Aktywne Wpisy
![nonszalancki](https://wykop.pl/cdn/c0834752/69e2b06a85171d1d60ed64d16758688d00d0a80fe4465b2539ee42058564a10b,q60.png)
nonszalancki +211
![szymekgoose](https://wykop.pl/cdn/c3397992/szymekgoose_VpyaRCyzpJ,q60.jpg)
szymekgoose +1543
Dwa dni temu przez mój błąd zostawiłem w pociągu laptop oraz plecak z różnymi fantami. Ze strony PKP - ogromny chaos informacyjny, brak konkretów, nikt nic nie wie. Finalna stacja to dla mnie drugi koniec Polski (Wrocław). Szybkie rozeznanie po tamtejszych znajomych i chrzestnych czy może ktoś odebrać bagaż - nikt nie ma czasu, problem nie do ogarnięcia.
W historii pojawia sią cudowny portal wypok. W desperacji zapytałem o dyspozycję Mirków z
W historii pojawia sią cudowny portal wypok. W desperacji zapytałem o dyspozycję Mirków z
![szymekgoose - Dwa dni temu przez mój błąd zostawiłem w pociągu laptop oraz plecak z r...](https://wykop.pl/cdn/c3201142/259b3c6ef73ed2edd20a4ce2415e3f1f5b9c7349cc61cb3fe266c9c634305aaa,w150.jpg?author=szymekgoose&auth=b9ffdf74486b0d8be5dae58a3241afb8)
Libertarianie #rozdajo #zadarmo e-book: Herbert Spencer - Prawo do ignorowania państwa.
Prawo do ignorowania państwa zostało oryginalnie opublikowane w 1851 roku jako XIX rozdział książki Herberta Spencera Social Statics. Postawiona przez Autora już w pierwszych zdaniach teza, której łatwo domyślimy się już po samym tytule eseju, może niektórym wydać się kontrowersyjna, radykalna, wręcz niezgodna z intuicją. Niemniej siła tego tekstu tkwi w jego bogatej i pieczołowitej argumentacji, której nawet sceptyczni Czytelnicy nie mogą po prostu zlekceważyć.
Esej ma nie tylko znaczenie historyczne, choć osoby zainteresowane rozwojem myśli wolnościowej otrzymują jeden z najlepszych przykładów tego, jak bliski współczesnemu libertarianizmowi potrafił być XIX-wieczny liberalizm w ujęciu reprezentantów, którzy nie bali się szukać daleko idących implikacji podstawowych założeń tego nurtu. Przede wszystkim przedstawiamy pracę, której teza oraz argumentacja – mimo odniesień Autora do współczesnych mu postaci i problemów – pozostaje w dalszym ciągu aktualna.
Wierzymy, że siła tego eseju może sprawić, że jego temat będzie choć trochę bardziej obecny w rozmowach prywatnych oraz w debacie publicznej. Uważamy, że nawet fundamenty ustroju, w którym żyjemy, nie powinny być przez odpowiedzialnych obywateli przyjmowane bezrefleksyjnie. Powinny one podlegać dyskusji, a ich ewentualna akceptacja powinna zależeć od stojących za nimi argumentów, a nie wynikać z przyzwyczajenia, strachu lub skutecznego odwracania uwagi wtórnymi, bardziej powierzchownymi problemami. Dlatego, choć Prawo do ignorowania państwa stanowi rozdział szerszej pracy, tekst ten zasługuje na to, by być rozpowszechniany jako samodzielna, przystępna i stosunkowo niedługa e-broszura.
eBooka możecie pobrać w formatach PDF, EPUB lub MOBI
#ekonomia #gospodarka #ksiazki #wolnyrynek #libertarianizm w sumie #korwin i #gwiazdowski chyba też można.
IrvinTalvanen usunął listę z mirkolist, ale poniższe anony chciały być wołane więc wołam.
Nazwa listy jest powiązana z grupą facebookową i Stowarzyszeniem, ale lista dotyczyć będzie znalezisk wolnościowych i politycznych.
Jeśli ktoś chce być wołany do ciekawych znalezisk o tematyce wolnościowej, a także do innych tematów, które będą miały za zadanie promocję wolnościowców, a nie będą stricte powiązane z polityką, czyli mowa tutaj na przykład
@PolskaPrawica: Jak lubisz mieć buta na ryju to pewnie tak. Ale my sprawimy, że poczujesz smak wolności, a uwierz, że jest ona wspaniała i istnieje coś poza życiem w klatce.
@fenis: nie chcę mieć na ryju buta kapitalistów i wielkich korporacji.
Wolności do wyzyskiwania i wykorzystywania innych ludzi.
Dlatego jestem demokratycznym socjalistą.
@PolskaPrawica: Czyli zamordystą.
Kapitalizm państwowy ma przeróżne odcienie. Istniał w ZSRR o czym wspomniał sam Lenin i nie ma nic wspólnego z wolnorynkowym kapitalizmem (albo ma przynajmniej bardzo mało). Twój socjalizm nie ma prawa póki co istnieć ze względu na zbyt małą akumulację kapitału i słabą automatyzację. Na wolnym rynku nie ma prawa istnieć wykorzystywanie ludzi, ponieważ praca jest