Wpis z mikrobloga

  • 565
#ford jego mać mnie dyma już mocno, zawsze bronilem samochodow Forda bo dobrze mi się jeździło ale to co się dzisiaj kolejny raz odjaniepawliło na serwisie Ford Store w Gdyni to mnie krew już zalewa.
Przy okazji wymiany opon i jakiejś tam akcji serwisowej przeprowadzono sprawdzenie samochodu przed zimą. Spoko luz, lepiej być na zimę przygotowanym. Po sprawdzeniu informacja - wyciek z pompy wtryskowej, wymiana około 4000zl. Oczywiście po rabatach dla stałego klienta. Sporządzono ofertę, dostalismy czas żeby się zastanowić. Dodam że auto ma teraz około 3 lat i ponad 90tys km. W domu olśnienia przecież przedluzylismy gwarancję przy okazji ostatniego serwisu. Ford Gwarancja12 do ręki i do salonu umówić się na wymianę. Na miejscu kiedy serwisanci zobaczyli gwarancję natychmiast stwierdzili że sprawę trzeba dokładnie sprawdzić bo przecież to moze tylko mały wyciek. Wymienili by uszczelnienia a to już nie podlega gwarancji. Doradzcie: zgodzić się na wymianę uszczelnień i płacić czy walczyć o wymianę pompy na gwarancji skoro tak się oferowali wcześniej. Jak dla mnie to zwykły skok na kasę.
Dodam tylko że za ostatni serwis płaciłem 5tys bo znaleźli wyciek na chlodnicy( oczywiście nie podlega gwarancji) wcześniej przy okazji zwykłego przeglądu oleje +olej w skrzyni, hamulce 4 tys zostało na miejscu. Ogólnie na samochodzie nie oszczędzam bo jeździ żona i dzieci ale wydaje mi się że wchodzę na jakiś wyższy poziom dymania mnie na kasę.

Może ktoś poleci jakiś dobry niezależny serwis Ford w okolicach Gdyni?

#ford #motoryzacja #serwis #fordgownowort #fordgalaxy
mechanior - #Ford jego mać mnie dyma już mocno, zawsze bronilem samochodow Forda bo d...

źródło: comment_hyqZWhBZv2muhOjTXKVuDvRWREimBN0l.jpg

Pobierz
  • 185
  • Odpowiedz
  • 1
@Ramamon jasne że nie reguła, poprzedni samochód, S-max, był tam serwisowany i nie narzekalismy. Jedynie naprawa elektryki była problematyczna ze względu na brak ludzi do pracy, samochód na diagnozę elektryka czekał tam tydzień czasu ( chodziło o wiąże elektryczna) wtedy za elektryka skasowali jakieś 1200zl ale było to do przeżycia. Po krótkim czasie ta sama awaria wiązki elektrycznej za którą musieliśmy niestety jeszcze raz zapłacić - podobno w innym miejs u wystąpiła
  • Odpowiedz
Jak masz zepsuta chłodnice i musisz zdjąć zderzak naszpikowany elektronika, to nie płacisz za czujniki tylko za usługę kalibrowania


@John_Player_Special: no i podejrzewam, że w kosztorysie naprawy takie rzeczy zostały wymienione.
  • Odpowiedz
@mechanior: Też mam S-maxa ale serwisuję w BIG w Gdańsku. Od 2007 roku bo to już drugi Ford. I jakoś specjalnie nie zauważyłem, żeby mnie dymali. Ostatnio miałem pierwszą awarię - poszła sprężarka klimy (na szczęście właśnie to!) i przydała się ta dodatkowa gwarancja na 12 miesięcy bo wymienili za darmo. Niektóre rzeczy eksploatacyjne jak np wymiana klocków ogarniam poza aso ale przeglądy robię u nich i jestem zadowolony.
  • Odpowiedz
@Blahblahaa w ASO się wymienia a nie auto naprawia, XD zrobią szkolenie i już ją z ulicy bym mógł tam robić nie potrzeba tam szkoły a doświadczenia w patecie jak wymieniać
  • Odpowiedz
dokładnie, tylko o to chodzi ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@20VT: No przesadziłem. W 99% przypadków o to chodzi.

a czasem i mniej niż połowę tego i ciężko na to #!$%@?ą i to nie po 8 godzin w biurze, tylko 2x tyle, gdzieś w pracach fizycznych itp. a później te ciężko zarobione pieniądze wyrzucają właśnie na tego typu rzeczy jak było wymienione w poście, odmawiając sobie wakacji, jakiś
  • Odpowiedz
@mechanior:

Po krótkim czasie ta sama awaria wiązki elektrycznej za którą musieliśmy niestety jeszcze raz zapłacić - podobno w innym miejs u wystąpiła usterka wiązki a na wszelki wypadek na rachunku rozpisane zostało to jaoo zupełnie inna naprawa.


Nie zastanowiło Cię dlaczego? Jestem pewien ze oni dali dupy i nie chcieli za wszelka cenę aby wiązka była 2 razy w papierach pod rząd robiona bo to by wskazywało, ze pierwsza naprawę
  • Odpowiedz
@mechanior: ale ja się z tobą zgadzam w pełni. Po prostu kogoś innego wpis mi się nie spodobał jakby to sugerowało, że to jest jakiś standard i argument przeciwko nowym samochodom, bo uzywałem kilku i złego słowa nie mogę powiedzieć.
  • Odpowiedz
  • 0
@sowiq robocizna jak najbardziej jest sporym kosztem w tej usłudze, nie podważam tego. Nie mam przy sobie rachunku ale to właśnie robocizna jest w fordzie przrchlapana. Poo części widzę to otwierając maskę. Zbite wszystko na jednej kupie, oszczędność miejsca = utrudniony dostęp.
  • Odpowiedz
@mechanior: Podziwiam jak premium marka jest ford. Ja za wymiane w audi dwumasy/sprzegla/filtry/olej/plyny hamulcowe +male poprawki blacharskie dalem 7k..
  • Odpowiedz
Poo części widzę to otwierając maskę. Zbite wszystko na jednej kupie, oszczędność miejsca = utrudniony dostęp.


@mechanior: ale nie myśl, że tylko Ford tak ma. Auta są coraz bardziej skomplikowane i coraz trudniejsze w naprawie. A przy kosztach robocizny w ASO rzędu 200-300 zł / h, szybko potrafi się nazbierać całkiem pokaźna sumka.
  • Odpowiedz
  • 1
Jestem w tej sprawie już umówiony, na pewno dam znać jak się to wszystko rozwinie, przykre jest to że pomimo tego że jeździ mi się dobrze, żona jest z samochodu bardzo zadowolona, można zapakować właściwie co się chce i robić przeprowadzki to jest to definitywnie mój ostatni Ford. I jedyny tego powód to właśnie jakość serwisu.
  • Odpowiedz
@mechanior: To z „premium” to #pdk mialo byc. Powaznie mowiac poprostu zmien aso i tyle. Najlepiej na takie z duzym ruchem, gdzie na sile sobie pracy nie szukaja.
  • Odpowiedz