Cześć, rozglądam się za autem do 40k PLN. Rozważam zakup Mercedesa CLS C219, 2007 rok, 180k przebiegu, 3.5 litra 292KM, silnik M272, airmatic, benzyna. Cena 40k PLN. Czy ktoś się orientuje w kosztach napraw lub wie gdzie mogę takie informacje znaleźć? Wszyscy piszą, że koszty wysokie, ale nikt nie podaje konkretów. Drugie pytanie - warto? ( ͡°͜ʖ͡°)
Jestem w stanie wydać trochę na naprawy, ale niech mi ktoś chociaż powie czego się spodziewać xD
@4i60r: SIlnik z wada (rzadko u mercedesa) -wiec sie dowiedz czy rozrzad i okolice byly robione. Pozatym bralbym 5.0, bo bez wad, niezajebliwy, pali podobnie a jedzie znacznie lepiej .
Pompa SBC - dosc upierdliwa w serwisowaniu, ale temat mozna latwo opanowac raz na zawsze Airmatic - nie jest juz tak upierdliwy jakie kiedys byl.
Wazne jest dobre sprawdzenie przed kumpem i serwis i kogos ogarnietego w temacie mercedesow. Jak masz
@4i60r: powiem Ci tylko tyle że 3-4 lata temu regeneracja jednego amortyzatora kosztowała ok 3,5k - nowy 7-8k za szt. Reszta podstawowych gratów w cenach dla aut premium. Inny silnik ale większych problemów przez 2 lata i prawie 100k km nie było.
@bigger: Zawsze mnie zastanawiało czy w przypadku wady fabrycznej rozrządu wystarczy raz to naprawić, czy bardziej chodzi o to, że cały silnik jest wadliwy w ten sposób, że nawet po wymianie rozrządu dalej się on psuje?
@4i60r Problem z wycierajacymi się kołami w m271 np jest do obejścia dzięki produkcji własnej jednego z forumowiczów. Koła podobno wytrzymują bez problemu wyższe przebiegi. Nie wiem dokładnie na czym polega problem z m272
@4i60r: Nie pamietam dokladnie o co tam chodzilo. Mialem w w211 ten silnik. Jakis walek sie wyciera czy cos. Wiem,ze byla akcja serwisowa i cos tam zmieniali i podobno byl spokoj. Jest caly watek na forum w211 o tym. A przynajmniej byl, bo to juz dosc leciwe pojazdy.
@bigger: ale z czym masz problem - bo cena teraz spadła za regeneracje do 1,2-1,5 za szt?. Przecież napisałem ile kosztowała te 3-4 lata temu, i powiem Ci więcej - zakładów co tego się podejmowały było tyle co palców u ręki.
@tazoo8: Wlasnie wymienialem teraz przod w S klasie. Amor po regeneracji jakos w 2009 roku. Wiec wytrzymal 11 lat i wtedy kosztowala regeneracje jakos 999 zeta. Teraz spokojnie dostaniesz zregenerowany za okolice 600. Pomijam,ze z anglika kupisz za ~300
Pomijam,ze prawdopodobnie moj uszkodzil sie mechanicznie, bo pozostale 3 trzymaja jak zloto.
@tazoo8: Jeszcze tak dodam,ze najwiecej o serwisowaniu i kosztach utrzymania takich wozow maja do powiedzenia ci co takiego auta nie mieli i nie serwisowali nigdy.
Niewiele mi braklo,zeby w220 w zeszlym roku stuknelo 20kkm / rok . Trzecie auto w domu. Nie dbane pedantycznie, nie garazowane. W sumie mialem zrobic nawet wpis posumowujacy z wszystkimi kosztami w opozycji dla tagu gdzie gosc opisywal ile to jego kuzyn/kumpel/brat (nie pamietam) nie wpakowal
@4i60r: Normalne koszty eksploatacyjne są jak w każdym Mercedesie. Jednak w M272 mamy "prezenty" w postaci: 1. Do numeru silnika 272* 30 468993 - wadliwe, wycierające się zęby wałka wyrównoważającego. 2. Do numeru silnika 272* 30 759427 - wadliwe przestawiacze wałków. 3. Do tego w zasadzie przez cały czas wadliwe klapki.
Numer silnika poznasz po rozkodowaniu VINu auta. Usterka numer 1: Żeby to naprawić mamy do wymiany wałek wyrównoważający, komplet
@MrDzikuPL: Bardzo dziękuję za tak konkretną odpowiedź. Oznaczenie silnika w egzemplarzu, który rozważam to 272985 30 599502. Jeśli dobrze rozumiem numerację, jest wolny od wady numer 1. Czy wady numer 2 i 3 są możliwe do sprawdzenia wcześniej, tak aby bezpiecznie naprawić uszkodzone/zużyte elementy? Jakich (mocno orientacyjnie) kosztów robocizny się spodziewać? 1000-2000 zł?
Czy tym Mercedesem aż tak dobrze się jeździ? ( ͡°͜ʖ͡°) Jedyny mercedes
@4i60r: Zgadza się dla tego numeru zostaje usterka numer 2 i 3.
Co do diagnozy przestawiaczy... jak spłynie z nich olej (raczej po dłuższym postoju) to po odpaleniu będzie je słychać. Coś w stylu jak by było coś nie dokręcone zaraz na górze z przodu silnika. Można się pokusić o odpięcie wtyczki z elektromagnesów - może być w niej olej.
Co do klapek to najszybciej odzywają się błędy w sterowniku silnika,
Pamiętacie pizzerię z Jagodna, która dowoziła oczekującym na głosowanie 300 pizz? Otóż Konfedepisowcy do tej pory nie mogą im tego wybaczyć i są wyzywani, a ich auta oblewane farbą.
#edukacja #szkola #chwalesie Takie świadectwo mi synek przyniósł w tym roku na koniec 6 klasy. No niestety z wfem sobie obniżył średnią, ale chłopak jest taki, że nie prosi się o szóstkę dla idealnej średniej. Nie jest asem sportu, ale nie można być dobrym we wszystkim. Dumny jestem z niego.
Jestem w stanie wydać trochę na naprawy, ale niech mi ktoś chociaż powie czego się spodziewać xD
#motoryzacja #mercedes #c219 #pytanie
Mmmm ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Pompa SBC - dosc upierdliwa w serwisowaniu, ale temat mozna latwo opanowac raz na zawsze
Airmatic - nie jest juz tak upierdliwy jakie kiedys byl.
Wazne jest dobre sprawdzenie przed kumpem i serwis i kogos ogarnietego w temacie mercedesow. Jak masz
@tazoo8: Mam już ogarnięty serwis regeneracja-airmatic.pl ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Pomijam,ze prawdopodobnie moj uszkodzil sie mechanicznie, bo pozostale 3 trzymaja jak zloto.
Niewiele mi braklo,zeby w220 w zeszlym roku stuknelo 20kkm / rok .
Trzecie auto w domu. Nie dbane pedantycznie, nie garazowane.
W sumie mialem zrobic nawet wpis posumowujacy z wszystkimi kosztami w opozycji dla tagu gdzie gosc opisywal ile to jego kuzyn/kumpel/brat (nie pamietam) nie wpakowal
Jednak w M272 mamy "prezenty" w postaci:
1. Do numeru silnika 272* 30 468993 - wadliwe, wycierające się zęby wałka wyrównoważającego.
2. Do numeru silnika 272* 30 759427 - wadliwe przestawiacze wałków.
3. Do tego w zasadzie przez cały czas wadliwe klapki.
Numer silnika poznasz po rozkodowaniu VINu auta.
Usterka numer 1:
Żeby to naprawić mamy do wymiany wałek wyrównoważający, komplet
Czy tym Mercedesem aż tak dobrze się jeździ? ( ͡° ͜ʖ ͡°) Jedyny mercedes
Co do diagnozy przestawiaczy... jak spłynie z nich olej (raczej po dłuższym postoju) to po odpaleniu będzie je słychać. Coś w stylu jak by było coś nie dokręcone zaraz na górze z przodu silnika. Można się pokusić o odpięcie wtyczki z elektromagnesów - może być w niej olej.
Co do klapek to najszybciej odzywają się błędy w sterowniku silnika,