Wraz ze znajomymi zaczynamy na szeroka skale zgłaszania kierowców, którzy zatrzymują się w zatokach autobusowych, aby wysadzić psazera. To jest wykroczenie drogowe, które utrudnia życie podróżującym autobusami.
Często zdarza się tak, ze nie mozemy się przesiąść z jednego autobusu do drugiego, ponieważ ktoś samochodem blokuje pętle, a autobus nie może otworzyć drzwi nie będąc w zatoce, wiec ten drugi odjeżdża bez nas.
W celu zgłaszania należy nagrać kierowcę oraz otoczenie (zatokę). Film możemy nagrać rejestratorem albo zwykłym telefonem.
Film wysyłacie na adres mailowy lokalnej jednostki policji albo poprzez stronę stopdrogowymwariatom (na dole macie adresy mailowe jednostek).
@TheMan: w warszawie jest inaczej. To sa przystanki na alejach, tam podjezdzaja ciagle autobusy. W ciagu minuty potrafia 4 podjechac. Zatoka ma miejsca na 2 autobusy, ludzie sie przesiadaja.
@Unik4t: dziwna sprawa. Robilam prawo jazdy 2 lata temu i uczyli mnie, ze nie trzeba dawac kierunkowskazu, a mialam lekcje z kilkoma instruktorami na przemian.
Znam sprawe (opisana w sieci), ze chlopak nie dal na egzaminie kierunkowskazu i oblal. Pozwal osrodek egzaminacyjny i sad przyznal mu racje. Sad stwierdzil, ze nie musial wlaczactego kierunkowskazu.
@OfCourseIStillLoveYou: też tego nie lubię, ale po prostu nie ma gdzie stanąć. Przystanek jest zawsze miejscem "blisko czegoś" i zakaz powinien być, ale zatoka także powinna mieć kawałek na postój auta wyłącznie w celu wysadzenia pasażera. Tylko co z tego, skoro ludzie by parkowali tam na godziny
@OfCourseIStillLoveYou: hurr durr ... Dziesięć minut poczekacie i się nic nie stanie ... A tak serio uważam, że trzeba piętnować takie sytuacje, gdy rzeczywiście stwarzają zatory, jednak gdy przystanek jest pusty nikomu nie sprawia to problemu
Wraz ze znajomymi zaczynamy na szeroka skale zgłaszania kierowców, którzy zatrzymują się w zatokach autobusowych, aby wysadzić psazera.
@OfCourseIStillLoveYou: wskaż proszę inne rozwiązanie, nie tamujące ruchu i nie zwiększające ryzyka wypadków/najechania na tył zatrzymanego pojazdu. A, dla twojej wiadomości - w wielu krajach takie zatrzymywanie się jest jak najbardziej prawidłowe, właśnie ze względu na powyższe.
@OfCourseIStillLoveYou XDDDD polska mentalność niewolnika, jakby wprowadzili nowe prawo, że nie można się myć to byście się tego słuchali, bo przecież tak mówi prawo, a prawa nie można łamać XDDDD
Co do samego zatrzymania i awaryjnych wystarczy, że ktoś powie, że zapalił mu się serwis zgodnie z wytycznymi producenta zatrzymał się, uruchomił ponownie samochód i serwis zgasł więc odjechał a że ktoś wysiadl? Skorzystał z okazji, naprawdę ktoś musiałby być ułomny by dostać mandat.
@OfCourseIStillLoveYou: O #!$%@?, juz nie mozna stanac na doslownie 30 sekund zeby wysadzic pasazera? Oby cie #!$%@? cokolwiek zrobisz sprzedawali na policje, zycze ci tego i twoim znajomym - zjeby - gorsi niz szeryfy na drogach, tfu
@ostulemijo: tam akurat ma gdzie stanac, bo wystarczy zjchac pod centrum handlowe, ktore jest dokladnie za przystankiem, a wiec blisko.
@Nieszkodnik: wystarczy skrecic w jakas uliczke. Polskie prawo zabrania zatrzymywania sie w zatoce i uwaza to za niebepieczny manewr. Dodatkowo autobus blokuje pas ruchu, a to rowniez jest niebezpieczne.
@OfCourseIStillLoveYou: jezli podjezdza, stoi, wysadza i zegna sie 5 min to nagrywaj i zglaszaj. Jak masz problem bo ktos na 10 sekund się zatrzymal kogos wyrzucić to xD cały proces ewakuacji trwa maks 10 sekund jesli kierowca i pasazer to nie dzbany i proces "baj baj" zakonczyl sie jeszcze w samochodzie. W 10-15 sekund to nawet plecak z bagaznika wyciągam. Jak takie chcesz zglaszac to sama jestes dzban. Przepisy sa dla
@Unik4t: na poczatku myslalam o prawym, ale nie jestem pewna jak to bylo z tym wyrokiem sadu. W sensie o ktory kierunkowskaz chodzilo.
Musze doczytac. Faktycznie to uciazliwe, zwlasza w wielkich miastach, ale takiego kierowce trudno uchwycic, trzeba miec rejestrator w samochodzie. A takiego blokujacego zatoke to kazdy smartfonem zdazy nagrac...
Często zdarza się tak, ze nie mozemy się przesiąść z jednego autobusu do drugiego, ponieważ ktoś samochodem blokuje pętle, a autobus nie może otworzyć drzwi nie będąc w zatoce, wiec ten drugi odjeżdża bez nas.
W celu zgłaszania należy nagrać kierowcę oraz otoczenie (zatokę). Film możemy nagrać rejestratorem albo zwykłym telefonem.
Film wysyłacie na adres mailowy lokalnej jednostki policji albo poprzez stronę stopdrogowymwariatom (na dole macie adresy mailowe jednostek).
#warszawa #krakow #poznan #wroclaw #patologiazewsi #patologiazmiasta
Znam sprawe (opisana w sieci), ze chlopak nie dal na egzaminie kierunkowskazu i oblal. Pozwal osrodek egzaminacyjny i sad przyznal mu racje.
Sad stwierdzil, ze nie musial wlaczactego kierunkowskazu.
Komentarz usunięty przez moderatora
Sprawa o której mówisz jest opisana w jednym linkowanym artykule i dotyczy lewego kierunkowskazu przez wjazdem.
Komentarz usunięty przez moderatora
@OfCourseIStillLoveYou: wskaż proszę inne rozwiązanie, nie tamujące ruchu i nie zwiększające ryzyka wypadków/najechania na tył zatrzymanego pojazdu.
A, dla twojej wiadomości - w wielu krajach takie zatrzymywanie się jest jak najbardziej prawidłowe, właśnie ze względu na powyższe.
Co do samego zatrzymania i awaryjnych wystarczy, że ktoś powie, że zapalił mu się serwis zgodnie z wytycznymi producenta zatrzymał się, uruchomił ponownie samochód i serwis zgasł więc odjechał a że ktoś wysiadl? Skorzystał z okazji, naprawdę ktoś musiałby być ułomny by dostać mandat.
@Nieszkodnik: wystarczy skrecic w jakas uliczke. Polskie prawo zabrania zatrzymywania sie w zatoce i uwaza to za niebepieczny manewr.
Dodatkowo autobus blokuje pas ruchu, a to rowniez jest niebezpieczne.
Musze doczytac. Faktycznie to uciazliwe, zwlasza w wielkich miastach, ale takiego kierowce trudno
uchwycic
, trzeba miec rejestrator w samochodzie. A takiego blokujacego zatoke to kazdy smartfonem zdazy nagrac...