Wpis z mikrobloga

Pracuję jako Wordpress backend developer w małym software house. Chciałbym zacząć pisać testy jednostkowe, ale realia wyglądają tak, że się nie da. Nawet jakbym przekonał szefa, że należy to robić, to po prostu się nie da tego zrobić w akceptowalnym czasie.
Nasze projekty, to zazwyczaj witryny przejęte "na warsztat", od klienta po innej firmie gdzie zakończyła się współpraca. Zwykle taka witryna zawiera 30-40 wtyczek, część jest shardcodowana, prawie wszystkie nieaktualne, bo updaty zostały wyłączone w obawie, że coś wybuchnie. Wszędzie gdzie się da wciśnięty ACF. Są poza tym dopisane integracje jakimś spaghetti kodem, strach to ruszyć, bo wszystko może wybuchnąć, albo integracje z bramkami płatniczymi, gdzie CURL gada z API w .... pliku widoku. Warstwa frontu pomieszana z abstrakcją backendu, jednym słowem "random architecture". Jak w takich projektach pisać testy? Siedzę już 5 lat w tym Software House i powoli tracę wiarę, że coś dam radę zmienić w swojej karierze

#programowanie #php #wordpress
  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Wordpress backend developer w małym software house

Zwykle taka witryna zawiera 30-40 wtyczek

@czlowiek_z_lisciem_na_glowie: Wybacz, ale co z Ciebie za backend dev skoro używasz tylu wtyczek?

Jak w takich projektach pisać testy? Siedzę już 5 lat w tym Software House i powoli tracę wiarę, że coś dam radę zmienić w
  • Odpowiedz
@czlowiek_z_lisciem_na_glowie Potwierdzę tylko to, co sam napisałeś - będzie z tym ciężko, skoro nadaje się do tylko i wyłącznie do mocnej refaktoryzacji. Jeśli chcesz coś zmienić w swojej karierze, a po wpisie widać jak byk, że zależy Ci na jakości kodu, to skromnym zdaniem sugerowałbym zmianę pracodawcy. WP to nie jest idealny kierunek rozwoju, miałem z nim do czynienia kilka miesięcy i zdecydowanie wolę pracować na najnowszych wersjach zarówno php, symfony
  • Odpowiedz
@Jurigag: