Aktywne Wpisy
Salomonthekrol +880
Utkwiłem w pętli kołchozowej. Nie da się z niej wyjść, poprostu budze sie rano i jestem w kołchozie i tak co dnia. niech mnie ktos stad zabierze
#pracbaza
#pracbaza
cmhqwidget +89
Odwrotna Familiada Sezon 2 cz. 5
Zasady: Masz odpowiedzi, zgadnij jakie jest pytanie. Odpowiedzi, które zawierają motyw, który wygrał w poprzedniej grze, będą eliminowane
Zostaw plusika i wyślij linka do Odwrotnej do 10 znajomych albo zostaniesz w piwnicy przez kolejnych 10 lat.
W poprzednim odcinku
Nagroda publiczności dla @KarmelkowyKucyk za pytanie:
Jaka niepełnosprawność intelektualna, wymagana jest do pracy, jako moderator na wykopie?
Prawidłowe pytanie:
Kategorie wagowe w boksie
Wygrał/a: @Hatsune_Kitku
"kategorie wagowe
Zasady: Masz odpowiedzi, zgadnij jakie jest pytanie. Odpowiedzi, które zawierają motyw, który wygrał w poprzedniej grze, będą eliminowane
Zostaw plusika i wyślij linka do Odwrotnej do 10 znajomych albo zostaniesz w piwnicy przez kolejnych 10 lat.
W poprzednim odcinku
Nagroda publiczności dla @KarmelkowyKucyk za pytanie:
Jaka niepełnosprawność intelektualna, wymagana jest do pracy, jako moderator na wykopie?
Prawidłowe pytanie:
Kategorie wagowe w boksie
Wygrał/a: @Hatsune_Kitku
"kategorie wagowe
Zasięg samochodów elektrycznych to jedna z tych rzeczy, której ludzie obawiają się najbardziej. Oczywiście jedynym punktem odniesienia jest dla nich auto spalinowe, tymczasem o ile ktoś nie robi codziennnie setek kilometrów, to prawda jest taka, że statystycznie samochód elektryczny ma dla niego większy zasięg niż auto spalinowe.
Dlaczego? Dojeżdżając takim samochodem elektrycznym do pracy, praktycznie można pomnożyć zasięg takiego auta razy 2 (albo dokładniej, zasięg auta spalinowego można podzielić przez 2). Już wyjaśniam dlaczego statystycznie ma to sens.
Załóżmy, że dla uproszczenia by dojeżdżać do pracy auto spalinowe muszę tankować do pełna co 4 dni. Załóżmy, że auto spalinowe ma zasięg ok 500km (+ mały zapas, ale bazować będziemy na 500km). Załóżmy, że tankuje zawsze co 4-ty dzień wieczorem, i codziennie przejeżdżam ok 125km. Jak w praktyce wygląda mój zasięg?
Pierwszego dnia mam ~500km zasięgu
Drugiego dnia mam ~375km zasięgu
Trzeciego dnia mam ~250km zasięgu
Czwartego dnia mam ~125km zasięgu, tego dnia na koniec też tankuje i tym sposobem zaczyna się następny cykl.
Jak widać, jeżeli ktoś nie zajeżdża na stację codziennie by dotankować do pełna (zakładam, że ludzie szanują swój czas + dodatkowo nie chcą jeździć z dodatkowym obciążeniem), to średni zasięg auta użytkowanego w ten sposób to 250km.
Jak w sprzyjających warunkach wygląda to dla elektryka? Otóż uważam, że jedną z pierwszych rzeczy, jaką powinien zrobić każdy właściciel elektryka, to upewnić się, że może bez problemu ładować się w domu. Tym sposobem, każdego dnia większość właścicieli elektryków po prostu podłącza swój samochód do ładowania, przy okazji ładując się w najtańszych dla nich taryfie. Tym samym właściciel elektryka do dyspozycji codziennie średnio ma cały zasięg (albo powiedzmy 90%, gdyż nie zaleca się ładować codziennie do 100%).
Biorąc pod uwagę, że przykładowo taka Tesla model 3 w najsłabszej wersji ma zasięg ok ~400km (w najlepszej ~500km), to średnio statystycznie (w scenariuszu podobnym do tego opisanego powyżej), takie auto ma dużo lepszy zasięg od auta spalinowego.
Dlaczego uważam, że takie porównanie ma sens? Bo za tym, że auta spalinowego nie tankujemy codziennie przemawia wygoda (bo nie chcemy każdorazowo marnować ~5-10 minut na stacji), a także wygoda przemawiają za tym, by poświęcając 10 sekund na podłączenie swojego auta pod ładowarkę osiągnąć najniższe koszty eksploatacji pojazdu elektrycznego.
Zastrzegam, że nieprawidłowe jest stwierdzenie, że auta elektryczne mają większy zasięg niż auta spalinowe. Jest masę przypadków, w których auto elektryczne jest mniej praktyczne i przez jeszcze jakiś czas tak to będzie. Nie mniej jednak, prawdą jest też to, że większość osób dojeżdża swoim autem do pracy codziennie znacząco mniej niż kilkaset kilometrów, a co za tym idzie, scenariusz opisany powyżej może faktycznie opisywać ich zachowanie.
#tesla #technologia #statystyka #elonmusk #samochody no i dorzucę jeszcze trochę do ognia ( #bmw #audi) :)
@noisy: Gdyby jeszcze mieli sieć salonów i ASO w Polsce. Tutaj zdecydowaną przewagę mają jednak "tradycyjne" marki.
Póki Tesla jest tak droga, hybrydy plug-in również (oraz mają słaby zasięg na samym
https://elektrowoz.pl/porady/ile-kosztuje-naladowanie-tesli-3-w-domu-na-superchargerze-na-stacji-greenway-liczymy-rok-2019/
Ładując w domu, wychodzi faktycznie tanio.
Ale gdyby infrastruktura była bardzo dobrze rozbudowana i większość korzystało by z niej, to wcale już nie wygląda tak kolorowo. Korzystając Superchargerach Tesli, cenowo wychodzi jak LPG, albo mały Diesel. Trzeba poświęcić około 45min na
Nie ma dla mnie czegoś takiego jak stacja po drodze, albo jade np do pracy, z pracy do dom a nie na stację.
Mieszkam w Poznaniu.
@stan-tookie-1: Statystyki mówią iż lekko ponad połowa Polaków mieszka w domkach.