Wpis z mikrobloga

Miałem ostatnio okazję przejechać się nowym Superbem Sportline, tuż przed liftem. Kumple w pracy strasznie się tym jarają (na sluzbówkę ostatnio każdy to bierze), więc stwierdziłem, że może coś w tym jest, może poprawili to auto i na prawdę daje radę?
Aktualnie mam w garażu Optimę GT z 2017 i Focusa ST-Line 2019 , z racji segmentu porównuję przede wszystkim do Optimy.

- Prowadzenie - jest bardzo słabe, wręcz tragiczne, przy 180-200km/h na autobanie nadwozie podskakuje jak #!$%@? i generalnie auto bardzo slabo radzi sobie z nierównosciami poprzecznymi. W porównaniu do Optimy jest kiepsko, w porównaniu do Focusa z CCD to w ogóle przepaść.

- Wyciszenie to żart - słychać silnik, opony, wydech, wiatr, odgłosy pracy zawieszenia. Znowu dużo gorzej niż Optima, a nawet Focus.

- Wykończenie - jest w miarę. Zdecydowanie za dużo piano black na środku, ale za to boczki i fotele w alcantarze na spory plus. Do tego skóra na kierownicy przyjemniejsza niż w Optimie. Tu Focus nie ma w ogóle podejścia.

- Komfort - żart. Zestrojenie zawieszenia twarde i nerwowe. Fotele za ciasne w tyłku, twarde i niewygodne, jak to u VAGa. Po 100km drętwieją pośladki, a jestem raczej szczupły (i wysoki). Optimą przejeżdżam 1200km z przerwami tylko na tankowanie, wysiadam i czuję się jak po kilkudziesięciu km w Superbie.

- Przestronność - przeciętna, Optima ma minimalnie mniej miejsca na głowę z przodu (oba auta z panoramą), ale za to więcej miejsca na nogi z przodu (tu również za szerokość) i z tyłu.

- Infotainment - nie jest tak źle jak u Forda (SYNC to jest w ogóle jakiś niewypał), ale usunięcie jakichkolwiek gałek i przycisków umożliwiających szybki dostęp do poszczególnych funkcji to strzał w stopę. Niestety VAG przesadził tu z oszczędnościami i aktualnie obsługa infotainmentu u Koreańczykow jest po prostu szybsza i łatwiejsza.

- DSG - muszę przyznać, że działa dużo lepiej niż jeszcze kilka lat temu, chociaż nadal ma tendencję do niepotrzebnego redukowania i wyrywania do przodu przy nieznacznym wciśnięciu gazu. Charakterystyka pracy hydrokinetyków (czy to AT6 u Kii, czy A8 u Forda) jest znacznie lepsza, przy praktycznie niezauważalnej różnicy w szybkości zmiany biegów.

...także koniec końców Superb to całkiem fajnie wyglądające auto, ale niestety wali sandałem. Za to co oferuje, jego cena jest zdecydowanie za wysoka. Nieważne co tam na ten temat bajdurzy Zachar albo moi koledzy.

#motoryzacja

(obrazek z internetów)
źródło: comment_Csi7tJUD7XM1nmCaWlq2Wn9KKUnrPig1.jpg
  • 8
Ta w superbie kładzie skrzynię Forda na łopatki.


@chwed: otóż nie tym razem. Ostatnio A8 dostało apdejt softu i robi robotę jak należy. Bardzo dobrze dobiera biegi i bardzo fajnie pozwala się kontrolować gazem. DSG nadal nie robi tego dobrze (chociaż znacznie lepiej niż jeszcze nie tak dawno temu).
@bidzej Ostatnio Focusem w automacie jeździłem ponad rok temu i zapamiętałem jego skrzynie jako słabiutką, jeśli coś zmienili to się nie wypowiadam jak to wygląda teraz.
#!$%@?...

nie klnij.


@sl1der: ( ͡° ͜ʖ ͡°)-

Jak był I model tej Skody to producent przedstawiał jako super B i tak zostało.


nigdy w życiu. Super-BE to na Superba mówią wąsate złotówy i nieogarnięci sprzedawcy.
Superb to jest normalne, legitne słowo w angielskim, oznaczające "wspaniały"/"lepszy" - i tak wlasnie się ten samochód nazywa.