Wpis z mikrobloga

  • 565
#ford jego mać mnie dyma już mocno, zawsze bronilem samochodow Forda bo dobrze mi się jeździło ale to co się dzisiaj kolejny raz odjaniepawliło na serwisie Ford Store w Gdyni to mnie krew już zalewa.
Przy okazji wymiany opon i jakiejś tam akcji serwisowej przeprowadzono sprawdzenie samochodu przed zimą. Spoko luz, lepiej być na zimę przygotowanym. Po sprawdzeniu informacja - wyciek z pompy wtryskowej, wymiana około 4000zl. Oczywiście po rabatach dla stałego klienta. Sporządzono ofertę, dostalismy czas żeby się zastanowić. Dodam że auto ma teraz około 3 lat i ponad 90tys km. W domu olśnienia przecież przedluzylismy gwarancję przy okazji ostatniego serwisu. Ford Gwarancja12 do ręki i do salonu umówić się na wymianę. Na miejscu kiedy serwisanci zobaczyli gwarancję natychmiast stwierdzili że sprawę trzeba dokładnie sprawdzić bo przecież to moze tylko mały wyciek. Wymienili by uszczelnienia a to już nie podlega gwarancji. Doradzcie: zgodzić się na wymianę uszczelnień i płacić czy walczyć o wymianę pompy na gwarancji skoro tak się oferowali wcześniej. Jak dla mnie to zwykły skok na kasę.
Dodam tylko że za ostatni serwis płaciłem 5tys bo znaleźli wyciek na chlodnicy( oczywiście nie podlega gwarancji) wcześniej przy okazji zwykłego przeglądu oleje +olej w skrzyni, hamulce 4 tys zostało na miejscu. Ogólnie na samochodzie nie oszczędzam bo jeździ żona i dzieci ale wydaje mi się że wchodzę na jakiś wyższy poziom dymania mnie na kasę.

Może ktoś poleci jakiś dobry niezależny serwis Ford w okolicach Gdyni?

#ford #motoryzacja #serwis #fordgownowort #fordgalaxy
mechanior - #Ford jego mać mnie dyma już mocno, zawsze bronilem samochodow Forda bo d...

źródło: comment_hyqZWhBZv2muhOjTXKVuDvRWREimBN0l.jpg

Pobierz
  • 185
  • Odpowiedz
  • 0
@niochland słuchaj wszczesniejsze przykłady podane żeby nie było wątpliwości że na samochodzie nie oszczędzam. Było minęło. Kasa wydana. Teraz chodzi o to że kiedy nie było mowy o gwarancji to pompa była do wymiany za 4tys, kiedy się okazało że mamy tą gwarancję nagle pompa jest do przeglądu i może wystarczy wymiana uszczelnień - która to już nie będzie gwarancyjna. Nie wie. Czy jest tu hipokryzja? Gdyby nie ta sytuacja nie
  • Odpowiedz
@mechanior: Mirek, jeśli chcesz i przypomnisz mi się jutro między 8 a jakąś 14tą, to spróbuję ustalić w moim zaprzyjaźnionym ASO Forda ile to powinno kosztować. I w ogóle ile mogą kosztować takie naprawy. A w ogóle w ogóle to z taką wyceną jazda z kur...fordami powinna być już teraz gładka ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@enron: Gorzej że może być tak jak w wypadku OPa, handlarz go nie wydymał za to ASO, tak źle tak nie dobrze ( ͡° ʖ̯ ͡°)


@Piro3202: tyle że handlarz zawsze oszuka, a ASO niekoniecznie. Choć zgadza się, są serwisy (i marki) których należy unikać
  • Odpowiedz
@mechanior: sam też lubię Fordy, choć mają swoje wady, ale to co pokazujesz, to jakaś paranoja przy 3 letnim aucie z 90 tysiącami przebiegu.

Co do Twojego problemu walczyłbym o wymianę pompy, CHYBA, że procedura producenta uwzglednia jej uszczelnienie - żeby Ci "silikonem" nie opaćkali i powiedzieli, że będzie ok. Nie będzie.

Nie chcę robić reklamy, ale spróbuj koreańskiej motoryzacji - czy azjatyckiej ogólnie. Tam rzeczy po prostu działają, choć
  • Odpowiedz
@mechanior: A co do pompy - najprawdopodobniej wymiana uszczelek jest tutaj właściwą i wystarczającą metodą naprawy - niezależny serwis by nie proponował wymiany pompy. Więc pewnie chcieli Cię orżnąć w ten sposób. A może jeszcze liczyli że niezorientowany klient nie będzie chciał otrzymać wymienionej części więc gdzieś tam zachachmęcą prawie dobrą pompę, która jest warta dużo pieniędzy...
  • Odpowiedz
@Student_AWAS: Z dużych vanow, azjatyckie to chyba tylko takie na rynek amerykański, a nei każdy chce sprowadzać używkę z USA. I to wtedy raczej nie koreaniec, bo Siena jest dużo fajniejsza od Sedony.
  • Odpowiedz
@mechanior te koszty w tak mlodym aucie to jakaś masakra. U mnie w rodzinie od lat tylko Toyoty. Mój Auris 6 lat 100k przebiegu nigdy żadnej najmniejszej awarii, jedyne koszty to serwis zgodnie z instrukcją obsługi i części eksploatacyjne ok. 1500-2000zl/rok.
  • Odpowiedz
@mechanior serio nie zastanowiłeś się nad kwotą wymiany chłodnicy? Tu masz praktycznie oryginał, u mnie za robotę zapłaciłbyś może z 300-400 zł. I gwarantuję Ci, że klima by działała. Pamiętajcie, w serwisach nie pracują inżynierowie i doktorzy tylko takie same chłopaki co w zwykłych warsztatach.
  • Odpowiedz
@mechanior serio nie zastanowiłeś się nad kwotą wymiany chłodnicy?

Tu masz praktycznie oryginał, u mnie za robotę zapłaciłbyś może z 300-400 zł. I gwarantuję Ci, że klima by działała.
Pamiętajcie, w serwisach nie pracują inżynierowie i doktorzy tylko takie same chłopaki co w zwykłych warsztatach.

@Fraagles: myślę że raczej słabsi. Jedyne co robią, to wymieniają całe komponenty i moduły - bo za to płaci firma...
  • Odpowiedz
@mechanior: chcialem kupic nowego focusa, ale od znajomych wiem jak serwisy forda sie zachowuja wiec sobie odpuscilem :)
Powodzenia z wymiana pompy. Kiedys w nissanie jeden serwis chcial pompe wymieniac. koszt 9tys, drugi serwis regeneracja - 5tys. w koncu skonczylo sie na wymianie jednego bulbulatora w pompie - cena 500zl, robocizna drugie tyle..
  • Odpowiedz