego, że skruszony plastik blokuje smok pompy oleju i silnik się zaciera, albo rozciąga się łańcuch napędu pompy oleju do tego stopnia, że ślizga się na zębatce i pompa
  • Odpowiedz
czemu nie polecasz?


@bylem_zielonko: Wiele przyczyn, wielokrotnie o nich wspominałem. Wysokie spalanie, mierna kultura pracy, kłopoty z rozrządem, wysokie koszty eksploatacji.

jak duże jest to
  • Odpowiedz
Wysokie spalanie


@hyperlink: ja mam BMW f10 z silnikiem n20 tylko wersja 245KM i do tego xdrive i przy spokojnej jeździe po Wrocławiu to bierze minimum 17 litrów , a ty narzekasz na swoje spalanie :P rekord miałem 22l po przejechaniu 64kilometrow ale to było w korkach, z klimatyzacją i agresywnym przyspieszaniem XD no ale to auto jest cięższe pewnie ze 200-300kg i do tego napęd na cztery koła. No i co chwilę zatrzymuje się na światłach i stoję w korkach

mierna kultura
  • Odpowiedz
ja mam BMW f10 z silnikiem n20 tylko wersja 245KM i do tego xdrive i przy spokojnej jeździe po Wrocławiu to bierze minimum 17 litrów


@bylem_zielonko: Ja wiem, że piątka na starcie waży stówę więcej, xDrive kolejne 100, ale 17 przy spokojniej to mimo wszystko za dużo. Chyba, że faktycznie częściej stoisz w tych korkach niż jedziesz. Sprawdziłbym mimo wszystko wtryski. A auto na torze to potrafiło przekroczyć średnie spalanie 29,5 l/100 km (komputer powyżej już nie pokazuje).

chodzi o to cykanie i klekotanie wtrysków i wrażenie przez to że to diesel? Chyba większość benzyn z bezpośrednim wtryskiem tak brzmi tylko faktycznie może trochę ciszej
  • Odpowiedz