Aktywne Wpisy
Gdyby ktoś się zastanawiał czemu nienawidzę mężczyzn:
A i tak mi ktoś powie, że nie mam prawa czuć się poszkodowana, molestowana, skrzywdzona, straumatyzowana bo inni się nie czują.
Prawda jest taka, że ja większość życia spotykałam się tylko z przykrością od mężczyzn i takie rzeczy tylko przypominają mi traumy z dzieciństwa. Horus by mi napisał żebym po prostu do internetu nie wchodziła pewnie i, że jestem płatkiem śniegu.
#zalesie #gownowpis #depresja
A i tak mi ktoś powie, że nie mam prawa czuć się poszkodowana, molestowana, skrzywdzona, straumatyzowana bo inni się nie czują.
Prawda jest taka, że ja większość życia spotykałam się tylko z przykrością od mężczyzn i takie rzeczy tylko przypominają mi traumy z dzieciństwa. Horus by mi napisał żebym po prostu do internetu nie wchodziła pewnie i, że jestem płatkiem śniegu.
#zalesie #gownowpis #depresja
Możecie mi zadać dowolne pytanie
Brawo, skończy się wciskanie gazu na przejściach, będzie dosłowny ból dupy samochodziarzy.
#polskiedrogi #warszawa #samochodowedzbany
Takie wyniesione przejscie jest ok.
@Krabowski: Ograniczenie to za mało w pobliżu pasów, tam konieczność zachowania szczególnej uwagi może wymagać dalszego ograniczenia prędkości.
A osobiście jestem zaciekłym wrogiem progów. Powinny być np "antyzatoki" fizycznie uniemożliwiające prakowanie 10m przed przejściem, tym samym dramatycznie poprawiające widoczność pieszego i zmniejszające odległość jaką musi przejść po jezdni, BEZ jednoczesnego utrudniania jeżdżenia autom.
p.s.
Antyzatoki jak najbardziej....albo chociażby słupki, żeby była dobra widoczność. Ale progi to też dobre rozwiązanie, jeżeli zrobione dobrze. Na kwitnącej masz 30km/h (było 40 ale po śmiertelnym zmienili) i tak przejeżdżam po progach bez problemu. Nawet przy oponie 13 cali.
Z drugiej strony jak jadę na przykład przy petofiego i są te cholerne plastiki to przy prawie zerowej prędkości zawieszenie ledwo wytrzymuje :)
Światła działają pozytywnie, jest dzięki nim mniej wypadków niż gdyby ich nie było. W ciągu ulicy Sokratesa jest ulica Conrada, gdzie dochodziło do wypadków. Po postawieniu sygnalizacji o żadnym wypadku w tym miejscu nie słyszałem.
Poza tym ostatnie brd24 przeanalizował dane z sewik. Porównanie ilości wypadków z sygnalizacją i bez poniżej.
http://www.brd24.pl/spoleczenstwo/raport-brd24-pl-srednio-dziennie-na-pasach-w-polsce-potracanych-jest-11-pieszych/?fbclid=IwAR2ynny4Rzn3HjumYCAPgE4pkYqqwbFKNgspNWFTLNPMrb5Tk3P_bzO0hI0
Nie zmienia to faktu, że ogólna zmiana projektowania infrastruktury tak, aby wymuszała niższą prędkość jest jak najbardziej wskazana.
A i jeszcze komentarz do tego:
OK
Tak, droga powinna zostać doprowadzona do stanu jak Aleja Wojska Polskiego:
https://www.google.pl/maps/@52.2630799,20.9841442,3a,75y,97.53h,85.97t/data=!3m6!1e1!3m4!1shP2hdkorU1wad59U-tDCnQ!2e0!7i13312!8i6656
Jeżeli chodzi o te plastikowe progi wyspowe to jestem przeciw. Próg ma ograniczać prędkość do bezpiecznej a nie do
@modzelem: ale chyba tylko progi wyspowe mogą być ustawione, jeśli po danej ulicy jeżdżą autobusy.
@tomosano: Trzeba być bardzo poważnym manipulatorem, albo osobą niezbyt błyskotliwą, żeby uznać to za jakikolwiek dowód nieskuteczności świateł, czy w ogóle jakąkolwiek informację o bezpieczeństwie.
Żeby taka wartość cokolwiek mówiła trzeba ją zestawić z jakimś odniesieniem, dokonać jakieś normalizacji.
Bo nadal nie wiemy czy gdyby na tych przejściach nie było sygnalizacji, to czy wtedy zginęłyby np. 3 osoby (i wtedy
W teorii kształt poduszki pozwala nie zwalniać na nich pojazdom komunikacji miejskiej.
W praktyce nie muszą też zwalniać samochody dostawcze, ciężarówki i duże SUV-y.
Po prostu szerokość auta jest wystarczająca żeby tylko lekko zahaczać o profilowane boki.
W konsekwencji zwalniać muszą tylko zwykłe samochody osobowe.
@hellfirehe: albo jadą środkiem.
@ostoja: imo masz rację.
@modzelem: to już chyba mądre głowy rozwiązały i robią takie separatory jak na zdjęciu OPa.
Najlepsze progi to progi aktywne. Dlaczego mam ryć sobie zawieszenie, jeśli jadę przepisowo? Taki uaktywniałby się, jeżeli ktoś przekroczy prędkość.
A) pieszego
B) auto jadące szybciej niż 75% dopuszczalnego limitu prędkości
Fotoradar powinien wyciągać automatyczne działko jak z wormsow na ostra amunicję i odliczać dwie sekundy aż kierowca zmniejszy prędkość. Problem rozwiązany. Dziękuję dobranoc ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Czasami mi się wydaje że kierowcy postrzegają warunkową strzałkę jako pierwszeństwo. Nie zatrzymują się na niej a co dopiero zwolnić i mamy wypadek. Wg mnie to jest problemem, ale tylko zgaduje, nie mam poparcia w faktach.
Na Sokratesa światła by pomogły bo to prosta droga - gdyby
Świetnie widać nasze polskie "szybko, ale bezpiecznie".
W sumie to ciekaw jestem tylko, jak ilościowo mają się przejścia z sygnalizacją do tych bez. I ogólnie gdzie są przejścia, gdzie ta sygnalizacja jest tak mocno ignorowana przez kierowców.