Aktywne Wpisy
wykoPAKA +86
Hej Wykopakowicze!
Czy jesteście gotowi na kolejną edycję wykoPAKI? Bo my tak! (。◕‿‿◕。) Startujemy już za miesiąc, (tj.20 listopada)!
Mamy dla Was kilka ważnych informacji dotyczących nadchodzącej edycji. Przede wszystkim, wymagania do startu pozostają bez zmian! Jednak inflacja nie ustępuje, dlatego wprowadziliśmy pewne zmiany w wymaganych wartościach paczek. Teraz dla formuły lite minimalna wartość to 60zł, a dla formuły plus 120zł. Ale to nie wszystko.
Czy jesteście gotowi na kolejną edycję wykoPAKI? Bo my tak! (。◕‿‿◕。) Startujemy już za miesiąc, (tj.20 listopada)!
Mamy dla Was kilka ważnych informacji dotyczących nadchodzącej edycji. Przede wszystkim, wymagania do startu pozostają bez zmian! Jednak inflacja nie ustępuje, dlatego wprowadziliśmy pewne zmiany w wymaganych wartościach paczek. Teraz dla formuły lite minimalna wartość to 60zł, a dla formuły plus 120zł. Ale to nie wszystko.
DzikWesolek +654
Typ powinien grać czarne charaktery z takim wyglądem. #jedenzdziesieciu
Bateria: 78 kWh
408 KM i 660 Nm
hak na 1,5 tony
Ladowanie AC do11 kW i DCdo 150 kW
#tesla #volvo #elektromobilnosc
Komentarz usunięty przez autora
Wiesz jaki zasięg?
https://electrek.co/2019/10/16/volvo-electric-xc40-recharge/
A 78 kWh battery pack for a range of ‘over 250 miles (400 km)’ based on WLTP
Dual Motor 300 kW powertrain (a 150 kW electric motor on each axle)
11 kW onboard charger and 150 kW DC fast-charging capability
0 to 60 mp in 4.7 seconds
Top speed of 112 mph (180 km/h)
Volvo XC40 Recharge Exterior Dimensions:
Length: 442.5 cm
Width, (incl. mirrors): 203.4 cm
@vucko: to ze pradem zmiennym 230v wyciagniesz maks 11 kW a na specjalnej szybkiej ladowarce pradem stalym maks 150 kW.
Daniel Grzyb już zweryfikował konkurencyjne rozwiązania, podczas wycieczki do Rzymu.
W skrócie - stacje są, ale nie działają ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Inne modele zazwyczaj mają wbudowaną przetwornice pod 230V do 3kW. Ładujesz z gniazdka.
11kW wymaga już prawdopodobnie prądu 3 fazowego 400V, popularnie zwana siła.
W innych autach montujesz sobie w garażu mała skrzyneczkę za 5-7tys żeby tak się dało
@zibizz1: Od początku czyli 2012 roku. Tyle, że najpierw dawały tylko 120kW, potem 135/140kW a teraz 150kW - kwestia firmware'u ;) i czasami wykupienia większych łącz/limitów u dostawcy energii. Teraz w nowych instalacjach instalują 250kW Superchargery v3.
150kW jest już przeważająca większość z ~15000 Superchargerów ale gdzieniegdzie jeszcze nie ma upgradów ze 135/140kW (część krajów w Europie).
Są
@bagi1: Tak, ale te ladowarki w europie to stosunkowo male prywatne przedsiewziecia. Tesla jest nadal najpelsza na dlugie wycieczki. Ale im wiecej bedzie konkurencji, tym szybciej sytuacja z ladowarkami sie wyklaruje... Mowimy o perspektywie 2-3 lat.
@anon-anon: Tak, ale to jest troche problem tesli. Bo te 150 to maks dla HW w
@vucko: To znaczy ze w aucie masz zamontowana przetwornice produ ktora bierze 11kW pradu zmiennego AC i laduje tym baterie. Renault i niektore tesla maja 22kW.
Czyli w domu mozesz za relatywnie niska cene zamontowac wall-boks na 3 fazy 16A 400V.
Oraz korzystac z publicznych ktore daja tyle pradu.
DC to szybkie ladowanie, bezposrednio do bateri preadem stalym.
@JayCube: Ionity robi dobrą robotę, ale tylko na rynkach z dużym udziałem sprzedaży elektryków firm założycieli.
8 EUR/sesja ładowania. Prędkości lepsze niż Superchargery V2
@Line-Storm: Kropla w morzu... Ale, jak mowie to perspektywa 2-3 lat.
Kiedys benzyne tez mozna bylo tylko w aptece kupic, a teraz stacje benzynowe sie zamyka.