Wpis z mikrobloga

Ale kierowcy mają problem, bo obok stoi kawałek terenu, po którym byliby w stanie jechać (jak nie buspas to chodnik/trawnik, ludzie niech nauczą się latać).


@boktosiewpehapiepolapie: no po grabiszyńskiej to bardzo dużo ludzi spaceruje, więc poszerzmy im chodniki xDD przecież tam ruch pieszy praktycznie nie istnieje. Utrudnijmy maksymalnie życie większości, żeby mniejszość jadąca wykolejającym się tramwajem miała lepiej
  • Odpowiedz
czytasz ze zrozumieniem całość czy tylko wyrywasz z kontekstu?


@fr3ak: Czytasz ze zrozumieniem, czy tylko wyrywasz z kontekstu? Przecież napisałem że przepustowość dla samochodów na tym skrzyżowaniu w żaden sposób się nie zmieniła - wąskim gardłem jest samo skrzyżowanie, nie dojazd do niego. Co za tym idzie buspas dla samochodów jest neutralny, ale jakoś kierowcy krzyczą "drogi odbierajo, korki robio". W tym miejscu korki są spowodowane tylko i wyłącznie przez
  • Odpowiedz
jak to się ma do wyznaczania buspasow kosztem jednego z kilku pasów ruchu dla ruchu samochodów?


@Zajf: jednego z kilku pasów? czy jednego z dwóch pasów? bo w większości miejsc zrobili z dwóch pasów jeden, albo z dwóch pasów trzy. Zmniejszenie szerokości drogi nie rozwiązuje problemu. Sens miałoby dobudowanie dodatkowego buspasa, a nie wydzielanie go z istniejących zakorkowanych dróg.
  • Odpowiedz
fakt że autobus przejeżdża raz na 15 minut a dostaje cały pas


@fr3ak: a gdzie tak jest?

jednego z kilku pasów? czy jednego z dwóch pasów?

@bylem_zielonko: jeden z dwóch jest szczególnym przypadkiem jeden z kilku
  • Odpowiedz
@Zajf: na obrazku nalezaloby dopisac, ze istnieje 25% szans ze podrozujacy autobusem jada niesprawnym pojazdem.
Bo taka jest srednio ilosc zatrzymywanych dowodow rejestracyjnych przez ITD orzy kontroli autobusow we Wroclawiu.

Nalezaloby rowniez umiescic tramwaj, z dopiskiem ze jesli nic nie jebnie (a ostatnio takie dni naleza do rzadkosci), to mozna utknac w korku tramwajowym, jedynym takim na swiecie, bo mpk nie ogarnia its i wlasnych swiatel.

Fajno tak promowac komunikacje zbiorowa w normalnych miastach i wrecz idealnych warunkach. Ale obaj dobrze wiemy, ze miasto Wroclaw ani nie jest normalne, ani tym
  • Odpowiedz
Bo taka jest srednio ilosc zatrzymywanych dowodow rejestracyjnych przez ITD orzy kontroli autobusow we Wroclawiu


@PurpleHaze: Napisałeś to tak ja gdyby te kontrole były co tydzień i można by liczyć jakąś średnią.

Moje ostatnie podejscia do mpk to jest 30min w jedna i 40min w druga strone dluzej niz autem i ponad 20min dluzej niz jeszcze 2 lata temu.


@PurpleHaze: co spowodowało wydłużenie czasu jazdy? Zgaduję, że spora
  • Odpowiedz
Napisałeś to tak ja gdyby te kontrole były co tydzień i można by liczyć jakąś średnią.


@Zajf: wzialem srednia z kilku ostatnich zarowno mpk jak i michalczewski. Autbusy sa w takim a nie innym stanie, zatrzymanie dowodu to nie jest jakis tam pikus, zwlaszcza w przypadku transportu publicznego, gdzie jednym pojazdem dziennie przemieszczaja sie tysiace osob. No nijak dla mnie to zacheta nie jest.

Trasa cmentarz grabiszynski kromera, tramwaj 11.
  • Odpowiedz
@PurpleHaze: No wziąłeś średnią z zeszłorocznej popisówy ITD w wyniku, której zatrzymano dowody ale usterki zostały usinięte. Jeśli myślisz, że gdyby jutrzejsza kontrola znowu pokazała 25% to ślij prośbę do ITD o kolejną kontrolę.

Co to Twojej trasy to mówisz, że tramwaj który wg rozkładu pokonuje tę trasę w 36 minut jedzie o 40 minut wolniej niż samochód, a dwa lata temu jeździł 20 min szybciej?
  • Odpowiedz
Cywilizowany świat Europy dawno odszedł od aut w miastach,


@edgar_k: hahaha kurła gdzie? może Berlin? tam zakaz jazdy buspasem jest tylko w godzinach szczytu

@bylem_zielonko: w Niemczech, w UK, we Francji, Szwajcarii, Holandii xD już nie wspominając o Skandynawii, no ale to wiadomo, swolocz xD
  • Odpowiedz
byłem wielokrotnie i znam plan miasta dość dobrze. Jakieś inne pytania?


@Zajf: Jak byłeś i nie widziałeś różnicy w tym jak wyglądają tam drogi, a we Wrocławiu to nie mam ochoty prowadzić dalszej dyskusji internetowej, bo jest bezsensowna. ¯_(ツ)_/¯

Miłego dnia życzę.
  • Odpowiedz
i tam gdzie było wąsko to jeszcze dołożyli drogi rowerowe, żeby rowerzystów trącać lusterkami xD


@bylem_zielonko: Według @Zajf wszystko spoko. Przepustowość jezdni nie ma znaczenia dopóki jest na niej buspas dla autobusu, a to że nawet na niego nie wjedzie i nie zjedzie to inna para kaloszy.
  • Odpowiedz
@Zajf: mieszkam w mieście, gdzie jest prawie zerowa ilość buspasów i nawet nie wiecie jak zazdroszczę Wam Wrocławiakom czy Warszawiakom jadąc gdzieś komunikacją. Z drugiej strony, autem jest w godzinach szczytu jeszcze gorzej, raz się spóźniłam do roboty, bo jechałam godzinę. Wyjechałam tak wcześnie myśląc że na luzie sobie dojadę w pół i jeszcze zdążę wypić kawkę :')
  • Odpowiedz
No wziąłeś średnią z zeszłorocznej popisówy ITD w wyniku, której zatrzymano dowody ale usterki zostały usinięte. Jeśli myślisz, że gdyby jutrzejsza kontrola znowu pokazała 25% to ślij prośbę do ITD o kolejną kontrolę.


@Zajf: no a jaka inna srednia mialem wziac? Patrzac na to ilu letnie autobusy jezdza po wroclawiu, to i tak cud ze "tylko" 25%. Druga rzecz, taki jest pisko o smogu z samochodow, ale to co sie wydobywa z rur starych autobusow to juz nikogo nie obchodzi.
Wystarczy sie ustawic na koncu przystanku, lub jechac autem za autobusem jak rusza ze swiatel i to jest dramat. Zadnego przegladu by to nie przeszlo, jak zostawia sadze na jezdni.

Co do mojego jezdzenia z pracy, jade sobie w okolice poprzecznej. 11 nigdy rozkladowo nie jedzie w godzinach popoludniowych i w zyciu nie uwierze ze wsiadajac na cmentarzu osobowickim o 15:30 bede 16:06 na kromera. To sie nie zdarza. Zdarzaja sie za to zatory, kolizje i awarie, moj rekord to ponad godzina w
  • Odpowiedz