Wpis z mikrobloga

@zortabla_rt w instrukcji obsługi automatów (na pewno tych hydrokinetycznych) jest wyraźnie napisane by nie wrzucać P w takiej sytuacji tylko trzymać hamulec. Przypuszczam, że to samo się tyczy skrzyń CVT jak i dwusprzęgłowych (dsg, dct, edc, itp.)
  • Odpowiedz
@ksiak: @zortabla_rt: a mnie śmieszą problemy ludzi bez AutoHolda, na postoju wciskasz głębiej hamulec i zaciąga się ręczny. Zwalnia po ruszeniu, działa i w manualach i automatach - chyba juz standard od paru lat w golfie itp
  • Odpowiedz
@zortabla_rt: Nie po to się kupuje automat żeby co chwile wachlować lewarkiem. Poza tym 90% kierowców manuali i tak trzyma pedał hamulca zamiast zaciągnąć ręczny. W nowych autach masz teraz autohold i po przytrzymaniu pedału hamulca można puścić i nie odjedzie dopóki nie wciśniesz gazu wiec tym bardziej nikt nie będzie wrzucał P

@prawdziwek: nie zaciąga się ręczny tylko trzyma ciśnienie w układzie hamulcowym. Stopy się nadal świecą
  • Odpowiedz
@zortabla_rt: Na P jest inne smarowanie i wrzucanie P na światłach niszczy skrzynie. P to tylko parking ;)
@janek_kombajnista: Ja jak po dłuższej przerwie od jazdy automatem jak próbowałam lewą hamować to po prostu okazało się ze siły nie mam tyle w lewej nodze żeby cokolwiek się zadziało XD
  • Odpowiedz
za hamowanie lewa noga w automacie powinno sie odbierac prawko


@wxx71: Czemu niby? Myślisz że na torze wyścigowym na automatach wachlują tylko prawą nogą? Normalna umiejętność którą warto poznać
  • Odpowiedz
  • 0
@ksiak teraz automaty te nowsze chyba coś tam rozłączają. Jeździłem z 2 czy 3 jak szukałem auta i zawsze było tak, że po zatrzymaniu i lekkim puszczaniu hamulca nic się nie działo. Dopiero przy pewnej wysokości było uczucie jakby wrzucenia biegu. W starych było tak, że jak tylko delikatnie pszczało się hamulec to auto już chciało jechać.
  • Odpowiedz