Poniżej widać prototyp Volkswagena EA 266 - auta, które miało zastąpić starzejącego się garbusa. Miał być to samochód tylnonapędowy z silnikiem chłodzonym powietrzem, tak jak Garbus. Pojazd miał mieć dwa bagażniki - z przodu i z tyłu i silnik pod tylną kanapą. W 1971 nowy szef VW, Rudolf Leiding, zarządził zaprzestanie prac nad EA 266 twierdząc, że następca Garbusa powinien opierać się na pracach biura projektowego NSU/Audi i zrywać z garbusową tradycją, kontynuowaną od tej pory tylko przez Porsche 911. Tak narodził się Golf. #volkswagen #ciekawostki #samochody #motoryzacja
W 1971 nowy szef VW, Rudolf Leiding, zarządził zaprzestanie prac nad EA 266 twierdząc, że następca Garbusa powinien opierać się na pracach biura projektowego NSU/Audi i zrywać z garbusową tradycją, kontynuowaną od tej pory tylko przez Porsche 911. Tak narodził się Golf.
@WszeborWlostowic: piękne czasy, kiedy niemiecka motoryzacja była innowacyjna.
Dzisiaj mija 20 rocznica przystąpienia Polski do UE. Unia realnie zmieniła moje życie. Nie wyobrażam sobie Polski poza UE. Zaplusuj, jesli się za mną zgadzasz.
W 1971 nowy szef VW, Rudolf Leiding, zarządził zaprzestanie prac nad EA 266 twierdząc, że następca Garbusa powinien opierać się na pracach biura projektowego NSU/Audi i zrywać z garbusową tradycją, kontynuowaną od tej pory tylko przez Porsche 911. Tak narodził się Golf.
#volkswagen #ciekawostki #samochody #motoryzacja
Dramat serwisowy gorszy niż Mercedes A klasa...
@WszeborWlostowic: piękne czasy, kiedy niemiecka motoryzacja była innowacyjna.