Wpis z mikrobloga

mirki szybkie pytanie do osób które się znają #szosa #rower #gravel #triban

nowy triban grvl (2 399.00) czy dopłacać do 500rc (2 799.00)

RAMA


Komfortowa geometria z wyższą główką ramy, aby zapewnić bardziej wyprostowaną pozycję niż klasyczna rama szosowa. Wydłużenie górnej rury i skrócenie mostka umożliwiają w tej gravelowej geometrii odsunięcie widelca do przodu, aby uniknąć kolizji pomiędzy stopami a przednim kołem. Aluminium 6061 T6 sloping i pół-zintegrowane stery.

Waga ramy w rozm. M: 1800 g.

WIDELEC


Lżejszy, karbonowy widelec z aluminiową rurą sterową pozwala na bardziej precyzyjne kierowanie rowerem. Stery 1"1/8 aheadset zapewniają dużą trwałość i sztywność kierownicy.Inserty na widelcu do montażu bagażnika. Maksymalne obciążenie dla widelca: 9 kg.

Waga widelca: 750 g.

KIEROWNICA / MOSTEK / STERY


Kierownica Gravel Triban z aluminium z ugięciem 16° co zapewnia lepszy chwyt i doskonały komfort. Szerokość kierownicy: XS / S: 420 mm.M / L: 440 mm.XL: 460 mm.

Mostek:

XS / S: 70 mm.M: 90 mmL: 100 mm.

NAPĘD


Jednoblatowy 38-11/42. Manetka MICROSHIFT XLE 10-rzędowa, precyzyjna i o bardzo solidnej budowie. Bardzo wygodna budowa: manetki wygodne dla każdych dłoni.

Tylna przerzutka MICROSHIFT M665 z systemem "Clutch", który pozwala przytrzymać przerzutkę i zapobiec podskakiwaniu łańcucha. Można go wyłączyć, aby łatwo usunąć błoto.

Kaseta MICROSHIFT H100 10-rzędowa 11-42


(11/13/15/18/21/24/28/36/42). Mechanizm korbowy TRIBAN 38.

Korby z aluminium 6061 i stalowa tarcza.

Korby: 170 mm we wszystkich rozmiarach.

Aby zapobiec podskakiwaniu łańcucha, połączyliśmy z tylną przerzutką z systemem clutch, system anti-chain jam na rurze podsiodłowej i zewnętrzną osłonę na tarczy.

HAMULCE


Tarczowe hamulce PROMAX DSK. Przedni hamulec DSK 330R "flatmount".

Tylny hamulec DSK 300R "postmount".

Tarcze 160 mm z przodu i z tyłu.

Nieściśliwe pancerze JAGWIRE KEB-SL dają gwarancję precyzji i skuteczności hamowania. Są one wzmocnione kevlarem i mają specjalną powłokę wewnątrz zapewniającą doskonałe ślizganie się linek.

Pół-metolowe okładziny, ref. części zamiennych: 8562868

KOŁA


Koła Triban Tubeless ready*. Aluminium 6063 T6.

Wymiary ETRTO: 622 x 23 C.

Obręcze ze szprychami przekładanymi przez oczka, co zwiększa solidność.

Szprychy stalowe, krzyżowane x2, co zwiększa sztywność (28 z przodu i 28 z tyłu).

Szczelne łożyska maszynowe.

Waga pary (bez kasety i zacisków): 2100 g.

Taśma na obręcz TESA TLR.

*Do przekształcenia w Tubeless, należy dodać 2 wentyle tubeless ref: 8551979 + płyn uszczelniający do tubeless / sealant ref: 836339.

Opony HUTCHINSON 700x38.


450 g opona. Skinwall ze sztywnymi stopkami.

Wymiary: 622-38 / 700x38.

Osnowa 33 TPI.

Minimalne ciśnienie dla tubeless: 3 bary / 43 psi.

Maksymalne ciśnienie dla tubeless: 5,5 bara / 80 psi..

SIODŁO / SZTYCA PODSIODŁOWA

Siodło Triban ErgoFit. Budowa typu hamac, dla większego komfortu. Sztyca podsiodłowa Triban z aluminium o przekroju 27,2 mm, co zwiększa komfort dzięki większej giętkości sztycy. Łatwa regulacja położenia siodła. Przekrój: 27,2 mm. Długość: 250 mm w XS, 300 mm w S, 350 mm w M / L / XL.

WAGA

10,95 kg w rozm. M bez pedałów.


czy dopłacać do 500rc (2 799.00)

RAMA


Nowa rama Triban Evo z aluminium 6061 T6, geometria ukierunkowana na komfort, z odpowiednio dobranym slopingiem. Waga: 1780 g w rozm. M.

Solidna i wszechstronna rama: możliwość zamontowania błotników i bagażnika.

Kompatybilna z oponami o przekroju do 36 mm.

WIDELEC


Nowy widelec Triban Evo z karbonowymi goleniami i sterami z aluminium 1"1/8 Aheadset. Ten widelec łączy w sobie komfort, lekkość (680 g) i precyzję. Włókno węglowe wykorzystane, aby zapewnić dużą sztywność boczną i skuteczne filtrowanie drgań czołowych.

Na goleniach inserty do zamocowania przedniego bagażnika.

Maksymalne obciążenie ładunkiem na widelcu: 9 kg.

Oczka na osi koła do zamocowania błotnika.

Pasują opony o przekroju do 36 mm.

KIEROWNICA / MOSTEK / STERY


Ergonomiczna kierownica Triban z aluminium zapewnia lepszy chwyt i doskonały komfort. Szerokość kierownicy: XS / S: 400 mm.M / L: 420 mm.XL: 440 mm.

Nowy mostek Triban:

XS / S: 80 mm.M: 100 mm.L: 110 mm.XL: 120 mm.

NAPĘD


Manetki Shimano SORA R3000. Przednia przerzutka Shimano SORA R3000.

Tylna przerzutka Shimano SORA R3000 9 -rzędowa z długim wózkiem.

Całkowita waga: 905 g.

MECHANIZM KORBOWY / KASETA


Kaseta MICROSHIFT CS-H092 9-rz. 11/32 (11/13/15/17/19/21/24/28/32).

Mechanizm korbowy SHIMANO SORA R3000 compact z tarczami 50/34.

Różne długości korb w zależności od rozmiaru roweru:

XS, S, M: 170 mm.L, XL: 175 mm.

HAMULCE


Hamulce tarczowe PROMAX DSK-300R. Tarcze 160 mm z przodu i z tyłu.

Nieściśliwy pancerz JAGWIRE, aby zapewnić precyzję i efektywność hamowania.

Pół-metalowe okładziny, referencja części zamiennej 8562868.

KOŁA


Koła Triban Tubeless ready*, aluminium 6063T6.

Rozmiar ETRTO: 622 x 17 C.

Wysokość 28 mm zapewnia większą sztywność boczną.

Szprychy stalowe, krzyżowane, co zwiększa sztywność (28 z przodu i 28 z tyłu).

Szczelne łożyska maszynowe.

Waga pary (bez kasety i zacisków): 2200 gramów.

*Wymagają zestawu składającego się z 2 wentyli tubeless +2 taśm na obręcz + bidonu płynu uszczelniającego.

OPONY


Opony Triban Resist+, 410 gramów,

Skinwall ze sztywną stopką,

zabezpieczenie przed przebiciem z nylonu 1 mm.

Wytrzymała osnowa: 55 TPI.

Wymiary: 28c-622 / 700 x 28c dla większego komfortu.

Maks. ciśnienie: 8 barów / 116 psi.

SIODŁO / SZTYCA PODSIODŁOWA


Nowe siodło Triban ErgoFit. Budowa typu hamac, dla większego komfortu. Sztyca siodła Triban z aluminium. Łatwa regulacja położenia siodła. Przekrój: 27,2 mm. Długość: 350 mm w rozm. M / L / XL, 250 mm w rozm. XS / S.
  • 33
  • Odpowiedz
@mam_tu_niezly_ubaw_: będziesz jeździł więcej w terenie czy na szosie? na rc 500 ludzie tez z powodzeniem jeżdża w laach po prostu zmienili opony na szersze. Tego Microshifta w Polsce to jeszcze nikt nie testował, ale manetka w tym szosowym tribanie 120 microshift działa dziwnie, jak tourney shimano, takie uczucie tandety trochę czułem jak jeździłem w sklepie.
  • Odpowiedz
@leftfinger: tak w sumie to tu i tu, lubię bezdroża, właśnie 500rc jest bardziej sprawdzony po opiniach i sam oglądałem go w sklepie, a ten nowy to jeszcze nie wiadomo co, pisałem do decathlonu kiedy będą go mieli stacjonarnie, ale na razie bez odpowiedzi, tylko pytanie czy te kilka stówek zrobi aż taką różnice dla amatora
  • Odpowiedz
@mam_tu_niezly_ubaw_: w rc 500 jest jednak kłopot z oponami, szersze ciężko załozyć, ale mozna to zrobić. W tym tańszym raczej będzie to łatwiejsze, więc to na plus. Jak wsiadłem na tego szosowego rc 120 to tak jednak troche czuć biedę w sensie mam Clarisa teraz i jak dla mnie tamten Microshift to na pewno nie byłby awans jesli chodzi o jakośc jazdy.
  • Odpowiedz
  • 5
@mam_tu_niezly_ubaw_ nowego gravela w sklepach szybko nie zobaczysz, możliwe że bliżej kwietnia coś się pojawi stacjonarne. Co do wyboru ja osobiście wolałbym RC500, lepszy napęd, wygodniejsze klamkomanetki, lepsza rama. Do RC 500 też bez problemu można założyć szersze opony, 38 mm ładnie układają się na obręczy.
Widziałem na żywo tego 120 gravel i jednak RC500 wygląda na dużo droższy
  • Odpowiedz
@mam_tu_niezly_ubaw_: Osobiście polecam RC500. Spokojnie zmieszczą się opony do 38mm. Masz praktycznie pełny napęd Sora (poza tylną zębatką, która jest marki Microshift), normalne wygodne klamkomanetki. Generalnie porównywałem z kilkoma innymi markowymi rowerami i nie zamienił bym swojego Tribana na nic innego (z tej półki cenowej). Po zakupie wymaga tylko dobrej regulacji, dokręcenia no i dopasowania pod siebie na pierwszych kilometrach (siodełko, kiera, etc) - i już poza d...ą nic na dłużych
  • Odpowiedz
@leftfinger: Microshift ma 3 dźwignie, hamowanie, bieg góra, bieg dół osobno. Jeśli ktoś ma małe ręce to idzie się przyzwyczaić, ale mnie zaczynało to już denerwować
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Zabi96: to ja wiem ale ten Microshift to chyba jakaś nowa konstrukcja bo 1x11 i na zdjęciu manetka ma tylko jeden ten #!$%@? do zmiany biegów jak w Shimano albo sram. Chyba że zdjęcie jest bardzo niewyraźne. Tak czy owak w tym tanim tribanie 120 tamta manetka te przyciski ma upakowane blisko siebie tu na zdjęciu wygląda to inaczej tak jakby faktycznie manetka była inna konstrukcją.
  • Odpowiedz
@stamart: system działania jak w tym zwykłym microshoft ale faktycznie na fotce wygląda lepiej niz te poprzednie manetki. Jak w sklepie jeździłem to dało sie to obsługiwac biegi zmieniało płynnie. Kurde w sumie nadal sie waham czy nie kupic tego 120 gravel bo jak kupię za 2800 500 to jeszcze i tak kolejne wydatki na opony...jakbym zajeździł tego microshifta to zawsze moznaby kupic jakiegos srama czy cos innego porzeźbić, bo w
  • Odpowiedz
@leftfinger: Znajomy się zastanawia nad takim rozwiązaniem. Tyle że człowiek to takie dziwne zwierze że jak się do szynki przyzwyczai to salceson już tak nie smakuje. A jak się do tej pory hulało na 105tce to może stanowić problem. Jak będzie w sklepach stacjonarnych to trzeba będzie obmacać i zdecydować :)
  • Odpowiedz
@stamart: o ile będzie w sklepach, z ciekawości znalazłem na FB jakaś grupę francuską Decathlona gdzie sprzedawcy sie udzielają i nawet we Francji nie ma tych rowerów w sklepach. Tłumaczą, że jest ogólnie na tribany bardzo duzy popyt brakuje juz rc 500 u nich, a tego gravela maja narazie tylko online, bo żeby chociaz po jednym dac do testów w sklepach to trzeba wysłać 1400 rowerów w samej Francji, a oni
  • Odpowiedz