Aktywne Wpisy
wykop +53
Wykopowicze (ツ)
1. Jak mogliście już zauważyć, na górnej belce serwisu pojawiło się - dobrze Wam znane - czerwone serduszko WOŚP! Wykop, jak co roku, wspiera @fundacjawosp W tym roku również zachęcamy Was do wpłat na rzecz Fundacji. W komentarzach do wpłat możecie oczywiście pozdrawiać Michała (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
Link: https://eskarbonka.wosp.org.pl/wykop (ʘ‿ʘ)
2. Obie nasze aplikacje (Android/iOS) doczekały się kolejnych aktualizacji.
1. Jak mogliście już zauważyć, na górnej belce serwisu pojawiło się - dobrze Wam znane - czerwone serduszko WOŚP! Wykop, jak co roku, wspiera @fundacjawosp W tym roku również zachęcamy Was do wpłat na rzecz Fundacji. W komentarzach do wpłat możecie oczywiście pozdrawiać Michała (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
Link: https://eskarbonka.wosp.org.pl/wykop (ʘ‿ʘ)
2. Obie nasze aplikacje (Android/iOS) doczekały się kolejnych aktualizacji.
ish_waw +741
Pacjent: Fiat GrandePunto 1.3multijet (cdti) - rozwalona stacyjka, mechanicznie. Fizycznie nie da się przekręcić kluczyka, tylko tyle że odblokowuje blokadę kierownicy, a potem już dalej nic. Czasem dochodzi ledwo do pozycji, w której załącza się podświetlanie zegarów itd - ale to tak "na siłę do oporu i ledwo zakontaktuje". Niezależnie od użytego kluczyka.
Ok, rozpadł się mechanizm zamka w stacyjce. Trza wymienić. Ale tymczasowo odpalimy bylejak, by nie robić tego na mrozie deszczu pod blokiem. A tu ... kuper.
Za bębenkiem stacyjki jest "kostka stacyjki" czyli styki z kabelkami. I kabelki są tylko 3, jeden to plus z aku, dwa to wyjścia.
NIE MA SYGNAŁU "kręć rozrusznikiem"
Podanie napięcia z wejścia na pierwsze wyjście = świecą się zegary itd.
Podanie napięcia na dalszą pozycję = włącza się dmuchawa nawiewu itp akcesoria.
NA poniższym schemacie stacyjka to jest H01. Ma dwie pozycje, przy drugiej pozycji pierwsza zostaje nadal zasilana. I nie ma żadnej 3ciej pozycji "załącz przekaźnik rozrusznika" ani nic.
#samochody #elektromechanika #elektryka #fiat #punto #grandepunto
@wypokowy_expert: oczywiście. Specyfików wszelkich laliśmy przez zamek ile wlezie, tam po prostu jest grzechotka w środku, podejrzewam że to było pomielone od dawna mocno, ale jakimś cudem działało - koledze dawmno ciężko było przekręcać kluczyk, i tylko jedną stroną (pomimo że jest symetryczny) to szło, aż się rozklekotało na amen...
Ale ja tu nie o tym - tylko o tym "skąd jest sygnał kręcenia rozrusznikiem" przez ECU robiony?
@RozowaZielonka: otwarłem ten przełącznik obrotowy, są dwa ślizgi/blaszki. Jak zwieram pierwszy - to się załącza oświetlenie deski, itp. Jak drugi - to startuje wentylator, świece się podgrzewają ... Jak oba - nic więcej się nie dzieje.
Inaczej - brak tego sygnału (wykrycia w pobliżu anteny od immo - transpondera w kluczyku) nie pozwoli uruchomić silnika. Ale antena jest, kluczyk koło niej jest.
Oczywiście antena nie może wykrywać "obrócenia kluczyka do oporu".
Więc szukam informacji "skąd ECU ma wiedzieć, że ma kręcić rozrusznikiem"
@
@KristoFuller: Nie, dodatkowa opcjonalna kostka jest do pozycji "wstecz" kluczyka w stacyjce, która włącza światła postojowe.
Tutaj nie było tej opcji obsadzonej, i brak jest styku wewnątrz do tych pinów, i też fizycznie nie dało się "cofnąć w lewo" kluczyka by to włączyć.
@KristoFuller: jutro rozbiorę styk to zobaczysz, tam nic więcej nie ma. Jedna blaszka "po okręgu", dwie blaszki z tego jedna wcześniej zasilana, druga później.
Cały mechaniczny myk polega na tym, że kluczyk obracasz o pozycje 0 > 1 > 2 > zapłon, ale sam przełącznik (kostka stacyjki) tylko 0> 1> 2 bo na ośce jest