Wpis z mikrobloga

Więcej informacji + zdjęcia:
https://electrek.co/2019/10/16/volvo-electric-xc40-recharge/

A 78 kWh battery pack for a range of ‘over 250 miles (400 km)’ based on WLTP
Dual Motor 300 kW powertrain (a 150 kW electric motor on each axle)
11 kW onboard charger and 150 kW DC fast-charging capability
0 to 60 mp in 4.7 seconds
Top speed of 112 mph (180 km/h)

Volvo XC40 Recharge Exterior Dimensions:

Length: 442.5 cm
Width, (incl. mirrors): 203.4 cm
Pobierz anon-anon - Więcej informacji + zdjęcia:
https://electrek.co/2019/10/16/volvo-electr...
źródło: comment_XiZMZoulV1NI2iGPlalpWEd9ROaTOiUG.jpg
co to znaczy: Ladowanie AC do11 kW i DCdo 150 kW?


@vucko: to ze pradem zmiennym 230v wyciagniesz maks 11 kW a na specjalnej szybkiej ladowarce pradem stalym maks 150 kW.
@JayCube: Nie musi się spieszyć.
Daniel Grzyb już zweryfikował konkurencyjne rozwiązania, podczas wycieczki do Rzymu.

W skrócie - stacje są, ale nie działają ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@GokuMK: Ok, nie wiedziałem, że szybkie ładowanie jest na prąd stały. Czyli ma wbudowaną przetwornice AC 230v na DC o wydajności 11kW, czyli bateria do pełna w 7-8h, a na szybkim ładowaniu 0.5-1h. Całkiem spoko.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@vucko: przy czym sieć ładowarek ma obecnie w większości 50kW. 150kW są bardzo rzadko, Tesla chyba je montuje od ok roku może dwóch.

Inne modele zazwyczaj mają wbudowaną przetwornice pod 230V do 3kW. Ładujesz z gniazdka.

11kW wymaga już prawdopodobnie prądu 3 fazowego 400V, popularnie zwana siła.
W innych autach montujesz sobie w garażu mała skrzyneczkę za 5-7tys żeby tak się dało
150kW są bardzo rzadko, Tesla chyba je montuje od ok roku może dwóch.


@zibizz1: Od początku czyli 2012 roku. Tyle, że najpierw dawały tylko 120kW, potem 135/140kW a teraz 150kW - kwestia firmware'u ;) i czasami wykupienia większych łącz/limitów u dostawcy energii. Teraz w nowych instalacjach instalują 250kW Superchargery v3.
150kW jest już przeważająca większość z ~15000 Superchargerów ale gdzieniegdzie jeszcze nie ma upgradów ze 135/140kW (część krajów w Europie).
Daniel Grzyb już zweryfikował konkurencyjne rozwiązania


@bagi1: Tak, ale te ladowarki w europie to stosunkowo male prywatne przedsiewziecia. Tesla jest nadal najpelsza na dlugie wycieczki. Ale im wiecej bedzie konkurencji, tym szybciej sytuacja z ladowarkami sie wyklaruje... Mowimy o perspektywie 2-3 lat.

najpierw dawały tylko 120kW, potem 135/140kW a teraz 150kW - kwestia firmware'u


@anon-anon: Tak, ale to jest troche problem tesli. Bo te 150 to maks dla HW w
co to znaczy: Ladowanie AC do11 kW i DCdo 150 kW?


@vucko: To znaczy ze w aucie masz zamontowana przetwornice produ ktora bierze 11kW pradu zmiennego AC i laduje tym baterie. Renault i niektore tesla maja 22kW.
Czyli w domu mozesz za relatywnie niska cene zamontowac wall-boks na 3 fazy 16A 400V.
Oraz korzystac z publicznych ktore daja tyle pradu.
DC to szybkie ladowanie, bezposrednio do bateri preadem stalym.