Wpis z mikrobloga

Cywilizowany świat Europy dawno odszedł od aut w miastach,


@edgar_k: hahaha kurła gdzie? może Berlin? tam zakaz jazdy buspasem jest tylko w godzinach szczytu

też nie wiem zwłaszcza, że we Wrocławiu wyznacza się buspsy zbyt bojaźliwie na zbyt krótkich odcinkach. A starczyło trochę sapania w gazecie robotniczej i Jaca z wyznaczania nowych buspsow się wycofał.


@Zajf: no zakażmy w ogóle ruchu samochodowego w mieście
@Zajf: żeby buspas miał sens muszą być przynajmniej 2 inne pasy dla samochodów, a to w większości przypadków się nie stanie bez przebudowy drogi. Dlatego napisałem, że jest to robione na #!$%@?. W obecnym stanie buspasy bardziej korkują Wrocław.
Grabiszyńskiej w momencie gdy wchodzi buspas to jest korek do FAT-u


@fr3ak: O, jakie piękne samozaoranie. Nie wiem czy zauważyłeś, ale przez skrzyżowanie przejeżdża dokładnie tyle samo samochodów co wcześniej, bo wąskim gardłem w tym miejscu jest właśnie Grabiszyńska - Klecińska. Także przepustowość dla samochodów się nie zmieniła (bo wydzielenie kończy się przed skrzyżowaniem), za to tramwaje jadą dużo szybciej. Niskim kosztem poprawiono ogólną wydajność. Ale kierowcy mają problem, bo obok
@boktosiewpehapiepolapie: czytasz ze zrozumieniem całość czy tylko wyrywasz z kontekstu? napisałem również że na samym skrzyżowaniu są pustki jak już się stanie na jednym z 4 pasów to są pustki - kto by przypuszczał że jak z 1 pasa nagle zrobią się 4 to ciężko będzie je zapełnić?
@Zajf: nie, nie mam, ale sam fakt że autobus przejeżdża raz na 15 minut a dostaje cały pas gdzie na drugim ludzie stoją w korku bez przerwy powinno dać Ci do myślenia
Ale kierowcy mają problem, bo obok stoi kawałek terenu, po którym byliby w stanie jechać (jak nie buspas to chodnik/trawnik, ludzie niech nauczą się latać).


@boktosiewpehapiepolapie: no po grabiszyńskiej to bardzo dużo ludzi spaceruje, więc poszerzmy im chodniki xDD przecież tam ruch pieszy praktycznie nie istnieje. Utrudnijmy maksymalnie życie większości, żeby mniejszość jadąca wykolejającym się tramwajem miała lepiej
czytasz ze zrozumieniem całość czy tylko wyrywasz z kontekstu?


@fr3ak: Czytasz ze zrozumieniem, czy tylko wyrywasz z kontekstu? Przecież napisałem że przepustowość dla samochodów na tym skrzyżowaniu w żaden sposób się nie zmieniła - wąskim gardłem jest samo skrzyżowanie, nie dojazd do niego. Co za tym idzie buspas dla samochodów jest neutralny, ale jakoś kierowcy krzyczą "drogi odbierajo, korki robio". W tym miejscu korki są spowodowane tylko i wyłącznie przez nadmiar
jak to się ma do wyznaczania buspasow kosztem jednego z kilku pasów ruchu dla ruchu samochodów?


@Zajf: jednego z kilku pasów? czy jednego z dwóch pasów? bo w większości miejsc zrobili z dwóch pasów jeden, albo z dwóch pasów trzy. Zmniejszenie szerokości drogi nie rozwiązuje problemu. Sens miałoby dobudowanie dodatkowego buspasa, a nie wydzielanie go z istniejących zakorkowanych dróg.
fakt że autobus przejeżdża raz na 15 minut a dostaje cały pas


@fr3ak: a gdzie tak jest?

jednego z kilku pasów? czy jednego z dwóch pasów?

@bylem_zielonko: jeden z dwóch jest szczególnym przypadkiem jeden z kilku
@Zajf: na obrazku nalezaloby dopisac, ze istnieje 25% szans ze podrozujacy autobusem jada niesprawnym pojazdem.
Bo taka jest srednio ilosc zatrzymywanych dowodow rejestracyjnych przez ITD orzy kontroli autobusow we Wroclawiu.

Nalezaloby rowniez umiescic tramwaj, z dopiskiem ze jesli nic nie jebnie (a ostatnio takie dni naleza do rzadkosci), to mozna utknac w korku tramwajowym, jedynym takim na swiecie, bo mpk nie ogarnia its i wlasnych swiatel.

Fajno tak promowac komunikacje zbiorowa
Bo taka jest srednio ilosc zatrzymywanych dowodow rejestracyjnych przez ITD orzy kontroli autobusow we Wroclawiu


@PurpleHaze: Napisałeś to tak ja gdyby te kontrole były co tydzień i można by liczyć jakąś średnią.

Moje ostatnie podejscia do mpk to jest 30min w jedna i 40min w druga strone dluzej niz autem i ponad 20min dluzej niz jeszcze 2 lata temu.


@PurpleHaze: co spowodowało wydłużenie czasu jazdy? Zgaduję, że spora część trasy
Napisałeś to tak ja gdyby te kontrole były co tydzień i można by liczyć jakąś średnią.


@Zajf: wzialem srednia z kilku ostatnich zarowno mpk jak i michalczewski. Autbusy sa w takim a nie innym stanie, zatrzymanie dowodu to nie jest jakis tam pikus, zwlaszcza w przypadku transportu publicznego, gdzie jednym pojazdem dziennie przemieszczaja sie tysiace osob. No nijak dla mnie to zacheta nie jest.

Trasa cmentarz grabiszynski kromera, tramwaj 11. Notorycznie
@PurpleHaze: No wziąłeś średnią z zeszłorocznej popisówy ITD w wyniku, której zatrzymano dowody ale usterki zostały usinięte. Jeśli myślisz, że gdyby jutrzejsza kontrola znowu pokazała 25% to ślij prośbę do ITD o kolejną kontrolę.

Co to Twojej trasy to mówisz, że tramwaj który wg rozkładu pokonuje tę trasę w 36 minut jedzie o 40 minut wolniej niż samochód, a dwa lata temu jeździł 20 min szybciej?
Cywilizowany świat Europy dawno odszedł od aut w miastach,


@edgar_k: hahaha kurła gdzie? może Berlin? tam zakaz jazdy buspasem jest tylko w godzinach szczytu

@bylem_zielonko: w Niemczech, w UK, we Francji, Szwajcarii, Holandii xD już nie wspominając o Skandynawii, no ale to wiadomo, swolocz xD
byłem wielokrotnie i znam plan miasta dość dobrze. Jakieś inne pytania?


@Zajf: Jak byłeś i nie widziałeś różnicy w tym jak wyglądają tam drogi, a we Wrocławiu to nie mam ochoty prowadzić dalszej dyskusji internetowej, bo jest bezsensowna. ¯_(ツ)_/¯

Miłego dnia życzę.
@Zajf: mieszkam w mieście, gdzie jest prawie zerowa ilość buspasów i nawet nie wiecie jak zazdroszczę Wam Wrocławiakom czy Warszawiakom jadąc gdzieś komunikacją. Z drugiej strony, autem jest w godzinach szczytu jeszcze gorzej, raz się spóźniłam do roboty, bo jechałam godzinę. Wyjechałam tak wcześnie myśląc że na luzie sobie dojadę w pół i jeszcze zdążę wypić kawkę :')
No wziąłeś średnią z zeszłorocznej popisówy ITD w wyniku, której zatrzymano dowody ale usterki zostały usinięte. Jeśli myślisz, że gdyby jutrzejsza kontrola znowu pokazała 25% to ślij prośbę do ITD o kolejną kontrolę.


@Zajf: no a jaka inna srednia mialem wziac? Patrzac na to ilu letnie autobusy jezdza po wroclawiu, to i tak cud ze "tylko" 25%. Druga rzecz, taki jest pisko o smogu z samochodow, ale to co sie wydobywa