Wpis z mikrobloga

Diesle oba dobre, ale 2.0 chyba popularniejszy (z wad to jak to w dieslach: prędzej czy później problem z dpf, egr, dwumasą, turbiną, czasem problem z lejącymi wtryskami)
2.0 benzyna ma prędzej czy później problem z poborem oleju (wada pierścieni) - jest wątek na forum Forda.
@Shirako: Jesli automat to tylko i wylacznie diesel. Automat nie daje rady z beznyna i wykazuje duza awaryjnosc.
Z diesli raczej z powszechnosci dobrej niezawodnosci DW10C 163KM (wersje 140->163 mozna za 200zl przekodowac bo to ta sama jednostka tylko mape trzeba przelaczyc).
@Shirako: silnik 2.0 TDCI jest znany i sprawdzony. Optymalnie wersja 163 KM po lifcie. Automat PowerShift to spore ryzyko - awaryjność podobna do DSG, z tym że DSG już znają i potrafią diagnozować i naprawiać, a PS od Forda praktycznie tylko ASO i 10k nie Twoje za wymianę mechatroniki. Polift też lepiej wykończony w środku. Co do osprzętu: niedawno rozstałem się z tym silnikiem przy przebiegu 300 kkm. Wszystko fabryczne bez
@Shirako: MAM 2.0 tdci 300 k nalotu i daje radę , ale osobiście wsiadłbym na 2.2 , większy zapas momentu i mocy ( wyższa prędkość maksymalna )
i pozostań przy manualu , nie będzie ryzyka dużych nakładów ,
@Shirako: kazdy widze chwali 2.0 tdci. Zadzwon do komisu ze chcesz sprzedac z takim silnikiem to sie dowiesz jakie to cudo i ile kazdy komis ma ich na stanie nie potrafiac sie ich pozbyc xD

Mojego mondeo za 2k nikt nigdzie nie chcial z powodu tego silnika a inne chodza po 16k wiec sam sobie odpowiedz ktory silnik lepszy ¯_(ツ)_/¯
@Sam_w_domu: podasz jakiegoś linka do mondeo mk4 z tym silnikiem za 2k? Chętnie bym kupił sobie jako zapas części.

Sam mam mondeo mk4 2.0 tdci 140 mapowane na 163KM. Nic zupełnie się nie dzieje z tym autem ani silnikiem. Przejechałem prawie 50k km i wymieniłem tylko piastę. Śmiga dalej.
#mondeo #ford

Nie wrzucajcie silników TDCI do jednego wora bo tak się nie da.

Silniki TDCI przechodziły różne modyfikacje i różnią się między sobą. W pierwszych modelach TDCI ford po prostu wrzucił układ common rail z wtryskami Delphi do poczciwego silnika TDDI.Silniki te były w porządku, ale układ wtryskowy bardzo awaryjny.

Potem jeszcze modyfikowano układ wtryskowy, i zamieniono wtryski na siemensa w 2.0 i bosh w 2.2

Na końcu w 2005 wzięli