Wpis z mikrobloga

Mirki, taka sytuacja bo już sam nie wiem jak mówią przepisy ruchu drogowego. Jadę pasem z którego jest robione zdjęcie, z naprzeciwka jedzie tramwaj i chce wjechać na pętlę, tak jak pokazuje czerwona strzałka. Za każdym razem jak tam jadę to tramwaj ładuje się, nie uważając i nie patrząc na nic, pomiędzy jadące z naprzeciwka samochody (w tym i mnie) przy okazji dzwoniąc dzwonkiem żeby go przepuścić. Tramwaj ma tutaj z jakiejś okazji pierwszeństwo, przecinając dwa pasy podczas skrętu? Czy powinienem zapytać MPK, dlaczego motorniczy nagminnie stosują takie praktyki? Więcej zdjęć w komentarzach. W razie gdyby ktoś chciał zerknąć na mapę to ulica Trzebnicka, skrzyżowanie z placem Powstańców Wielkopolskich.
#motoryzacja #przepisydrogowe #wroclaw #mpkwroclaw
Pobierz medyczikczikbum - Mirki, taka sytuacja bo już sam nie wiem jak mówią przepisy ruchu d...
źródło: comment_q3mtPfa2XPTYEc9w2R6rOhOkQ9paMzRX.jpg
  • 34
Przed tramwajem masz tylko i wyłącznie pierwszeństwo przy sygnalizacji świetlnej,ale tutaj nie widzę żadnej,oraz masz również pierwszeństwo gdy tramwaj wyjeżdża z pętli.
podstawowa zasada "tramwaj ma zawsze rację". (Nawet jak wypadnie z torów).


@Admast: a nie powiedziałbym, w powyższym przypadku najpewniej tak, ale na przykład tutaj tramwaj ma znak ustąpienia pierwszeństwa przy wjeździe na rondo, a w praktyce zawsze dzwonią dzwonkiem i #!$%@?ą się jak do siebie (oczywiście przy zjeździe z ronda już ma pierwszeństwo, wiadomo). Czekam na jakiś dzwon z winy motorniczego (jeszcze się nie zdarzyło), będę śledzić wtedy rozwój wypadków z
Pobierz Bielecki - > podstawowa zasada "tramwaj ma zawsze rację". (Nawet jak wypadnie z torów...
źródło: comment_jSQnQ2YkoA1w7UphspFgDOYQVSORBrDG.jpg
@medyczikczikbum: Niezależnie od tej sytuacji polecam ustępować pierwszeństwa, bo odnoszę wrażenie, że na kursach dla motorniczych tłumaczą im, że zawsze mają pierwszeństwo, również przed pieszymi na pasach. Patrząc po Krakowie, to wymusanie na pasach/blokowanie pieszych na pasach jest nagminne.
@Alinous to jest problem stary jak świat, ustawodawca założył, że tramwaj ma przejechać przez skrzyżowanie 36 km/h, a instrukcje zakładowe nakładają jakieś śmieszne prędkości z Afryki rzędu 10 km/h
@Budwajzer: Ale ja nie mam na myśli powolnego przejeżdżania przez skrzyżowanie, bo mam świadomość, że motorniczy nie robią tak bo lubią jeździć wolno :) Bardzo często widzę jak:
- tramwaj rusza z przystanku mimo, że piesi wchodzą na pasy lub już na nich są, w efekcie piesi zostają na środku pasów...
- zamiast zwolnić przed przejściem dla pieszych bez sygnalizacji dzwoni na pieszych wchodzących na przejście
- pospiesza pieszych znajdujących się
Tramwaj ma pierwszeństwo jak zjeżdża za skrzyżowania, widocznie to motorniczy ma w głowie jak dzyndza dzwonkiem. Dlatego na rondach czesto tramwaj zjeżdżający się zatrzymuje żeby wpuścić tramwaj wjeżdżający z naprzeciwka (tramwaj zjeżdżający ma pierwszeństwo wiec samochody się zatrzymują).. oczywiście wszystko bez sygnalizacji świetlnych
@SpalaczBenzyny Przy rondzie to jest zupełnie inna sytuacja. Poza rondem nie widziałem jeszcze sytuacji, w której tramwaj ma jakiś swój znak regulujący pierwszeństwo. A w sytuacji gdzie nie ma żadnego znaku łamanego pierwszeństwa musisz zakładać że pierwszeństwo dla Ciebie i pojazdów jadących ta samą drogą w drugą stronę.
@SpalaczBenzyny: trójkąt "ustąp pierwszeństwa" widać też od tyłu. W przypadku tramwaju lepiej oczywiście założyć, że pierwszeństwa nie masz, niż że masz, już nawet nie z faktu "czyja wina", tylko z faktu, że tramwaj waży kilkanaście, jak nie kilkadziesiąt ton i nie bez powodu potocznie nazywany jest przecinakiem. Bezpieczeństwo i zdrowie przede wszystkim, lepiej się zatrzymać i puścić kogoś, niż stracić zdrowie albo i życie.