Wpis z mikrobloga

Mirki, mam następujący problem ze swoim Grand Picasso 2010 2.0 HDi. Jeszcze przedwczoraj nie było żadnego problemu, a dzisiaj próbując odpalić auto dostałem z miejsca 4 komunikaty:

- uszkodzony hamulec ręczny,
- woda w filtrze oleju napędowego: konieczna naprawa,
- nieprawidłowe funkcjonowanie poduszki powietrznej lub napinacza pasów,
- usterka układu ładowania akumulatora lub zasilania elektrycznego

Próbując odpalić, auto nawet nie kręci rozrusznikiem. Podładowałem akumulator, miał 12,4 V, ale nic to nie dało. Spotkał się ktoś z takim problemem?

#motoryzacja #citroen #mechanikasamochodowa #mechanika #elektrykasamochodowa
  • 29
@matrioshq: dlatego że stopien spreżania jest wysoki, może zerwać pasek rozrządu zamiast odpalić.
Raz odpałałem diesla na pych, ale to było stare auto, gdzie wartość transportu lawetą przekraczała wartośc auta.

Z tego co widzę dostęp do rozrusznika jest zbyt słaby aby się bawić w podawanie napięcia. Ale możesz go klepnąć czymś, może się odwiesi.
@matrioshq: nie wiem jak C4, ale w C5 w puszce bezpieczników można zewrzeć dwa przewody i jeśli odpali to znaczy że problem jest w elektryce (np. moduł sterujący) a jeśli nie odpali to winny jest rozrusznik.

Pokaż zdjęcie otwartych puszek przy aku
@matrioshq: Sorry za odkop, ale mam w zasadzie ten sam problem (różnica tylko taka, że zamiast błędu z wodą w filtrze pokazuje błąd katalizatora/fap). Sam wyciągaleś bsi, pamiętasz może jak to zrobiłeś? Mam speca, który to ogarnie, ale muszę mu wysłać moduł. Natomiast po odblokowaniu wszystkich zatrzasków dalej siedzi sztywno. A nie chcę go wyrywać siłowo