Wpis z mikrobloga

Cześć, rozglądam się za autem do 40k PLN. Rozważam zakup Mercedesa CLS C219, 2007 rok, 180k przebiegu, 3.5 litra 292KM, silnik M272, airmatic, benzyna. Cena 40k PLN. Czy ktoś się orientuje w kosztach napraw lub wie gdzie mogę takie informacje znaleźć? Wszyscy piszą, że koszty wysokie, ale nikt nie podaje konkretów. Drugie pytanie - warto? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Jestem w stanie wydać trochę na naprawy, ale niech mi ktoś chociaż powie czego się spodziewać xD

#motoryzacja #mercedes #c219 #pytanie
  • 18
  • Odpowiedz
@4i60r: SIlnik z wada (rzadko u mercedesa) -wiec sie dowiedz czy rozrzad i okolice byly robione. Pozatym bralbym 5.0, bo bez wad, niezajebliwy, pali podobnie a jedzie znacznie lepiej .

Pompa SBC - dosc upierdliwa w serwisowaniu, ale temat mozna latwo opanowac raz na zawsze
Airmatic - nie jest juz tak upierdliwy jakie kiedys byl.

Wazne jest dobre sprawdzenie przed kumpem i serwis i kogos ogarnietego w temacie mercedesow. Jak masz
  • Odpowiedz
@4i60r: powiem Ci tylko tyle że 3-4 lata temu regeneracja jednego amortyzatora kosztowała ok 3,5k - nowy 7-8k za szt. Reszta podstawowych gratów w cenach dla aut premium. Inny silnik ale większych problemów przez 2 lata i prawie 100k km nie było.
  • Odpowiedz
@bigger: Zawsze mnie zastanawiało czy w przypadku wady fabrycznej rozrządu wystarczy raz to naprawić, czy bardziej chodzi o to, że cały silnik jest wadliwy w ten sposób, że nawet po wymianie rozrządu dalej się on psuje?

@tazoo8: Mam już ogarnięty serwis regeneracja-airmatic.pl ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
  • 1
@4i60r Problem z wycierajacymi się kołami w m271 np jest do obejścia dzięki produkcji własnej jednego z forumowiczów. Koła podobno wytrzymują bez problemu wyższe przebiegi. Nie wiem dokładnie na czym polega problem z m272
  • Odpowiedz
@4i60r: Nie pamietam dokladnie o co tam chodzilo. Mialem w w211 ten silnik. Jakis walek sie wyciera czy cos. Wiem,ze byla akcja serwisowa i cos tam zmieniali i podobno byl spokoj. Jest caly watek na forum w211 o tym. A przynajmniej byl, bo to juz dosc leciwe pojazdy.
  • Odpowiedz
@bigger: ale z czym masz problem - bo cena teraz spadła za regeneracje do 1,2-1,5 za szt?. Przecież napisałem ile kosztowała te 3-4 lata temu, i powiem Ci więcej - zakładów co tego się podejmowały było tyle co palców u ręki.
  • Odpowiedz
@tazoo8: Wlasnie wymienialem teraz przod w S klasie. Amor po regeneracji jakos w 2009 roku. Wiec wytrzymal 11 lat i wtedy kosztowala regeneracje jakos 999 zeta. Teraz spokojnie dostaniesz zregenerowany za okolice 600. Pomijam,ze z anglika kupisz za ~300

Pomijam,ze prawdopodobnie moj uszkodzil sie mechanicznie, bo pozostale 3 trzymaja jak zloto.
  • Odpowiedz
@tazoo8: Jeszcze tak dodam,ze najwiecej o serwisowaniu i kosztach utrzymania takich wozow maja do powiedzenia ci co takiego auta nie mieli i nie serwisowali nigdy.

Niewiele mi braklo,zeby w220 w zeszlym roku stuknelo 20kkm / rok .
Trzecie auto w domu. Nie dbane pedantycznie, nie garazowane.
W sumie mialem zrobic nawet wpis posumowujacy z wszystkimi kosztami w opozycji dla tagu gdzie gosc opisywal ile to jego kuzyn/kumpel/brat (nie pamietam) nie wpakowal
  • Odpowiedz
@4i60r: Normalne koszty eksploatacyjne są jak w każdym Mercedesie.
Jednak w M272 mamy "prezenty" w postaci:
1. Do numeru silnika 272* 30 468993 - wadliwe, wycierające się zęby wałka wyrównoważającego.
2. Do numeru silnika 272
* 30 759427 - wadliwe przestawiacze wałków.
3. Do tego w zasadzie przez cały czas wadliwe klapki.

Numer silnika poznasz po rozkodowaniu VINu auta.
Usterka numer 1:
Żeby to naprawić mamy do wymiany wałek wyrównoważający, komplet
  • Odpowiedz
@MrDzikuPL: Bardzo dziękuję za tak konkretną odpowiedź. Oznaczenie silnika w egzemplarzu, który rozważam to 272985 30 599502. Jeśli dobrze rozumiem numerację, jest wolny od wady numer 1. Czy wady numer 2 i 3 są możliwe do sprawdzenia wcześniej, tak aby bezpiecznie naprawić uszkodzone/zużyte elementy? Jakich (mocno orientacyjnie) kosztów robocizny się spodziewać? 1000-2000 zł?

Czy tym Mercedesem aż tak dobrze się jeździ? ( ͡° ͜ʖ ͡°) Jedyny mercedes
  • Odpowiedz
@4i60r: Zgadza się dla tego numeru zostaje usterka numer 2 i 3.

Co do diagnozy przestawiaczy... jak spłynie z nich olej (raczej po dłuższym postoju) to po odpaleniu będzie je słychać. Coś w stylu jak by było coś nie dokręcone zaraz na górze z przodu silnika. Można się pokusić o odpięcie wtyczki z elektromagnesów - może być w niej olej.

Co do klapek to najszybciej odzywają się błędy w sterowniku silnika,
  • Odpowiedz