Wpis z mikrobloga

@Zajf: Ludzie mają pretensje głównie dlatego, że buspasy przez większość czasu stoją puste, i pojedzie nimi może jeden, w połowie pusty autobus na pięć minut (+złotówy), a w tym czasie setki osób stoją w często niepotrzebnym korku. Tak samo zabieranie pasa na ścieżkę rowerową, w sytuacji kiedy w zimie jedzie nią kilka rowerów na dzień, jest czystym absurdem.
  • Odpowiedz
@GaiusBaltar: Tylko że w momencie gdy tego trzeba są puste, to jest całe clue tego rozwiązania. Lepiej żeby autobusy też stały w trochę krótszym korku? Wtedy KM całkiem straci sens. Podobnie w kwestii ścieżek, widzisz zimę, nie widzisz wiosny, lata i jesieni. Poza tym ile jest tych ścieżek wydzielonych na pasie jezdni i ile z nich ma faktycznie szerokość całego pasa?
  • Odpowiedz
>Wolę stać w korkach niż stać w śmierdzoncym autobusie

@tom_marcin: To stój skoro wolisz. Tylko nie biadol o tym jak mała dziewczynka na forach czy fejsbuku.

>ah te tendencyjne grafiki, nie wiedzialem że istnieją tak wąskie busy

@KetevaN: Istnieją od kiedy wydzielono ten na Podwalu ( ͡° ͜ʖ ͡°)

>że buspasy przez większość czasu stoją puste, i pojedzie nimi może jeden, w połowie pusty autobus na
  • Odpowiedz
@wogx: ło ja #!$%@?. Sęk w tym, że buspas ma pare metrów. Zabiera spora cześć jezdni gdzie i tak jest za wąska jak na standardy dużego miasta. Korkuje cały odcinek. Autobus nie ma szans nawet dojechać do tego buspasa, a jak już wjedzie to pare metrów i znów musi wracać.
Wrocław ma jedną z najgorszych infrastruktur drogowych jaką kiedykolwiek widziałem w jakimkolwiek mieście. Drogi w centrum są wąskie. Te które są
  • Odpowiedz
> Sęk w tym, że buspas ma pare metrów. Zabiera spora cześć jezdni gdzie i tak jest za wąska jak na standardy dużego miasta. Korkuje cały odcinek. Autobus nie ma szans nawet dojechać do tego buspasa, a jak już wjedzie to pare metrów i znów musi wracać.


@Morguliusz: Buspasy powinny znajdować się na całej długości trasy, a jeśli nie to przynajmniej tam gdzie tworzą się korki.
  • Odpowiedz
@Zajf: Co to za propaganda skierowana przeciw kierowcom. MPK jest w opłakanym stanie, koniec i kropka. Nikt nie będzie się przesiadać na komunikację zbiorową, jeśli ta nie da pewności, że w ogóle dojedzie do celu. Walenie buspasów, przystanków wiedeńskich i ścieżek rowerowych nic nie da. Dlaczego? Bo magistrat próbuje karać kierowców. Ludzi powinno się zachęcać do dobrowolnego wyboru zbiorkomu, jako tańszego i szybszego środka transportu po mieście. Dlatego wolą siedzieć we
  • Odpowiedz
> Ludzi powinno się zachęcać do dobrowolnego wyboru zbiorkomu, jako tańszego i szybszego środka transportu po mieście.


@Sicnot: Tu się zgadzamy. Podpowiedz jak stworzyć szybki środek transportu zbiorowego bez wydzielonych, dedykowanych korytarzy.
  • Odpowiedz
@Zajf: Dwa słowa - zaniedbania Dutkiewicza. OK, Sutryka ciężko obwiniać o stan w jakim znajduje się MPK, taki był stan zastany. Miasto powinno przeprowadzić generalne remonty torowisk. Sprawić by ta infrastruktura, która już jest w mieście była używalna,a dopiero potem brać się za budowę nowych linii. Gdyby tramwaj na nowy dwór czy popowice zaczął powstawać kilka lat temu, ruch byłby bardziej rozładowany. W tym momencie coś, używając slangu, jebnie na Legnickiej
  • Odpowiedz
Dwa słowa - zaniedbania Dutkiewicza


@Sicnot: W tym punkcie się zgadzam, ale czasu nie cofniemy. Jesteśmy w 2020 i możemy mieć wpływ tylko na przyszłość.

Zupełnie nie zgadzam się, że powinno się nie prowadzić nowych inwestycji. Decyzja o budowie tramwaju na ND i Popowice była potrzebna, bardzo dobrze że jest realizowana i potrzeba kolejnych nowych tras. A istniejącą infrastrukturę trzeba remontować równolegle.

Ale uciekłeś od odpowiedzi na pytania jak przyspieszyć i
  • Odpowiedz
@wogx:
Nie masz pojęcia o czym gadasz, a wypowiadasz się. Szerokość przestaje mieć znaczenie gdy z np. z 6 pasmówki robisz 8 pasmówke i wynika to z faktu psychologicznego gdzie kierowców na taka drogę przybywa, bo jest duża i szeroka i mimo, że droga została powiększona to ilość aut zwiększyła się proporcjonalnie. Mówiąc w uproszczeniu.
  • Odpowiedz
@Zajf: Nie twierdzę, żeby w ogóle nie prowadzać nowych inwestycji, tylko żeby odłożyć je w czasie. Ludzi we Wro będzie tylko przybywać. Jagodno stale się rozrasta i tam tramwaj też będzie potrzebny. Ale nie kosztem aktualnej sytuacji.

Co do problemu punktualności. Jeden sposób to ewaluacja stanu floty i przeprowadzenie koniecznych zmian. Najzwyczajniej w świecie doinwestowanie i kupno nowych pojazdów, skoro aktualne są awaryjne. Buspasy są jakimś rozwiązaniem, jasne, pozwalają autobusom (+
  • Odpowiedz