Jeszcze 6,5h na tego Janusza prywaciarza
PodniebnyMurzyn
PodniebnyMurzyn
W 2018 r. na przejściach dla pieszych w Warszawie doszło do piętnastu wypadków ze skutkiem śmiertelnym. W czterech przypadkach pieszy przechodził przez przejście na czerwonym świetle, w pięciu na przejściu nie było sygnalizacji, a w sześciu przypadkach pieszy przechodził przez przejście na zielonym świetle. Pokazuje to, że remedium na wypadki z udziałem pieszych nie jest sygnalizacja świetlna. Jak więc poprawić bezpieczeństwo na miejskich ulicach, takich jak Sokratesa?
Skuteczniejsze mogą okazać się rozwiązania alternatywne, takie jak budowanie rond, zwężanie przekroju ulicy do jednego pasa czy montaż progów zwalniających.
Właśnie wyspowe progi zwalniające, krytykowane przez dużą część kierowców, mają być doraźnym rozwiązaniem na Sokratesa. Niebawem zostaną zamontowane przed każdym z przejść dla pieszych na tej ulicy. W dłuższej perspektywie ZDM planuje w tym miejscu przeprowadzenie zmian, które mają kompleksowo poprawić bezpieczeństwo pieszych. Chodzi
Wykop.pl